10 de desembre del 2012

Més de 300 persones es concentren a Tortosa en defensa de l'escola en català i contra la llei de Wert

TORTOSA (Baix Ebre).- Les Terres de l'Ebre també s'han sumat a les mobilitzacions en defensa del model d'immersió lingüística de Catalunya i contra la reforma educativa que impulsa el ministre José Ignacio Wert. Més de 300 persones s'han concentrat aquest dilluns al vespre a la plaça de l'Ajuntament de Tortosa responent a la crida de la plataforma Som Escola, juntament amb diferents entitats de la comunitat educativa i de la societat civil, amb el lema 'Per un país de tots, l'escola en català'. A més de Tortosa, també hi ha hagut concentracions en altres poblacions del territori com Amposta, Ulldecona o Flix, mentre que divendres passat també va haver-hi una mobilització a Alcanar. En el conjunt del país, més de 60 poblacions han respost a la convocatòria de Som Escola.

A Tortosa, l'acte ha consistit en la lectura d'un manifest a càrrec de professors, lingüistes, i joves estudiants ebrencs, que han demanat al govern de la Generalitat que "no cedeixi" en cap dels aspectes que s'expressa al títol segon de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) pel que fa a la política lingüística. En aquest sentit, un dels càrrecs polítics que ha participat en la concentració ha estat el delegat en funcions de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès. De la mateixa manera, també hi havia directors dels serveis territorials de la Generalitat, com ara Antoni Martí o Francesc Ferrer, així com la presidenta de Convergència a les Terres de l'Ebre, Imma Juan. En la concentració de Tortosa també hi han participat les diputades electes de CiU, Meritxell Roigé i Annabel Marcos; el president d'Iniciativa a les Terres de l'Ebre i portaveu d'ICV a l'Ajuntament, Jordi Jordan; l'alcalde de Roquetes, el republicà Francesc Gas; el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler (CiU); el portaveu d'Esquerra a Tortosa, Josep Felip Monclús, i altres càrrecs d'Esquerra i del PSC del territori, com ara els regidors socialistes de Tortosa i Deltebre, Enric Roig i Joan Alginet.

Sota el lema 'Per un país de tots, l'escola en català', el manifest exigeix que "el català ocupi a les escoles el lloc que li correspon i continuï sent la llengua vehicular dels aprenentatges". També han deixat clar que les llengües "no han estat mai un problema", i que l'alumnat de Catalunya ha d'acabar els seus estudis obligatoris sent, com a mínim trilingüe. "En el món global, el coneixement de llengües ens fa competitius, i seria un error pedagògic molt greu separar l'alumnat per raons lingüístiques", continua.

En aquesta línia, Som Escola assegura que l'avantprojecte de la llei estatal d'educació és "inacceptable" a Catalunya perquè proposa una reforma "retrograda, recentralitzadora, i inútil"; i demana "contundència" al Govern per defensar el model d'immersió lingüística que "hem construït entre tots". La concentració, que ha aplegat mestres, pares i mares, i també alumnes, ha acabat amb aplaudiments per part dels assistents.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta