31 de gener del 2014

El projecte de desdoblament i soterrament de l'eix de l'Ebre a Tortosa puja a 106,5 milons d'euros



TORTOSA (Baix Ebre).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat aquest divendres a Tortosa, juntament amb l’alcalde, Ferran Bel, el projecte de traçat del desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12) al seu pas per aquest municipi. Un projecte que, a partir de dilluns que ve, se sotmetrà a exposició pública. Mitjançant diversos tipus d’intervenció, segons els trams, aquesta actuació té com a objectius millorar el nivell de servei i la mobilitat d'aquesta via, que registra en algun punt uns 15.000 vehicles diaris de mitjana. Un cop resolt el procés d'exposició pública, es redactarà el projecte constructiu. El desdoblament de la C-12 a Tortosa comporta una inversió que s’ha estimat en 106,5milions d'euros.


El projecte comprèn el tram de la C-12, d’uns 6,5 quilòmetres de longitud, entre Vinallop (intersecció amb la T-331) i la intersecció amb l’accés a Jesús. En el projecte de desdoblament que s’ha presentat avui, es poden distingir tres trams. El primer és entre el poble de Vinallop i el pont del Català, sobre el canal de la Dreta de l’Ebre (2,1 km). En aquest tram, es preveu la construcció d’una autovia de tipus interurbà, separada de la carretera actual, la qual passarà a donar servei al trànsit més local. La secció de la nova autovia estarà formada per dues calçades separades per un mitjana. Cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d’1 metre. Per a facilitar les connexions, en el punt inicial del tram (Vinallop) es construirà una gran rotonda a nivell, de 60 metres de diàmetre exterior. Al punt final, es construirà una altra rotonda, també de 60 metres de diàmetre. El projecte també inclou la formació d’una via verda que seguirà l’antiga via del ferrocarril Tortosa-Ulldecona, i que donarà continuïtat a la via verda que prové de la Terra Alta. Així mateix, també es preveu la construcció d’un viaducte sobre el barranc de Sant Antoni.


El segon tram és entre el pont sobre el canal de la Dreta de l’Ebre i la rotonda del pont del Mil·lenari (2,3 km). Es preveu per aquest tram una autovia de caràcter urbà que aprofiti la calçada ja existent, amb dues calçades separades per una mitjana central. Cada calçada té dos carrils de 3,5 metres i un voral interior de 0,5 metres. Al costat dret de cada calçada es preveu la formació d’una calçada lateral (via col·lectora) de 3,5 metres d’amplada per a facilitar l’accessibilitat a les edificacions properes. Entre la rotonda del pont del mil·lenari i la zona de la indústria Padesa, es preveu la formació d’un camí per a la circulació de vianants i també la construcció d’un pas superior de vianants per facilitar-hi l’accés. Per a facilitar els canvis de sentit i la connectivitat del tram, s’ha previst la construcció d’una nova rotonda a 600 metres abans de la rotonda existent del pont del Mil·lenari. També s’ha inclòs la construcció de dos passos superiors sobre el Canal de la Dreta per donar continuïtat a camins laterals del propi canal.

El tercer tram és entre la rotonda del pont del Mil·lenari i l'accés al poble de Jesús (2,1 quilòmetres). Correspon a una zona consolidada urbanísticament on la calçada ja està desdoblada. En un primer tram d’uns 600 metres, fins a l’accés del Raval de Crist), s’ha previst la millora del paviment i de la senyalització. A continuació, es projecten dues actuacions que contribuiran a la millora de la funcionalitat, la connectivitat i la millora de la integració urbana de la infraestructura. Així, per alleugerir el trànsit i millorar la seguretat viària a l’entorn de la plaça de la Corona d’Aragó, se soterrarà el tronc de la carretera amb dos carrils (un per sentit) i es reordenarà la C-12 en superfície. Així, es construirà un túnel d’uns 860 metres de longitud per a facilitar el trànsit de pas i dos laterals en superfície per als moviments més locals. Al final del tram –a la zona de Jesús– es construirà una rotonda que substituirà una intersecció semaforitzada existent formada per un carril central, amb l’objectiu de facilitar els moviments que ara no són possibles.


Imatge Generalitat de Catalunya

19 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. El final, de p.m., com quasi sempre ...

    ResponElimina
  3. Jo era un defenssor de que passes pel Canalet, però s'ha de reconeixer que esta és una idea perfecta. Lo de l'aigua quan plou, trobeu que no ho tindran en compte quan se faigue?

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Pos no ho sé. En sí, lo plantejat no té perquè ser negatiu, al contrari. Tot i que, no té res a veure amb lo que és una variant, clar. Mentre la solució d'una veritable variant era una obra per a les futures generacions, de futur, esta obra no sé si, analitzada la relació cost/benefici esta, sigui molt bona.
    A veure, comparem:
    El pont lo passador de Deltebre-Sant Jaume va costar +/- 20 milions d'euros; el desdoblament que parlem, CINC VEGADES MÉS ( 106 de pressupost - amb l'acceptació ja avui per part del Conseller que....ja se sap que això sempre s'incrementa- ); L'hospital ( que a més podia generar riquesa ) tenia un pressupost d'uns 30 milions més ( 130 ) .
    Una variant sempre pot facilitat la implantació d'alguna industria precisament per la proximitat de la via de comunicació. ( se solt posar l'exemple de les naus de la exLear, que costa vendre-les per mala comunicació ) El desdoblament no aporta res d'esta avantatja afegida. Vull dir, si la descongestió dels quatre camins bé com a conseqüència de que hi hagués transit que ja passaria per allí, benvingut sigui; ara, si s'ha de fer una obra -tant costosa- que només beneficia al punt concret, no ho veig.
    I finalment, si un pont hem dit que pot anar-se'n cap als 20 milions, no seria més prioritari fer el de Jesús-Remolins, abans que el desdoblament ? Que costa CINC VEGADES MÉS ? . Son reflexions sense més importància.
    Amb tot, m'hi jugo un pa i un peix que l'obra no estarà enllestida abans de 10 anys. Potser llavors el col·lapse als quatre camins ja serà mereixedor de l'actuació, ara no ho veig. Insistint en que negatiu no seria, evidentment.

    ResponElimina
  6. ...señor Ximo.sus planteamientos, tambien son buenos y hasta muy logicos, una otra carretera seria lo mas normal, pues lo que se busca es quitar todo el transito forastero de la poblacion, asi no se quitara nada de transito, se mezclaran los dos, yo tenga por seguro que no me metere por esta "ratonera" ¡un tunel de tantos y tantos metros! y sin atravesar montaña, es absurdo...mejor hacer un paso elevado, pero lo dicho...mejor hacerla por mas alla de Roquetes, Arrabal de Crist..., yo solo pienso en hora punta que haya un choque multiple y que se incendie algo...

    ResponElimina
  7. Mareta meua. Si vatros vos presenteu a les eleccions, tinc clar a qui tinc que votar és PxC, PP o CIU. Bueno,si dic la veritat ara mateix estic entre PP i PxC. A Tortosa vull dir, eh!

    ResponElimina
  8. O sigui, que l'albertito ens diu que tindria actituds delictives si fos alcalde, però les comunicaria al jutge tot seguit ...

    I l'ignorant fa un canvi radical d'actituds i se'n va cap el PP o P x C, sense recordar-se del que deia a les passades eleccions ...

    En fí, que no sé si és per l'independentisme, per la crisi o pel vent de dalt, però em comença a fer mal el cap ... hauré de preparar l'oli ...

    ResponElimina
  9. Jejjejej. Que no falte lo sentit de l'humor..!
    M'ha encanta lo que ha dit Armando Gresca. Un bon resum!

    ResponElimina
  10. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  11. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  12. Estem parlant de la dictadura, Albertito ? Si és des de la dictadura, els alcaldes es poden comptar amb els dits d'una mà i en sobra un. I si parles de dos......
    Jugues amb foc i tindràs un disgust. Encara que ho acabes amb ji,ji,ji,

    ResponElimina
  13. Jotabe,

    I els de la dictadura també es poden comptar amb els dits d'una mà ...

    No facis cas, l'albertito te uns llibres d'història, tant de Catalunya com de Tortosa, una mica esbiaixats ...

    I va ser ell que va dir que si fos alcalde cobraria comissions "en negre" ...

    ResponElimina
  14. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  15. ...en fin, veo que no se puede hablar con libertad en este sitio, Tortosa es Tortosa, y por muchos años seguira asi...decido ya no volver a escribir...asi que adios y lo pasen bien...

    ResponElimina
  16. Ho intentarem ...

    Però no ens compares amb Libertad Digital, perfa ...

    ResponElimina
  17. Vaja, ja me quedat sense saberho.
    Pos jo crec que no havia res de dolent en lo que ha dit albertino...

    ResponElimina
  18. Ignorant, aquesta vegada l'albertito s'ha vetat ell mateix ...

    I ningú ha dit que digués res de dolent ni se li ha prohibit expresar-se com volia ... però els demés també tenim dret a dir si ens sembla que alguna vegada ( massa ) es passava quatre o cinc pobles ... jo mateix li vaig aconsellar moderació en els comentaris ...

    Podem discrepar, però res més que això ...

    ResponElimina
  19. Podem estar trankils, ja que qui normalment se passa pobles de llarg no som los marfanteros, sinó los banqueros i cia...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta