1 de juny del 2012

Geli proposa incloure el nou hospital en el corredor del Mediterrani


La diputada socialista Marina Geli, exconsellera de Salut i actual portaveu a la comissió d’Ensenyament, Universitats i Recerca del Parlament, ha proposat aquest divendres que les Terres de l’Ebre incloguen les inversions estratègiques que necessita el territori, com ara el nou hospital regional de Tortosa, en el paquet d’actuacions del futur corredor del Mediterrani. En aquest sentit, Geli ha afirmat que les retallades en salut i en educació són intolerables, i que les inversions del corredor del Mediterrani haurien d’anar més enllà de les noves carreteres, línies ferroviàries i infraestructures ferroviàries o de telecomunicacions. Durant una entrevista a l’informatiu matinal Primera Columna, la diputada del PSC ha recordat que les Terres de l’Ebre són un territori frontissa amb l’Aragó i amb el País Valencià, i que la construcció d’equipaments com el campus de la URV o el nou hospital regional de Tortosa estan més que justificades, per garantir el seu futur.

En la mateixa línia, Geli ha recordat que el pressupost del nou hospital de les Terres de l’Ebre, que havia de construir-se en el pla parcial de la Farinera, a Tortosa, era d’uns 160 milions d’euros. Per tant, l’activitat econòmica que generaria la seua construcció i el seu manteniment seria molt important per al territori.

D’altra banda, Geli ha remarcat que hi ha projectes que cal tirar-los endavant, amb crisi o sense crisi. Segons la diputada del PSC, l’Ebre ha de potenciar el sector primari; el turisme de valor afegit vinculat al paisatge, el patrimoni natural i cultural, i la indústria de les energies renovables.

L’exconsellera de Salut ha estat avui a Tortosa per visitar el Campus de les Terres de l’Ebre, l’Observatori de l’Ebre i també la seu de la Universitat Nacional d’Educació a Distància, la UNED.

2 comentaris:

  1. Los Mas Boys ja ni se'n recorden del nou hospital...prou faena tenen desmontant lo vell i convertint-lo en una sucursal del Joan XXIII de Tarragona.

    ResponElimina
  2. Ai, aquella vella idea del nou hospital...! I quina mania en barrejar naps i cols: el corredor mediterrani és una infraestructura de transport de mercaderies bàsicament (que prou dificultat té amb la competència dels grans transportadors de contenidors marins com el EMMA MAERSK, que carrega 11.000 contenidors (capacitat màxima de 14.500).
    Quants trens calen per estirar tanta càrrega pel continent? Quantes vies, canvis d'agulla...? Si anem distraient la inversió en coses paral·leles, no passarem de la famosa "tercera via" exemple de modernitat entre Tarragona i Castelló.

    Això del transport ferroviari sí que mereix una plantada del no vull pagar...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta