"El canvi ha estat absolutament un daltabaix positiu", ha destacat l'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu. "Comencem a ser un poble normal", ha afegit. I és que ja no s'hi veuen miler de vehicles pesats i de cotxes travessant-lo a totes hores de sud a nord, no hi ha soroll ni contaminació a la principal avinguda del municipi, la ja antiga N-340, i els pares respiren més tranquils quan els seus fills surten de casa. Els veïns estan descobrint una nova població. "Em deia un amic meu que ha estat com canviar de poble sense moure'ns del lloc", ha apuntat Andreu. N'hi ha que senten sorolls a la nit que abans no percebien i altres que escolten les converses que es tenen a l'altre costat de la vorera, fets tan poc habituals a l'Aldea que ara són nous per als seus veïns.
Però no tots somriuen amb el canvi. Els propietaris dels comerços, sobretot de bars i restaurants de l'avinguda principal, han assegurat que han perdut la meitat dels seus clients. "Hi ha més tranquil·litat pel soroll i no hi ha tant fum dels cotxes però ha afectat els negocis", ha lamentat l'Emília, propietària de la Taverna Lliure. També la Glòria, que hi té una peixateria, ha explicat que ja no hi paren molts dels seus clients camioners. "Reconec que últimament era una caos, però m'ha afectat bastant a la peixateria. A uns els ha anat bé i als altres malament", ha assegurat.
Dinamització de l'economia local
L'Ajuntament de l'Aldea ja treballa en fórmules que ajudin a remeiar aquest "danys col·laterals" i l'alcalde Dani Andreu demana la implicació de tota la ciutadania i també de les administracions superiors "per reinventar, amb un nou marc econòmic", el municipi. "Hem de configurar una via urbana, l'avinguda Catalunya, que pugui ser urbanísticament, socialment i comercialment atractiva, que tingui atractiu per a la gent del poble i un atractiu comercial que permeti equilibrar tot allò que haguem pogut perdre", ha apuntat Andreu.
L'alcalde ha destacat que la població té tots els elements per ser un referent al territori, una ubicació logística única, amb l'enllaç a l'autopista AP7 i l'estació central de ferrocarrils de les Terres de l'Ebre, i amb tots els serveis necessaris per convertir-se "en un poble de primera línia". "No ens podem deixar a portar per la crisis actual i hem de mirar on estem situats i què tenim: un gran potencial per a créixer i per a atreure, comercial i socialment a moltes persones", ha ressaltat.
Via ACN
...seguramente los comerciantes que tenian sus ingresos de los conductores y gente de paso, iran gradualmente comprando terrenos y construyendo a los lados de la nueva carretera y de aqui a unos años, todo les sera normalizado y el pueblo seguira con la misma tranquilidad de ahora...
ResponEliminaÉs que..................
ResponEliminaSí, passarà igualico, igualico que amb la variant de la Ràpita: tos els comerciants del poble van comprar-se terrenys i van començar a instal·lar-se a a les vores de la carretera. O potser només hi ha un cas ? ( el de la gasolinera i restaurant ) No sé, m'ho tornaré a mirar.
Sí, l'únic negoci que veig és lo de putis putis...
ResponEliminaximo...no podemos comparar la Aldea con San Carlos de la Rapita...desgraciadamente para que las dos poblaciones esten igualadas, tendra que pasar unos cuantos años...
ResponEliminaEvidentment, tens raó, no es poden comparar. Una és turística i marinera i l'altra no. Però han passat els anys ( molts ) i la variant de la Ràpita, està casi com el primer dia, que és del que parlàvem, no ? A veure si els del Miami, Varadero o Agustí es decideixen a posar restaurants a peu de carretera de la variant............
ResponElimina...si tienen su clientela asegurada...¿porque han de hacer mas establecimientos?... en la Aldea, muchos comerciantes viven de "la gente de paso", sea para Tarragona, sea para Castellon, y si ahora no entran a la Aldea, es que se van a Miami playa...
ResponEliminaAh, Miami platja també ha quedat aïllada. Amb l'A7 ja no cal passar per dins.
ResponElimina