28 de maig del 2012

[Tribuna] 'Ni menys que Tarragona, ni més que Girona: prou peatges!', per Gervasi Aspa

Durant una bona colla d’anys, recordareu que mentre s’implementaven les obres de l’autovia A7 a l’alçada i voltants de Tarragona ciutat, els vehicles que entraven i sortien per alguns dels peatges de l’autopista AP-7 entre Cambrils i Torredembarra, no pagaven. Fet que evitava embussos i millorava la fluïdesa del trànsit d’aquesta àrea i de l’N-340 ara convertida en A-7. Fins i tot més d’un conductor que circulava per l’AP-7 en arribar a aquest tram d’autopista sortia de la mateixa i tornava a entrar més enllà per així evitar de pagar el tram de peatge. D’altra banda, el passat mes d’abril, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, es comprometia a pressionar l’Estat per aconseguir la gratuïtat de l’AP-7 al pas per les comarques gironines, mentre les obres de desdoblament de l’N-II no s’acabessin. Reivindicacions de Recoder que fins ara mai no ha fet sobre els peatges de les Terres de l’Ebre.

Així, partint de la base que les Terres de l’Ebre som tan Catalunya com Tarragona o les comarques gironines, i que la solució temporal que es va aplicar a Tarragona ciutat va tenir prou èxit, des d’ERC pensem que cal fer un pas endavant. És per això que hem presentat al grup de treball sobre els peatges al Parlament de Catalunya, i també en format moció als ajuntaments, l’alliberament dels peatges per als vehicles que tinguin entrada i sortida pels peatges compresos en el tram de l’AP-7 d’Amposta- Deltebre-la Ràpita, Tortosa-l’Aldea, l’Ampolla-El Perelló i l’Ametlla de Mar.

Què aconseguim? D’entrada, més fluïdesa del trànsit per l’N-340, perquè tots els vehicles que ara col·lapsen el municipi de l’Aldea, en tenir gratuït el tram de l’AP-7 esmentat, no passarien per dins del nucli urbà ni formarien llargues cues als semàfors. Aquí cal fer especial atenció als vehicles de gran tonatge i llarg recorregut que ara des de l’Aldea fins a Torreblanca utilitzen l’N-340 per evitar el peatge de l’AP-7. Això, a més de facilitar la mobilitat interna de l’Aldea, facilitaria la comunicació interterritorial dels pobles del Baix Ebre i el Montsià tant per l’N-340, amb menys trànsit, com per l’AP-7, amb el peatge gratuït. És cert que l’alliberament del peatge es podria allargar fins a Ulldecona, fet al qual donaríem suport també, però per realisme i per aplicar el mateix criteri que es va fer servir a Tarragona aquesta és la nostra proposta.

L’alliberament de peatges seria un acte de justícia per a la gent i les empreses de les Terres de l’Ebre, sobretot si, a més, pensem en l’allargament de la concessió, l’any 1997, del tram de l’AP-7 entre Tarragona i Alcanar‑Ulldecona, que finalitzava el 1998 i la pròrroga ara arriba fins l’any 2019. Un tram d’AP-7 entre Tarragona i Alcanar–Ulldecona que va costar 11,7 milions d’euros i del qual ja s’haurien recollit al voltant 1.106 milions. Ara que ja hem pagat, contrapagat i recontrapagat l’AP-7, potser toca que la gent de les Terres de l’Ebre ens deixem de lamentar i fem una acció decidida per evitar perpetuar la situació actual de manca de vies ràpides gratuïtes, variants inacabades i col·lapses circulatoris. La nostra economia i dignitat de ben segur que ens ho agrairan.

Gervasi Aspa
és el president de la federació de l’Ebre d’Esquerra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta