9 d’abril del 2014

Acció conjunta del PSC, PP i Ciutadans al Parlament, en favor de les ramaderies de bous d'Alfara de Carles




ALFARA DE CARLES (Baix Ebre).- Una proposta de resolució signada i registrada conjuntament pel PSC, PP i Ciutadans instarà el govern de la Generalitat a regular amb urgència, mitjançant un decret del Departament d’Agricultura o com estime oportú, les activitats pròpies de les ramaderies de bous d’Alfara de Carles. La proposta ha estat preparada per la diputada ebrenca Núria Ventura, després de la reunió que van mantenir fa unes setmanes al Parlament amb l’alcalde d’Alfara de Carles i amb el primer secretari del PSC, Pere Navarro. Però mentre la proposta redactada per Ventura estava a l’espera de ser signada, el PP va presentar-ne un altra en solitari, que també buscarà que la Generalitat faci compatible l’activitat pròpia de les ramaderies amb les accions per a turistes. Per tant, és molt possible que finalment hi hagi dos propostes de resolució diferents, que es votaran en la mateixa comissió en un parell de mesos.

La proposta de resolució conjunta també recorda que l’advertiment d’Interior d’aplicar “mà dura” contra els espectacles privats amb bous ha generat “malestar” entre els ramaders i les associacions de penyes taurines de les Terres de l’Ebre. El text també lamenta la falta de coneixença d’aquesta mena d’activitats, ja que són activitats pròpies de les ramaderies i no espectacles, tal i com assegura el mateix Departament d’Agricultura. Des del 12 de setembre del 2013, un jutjat de Barcelona va suspendre cautelarment les ‘tientes’ de bous amb turistes.

Imatge Pere Navarro, a Twitter

16 comentaris:

  1. I no és podrien canviar bous per cabres? I, a un altra cosa, mariner.
    Que hi ha coses més interessants que fer....
    Quina colla!

    ResponElimina
  2. ...seguro que no tendran exito... esto de los "toros" es cosa española, y hoy por hoy todo "lo español" es tabu..., estos ganaderos habran de reciclarse y adquirir otros animales que con solo verlos, ya hagan espectaculo..., por ejemplo dragones de Comoro, por ejemplo los Urogallos de Russia, criarlos en cautividad y cuando sean grandes semi-soltarlos y que los cacen... traer bisontes americanos... antilopes de diferentes sitios, que se procreen y tambien semisoltarlos y que se cacen... o hacer rodeos americanos..., pero toros bravos, lo tienen mal... que soy de la opinion que eso no habria de ocurrir..., pero me temo que los toros de fiestas por tiempo tambien se prohibiran...

    ResponElimina
  3. No podem deixar que vinguin de Barcelona i ens llevin una tradició pròpia tan arrelada. No hem de perdre les nostres arrels front el centralisme de Barcelunya.

    ResponElimina
  4. Arrels? Jo li dic "animalada", de pas que vinguen a emportar-se'ls de Finlandia si volen!
    Les "tradicions pròpies arrelades" perquè és defensen? Pel 3, 4, 5% o encara és més?
    Que no veus que és més fàcil pagar bous que cultura?
    Quina comissió deixa cultura?
    Arrelat també era tallar la ma als lladres?
    O, posem per cas, torturar heretges?
    O lapidar adúlteres?
    No se qui et comprarà el discurs, però, ja saps lo que hi ha, o no ho saps?

    ResponElimina
  5. Comparar els càstigs corporals i la tortura a sers humans per la seva religió o conducta social amb una capea està força allunyat de la realitat. Desgraciadament el 53% dels animals, es sacrifiquen a Catalunya sense atordiment previ. On està la Generalitat per defensar els drets dels animals aquí? O és que això no és tan mediàtic? Fa pudor.

    ResponElimina
  6. La veritat, la darrera rapidesa evolutiva no ens porta a millorar la convivència entre les especies que viuen a la Terra. D'aquí que considere que no han passat pas tants anys com per a que certes ""tradicions"", encara resten, latents si vols, dintre de la nostra memòria genètica. Tant és així, que en el recent "Pla de conca de l'Ebre", et posaria molts més exemples, ni tan sols es considera que els rius estan plens de vida i es tolera en el govern actual, sigue el que sigue, coses tan perilloses com enfrontar-se a gairebe mitja tona d'animal a una plaça. S'ha vist tal menyspreu del ser humà? I del ser animal?
    I abans el cavalls del picadors no duien pets i s'esbudellaven i cosien, sense anestèsia al mig de la plaça.
    Tal orgull de ser matador, a mi sempre se m'ha contraposat al del "Modern" botxí, prou ben reflexat pel Jose Isbert al film de Luis Garcia berlanga "!El Verdugo·"". On encara usaven el Tradicional "Garrot vil" que ve de milers d'any erera, però que es va fer tant popular en els ans de la postguerra, ¡fins que Salvador Puig Antic o Heinz Chez eren els darrers en rebre tal pena a l'any 1974. Als vespres de morir el dictador i arribar la "suposada democràcia que permet les agressions tant a humans com a territoris.
    Correm l'estúpid vel sobre el que no interessa veure i no dona negoci.

    ResponElimina
  7. " i ", pensar que totes les tradicions són bones, ni tant sols mínimament respectables, perquè sí o pel fet de ser tradicional, és absolutament d'incivilitzats o ignorants. Això és evident. Ara, defensar, com sembla, que perquè determinats actes, actituds, accions, costums, tradicions o comportaments humans han estat abolits o abandonats per cruents, inútils, torturadors i/o mal-tractadors, tota la resta -perquè no ens agradi personalment- ho hem de posar al mateix sac, també ho trobo, com a mínim estrany i poc objectiu.
    Este debat, aquí, l'hem tingut cent vegades. A mi em sembla genial que hi hagi gent que consideri insuportable veure com una vaqueta és " torejada " fent-la còrrer per una plaça o uns carrers ( ara parlem del que parlem, no parlem de bous a una plaça que són banderillats i acaben amb una espasa clavada al llom ). Amb tot, repeteixo, respecto que algú se senti profundament ofès per una " tienta " o un correbous. Pos que no hi vagi. És evident que la sensibilitat de cadascú és lliure i cadascú la decanta cap a on vol, però, no puc deixar de pensar que qui se senti molt ferit amb lo de les " tientes ", ho lamento, però no deu poder sortir de casa . De fet, ja que mesclem, no estaria gens malament començar a abolir totes aquelles activitats laborals i que afecten a persones, que encara n'hi han, amb condicions poc respectables per els treballadors, i que requereixen un determinat esforç : Miners, treballs a -20º o +40º , o jornades maratonianes encara que siguin treballs d'oficina . Per exemple.
    Continuo mesclant: Fa uns dies es va saber que a Suecia ( qui ho havia de dir ), al llarg del segle passat van ser esterilitzats milers i milers de gitanos. El fet, no ha merescut ni una dècima part de comentaris que els que va merèixer la eliminació del Barça de la Champions. Em queda el dubte de saber que hagués passat si els esterilitzats haguessin estat algun altre tipus d'animals...... No diguem Messi. Tot i que una mica estèril si que ho està últimament . ( futbolísticament parlant )

    ResponElimina
  8. Bé, bé, és pot enir sensibilitats pels animal o no, així estem.
    A mi, per exemple em molesta més que s'usen per al "gaudiment" que no és consumeixin per menjar. Fer tot el mon vegetarià, encara que reduís el forat de la capa d'ozó, o que permetés una alimentació millor per a tot el món sembla un disbarat oi? Però, no és nega que això podria reduir, i gairebé suprimir la fam al món. Fins i tot la OMS aconsella la reducció del consum de carn.
    Però, davant d'això lo del toreig. correbous, etc, semblen "pecata minuta", però, a qui li agradaria fer de bou o vaqueta? Pos això. No crec que a ells el hi agrade, llavors, quin dret tenim a fer-los passar pel tràngol? Es aquest un dret diví? O recordem a San Francesc? Per als no creients, algun animal és comporta així o és anti-natural?
    Vatros mateixos.
    Lamentablement, com en molts comportaments humans, la ètica sembla desapareguda de la consciencia.

    ResponElimina
  9. Veig que no em contestes.

    T’ho diré d’una altra manera. Perquè la Generalitat ha començat una creuada en nom dels animals contra tradicions com la capea i en canvi permet la instal•lació de noves tradicions o rituals com el “halal” (matar a l’animal per mitjà de la tècnica del dessagnament)? Un grup de científics catalans va demostrar que els animals que són sacrificats mitjançant aquest ritual musulmà sofreixen molt més que els que són sacrificats amb la tècnica de l’atordiment.

    Desgraciadament aquesta tècnica és més econòmica i això ha provocat que actualment a Catalunya es sacrifiquen un 53% dels animals sense atordiment previ, amb el consegüent augment del sofriment d’aquests. Jo pensava que sol els animals sacrificats amb la tècnica halal eren aquells que es comercialitzaven en botigues i carnisseries musulmanes però no és així i al final, per tal de reduir costos, molts escorxadors acaben matant per dessagnament als animals que desprès ens mengem natros.

    Torno a formular-te la pregunta. És millor tenir contents als musulmans que als pobres desgraciats de les Terres de l’Ebre? Són més importants les seves tradicions que les nostres? Els animals que moren dessagnats als escorxadors catalans són de un cache inferior al dels bous i vaquetes? Són animals de segona?

    ResponElimina
  10. " i " Observo que la comparació que faig amb segons quines penoses feines no et mereix cap comentari. Sembla, del teu comentari últim, que disculpes matar animals per menjar. Jo també. Ara, suposo que estarem d'acord en que molts dels que matem/n no són precisament per motius d'alimentació o supervivència. Ho he dit alguna vegada ja, Què no es maten les llagostes, llagostins, gambes, ostres, percebes, musclos etc. ? Tu diries que l'argument i legitimitat que tenim per matar-los és la d'alimentar-nos ? . No és un pur, dur i exclusiu gaudi gastronòmic la ingesta d'estos animals ? ( segur que trobaríem algú que defensaria que és un gaudi imprescindible, cert ) . Vull dir que, des d'este punt de vista, no té massa defensa ni resisteix cap comparació, matar un bitxo per plaer gastronòmic en fer correr una vaqueta per plaer visual o per ves a saber quin ( és igual ) ........Jo -ja que preguntaves si ens agradaria fer de vaqueta- prefereixo còrrer, encara que sigui sense ganes i suar una mica abans que morir amb un ham a la boca o atrapat en una xarxa i quedar-me sense aigua.....

    ResponElimina
  11. ...bueno esta la solucion de ser totalmente vegetarianos..., pero ser vegetariano produce desequilibrios siquicos a una mayoria de seres humanos..., es decir para que los humanos nos desarrollemos equilibradamente tenemos que consumir de todo y equilibradamente, yo solo dije al principio que esto de los toros, es cosa española y todo lo español estara mal visto en territorios catalanes, otra cosa sera que algunos de aqui quieran meter "tomate", para sublevar este territorio contra Barcelona, segregarse y juntarse con el Aragon, pero esto es muy hipotetico, pues pese haber mucho españolista, tambien hay mucho catalanismo, y el sainete estaria servido...

    ResponElimina
  12. Jo crec que voleu que despatxi tres boles d'una tacada. Je, je.
    Gutijaume tu em vols imposar el teu discurs.
    Ximo tu igual.
    I Albert, tu igual.
    Ja se que els meus arguments no us complauen, però, que no t'hagi contestat, Gutijaume, potser que no tingue informació sobre aquestes practiques? Encara que el concepte de tradicions que tenim ja veus que és diferent.
    Ximo, jo no disculpo a ningú per menjar animal, ni el culpo si és per alimentació, senzillament ho poso enfront de les conseqüències del seu consum. Potser és que comença a "no tocar", encara que si és una "tradició", per exemple entre els budistes, e hinduistes, religions més antigues que el cristianisme i que el catolicisme. No diguessem ja de les tribus recolectores-agrícoles, quin remei!
    Això de que no es pot desenvolupar equilibradament un humà essent vegetarià cau pel seu propi pes, i t'en poso un sol exemple per a que hi penses: "Ghandi", però, darrera hi ha milions i milions d'esser humans any darrera any
    Tornant al tema, i només al tema, ja he dit que parlo de ètica, i Ximo no em compares córrer en ser "assetjat" per espècimens d'una raça evolutivament mes tardana i que és la que sembla que talla el bacallà a un territori, encara que a d'altres tenen pràctiques , com a mínim, igual, o superiorment, terrorífiques

    ResponElimina
  13. Arribar a la conclusió que quan un dona els seus arguments per intentar convèncer ( si vols dir-ho així ) al contertulià, el que vol és imposar el discurs propi, ho trobo molt gratuït francament. Jo no considero que tu em vulguis imposar el teu. Però bé, ja que hi som, potser és més lògic que jo ho pensi de tu que no pas tu de mi: Si depengués de mi, jo, no t'obligaria mai a anar als correbous ( de fet, jo tampoc hi vaig ) , tu, si depengués de tu, no tinc clar que em deixessis anar, si ho vulgues fer . Per tant, a veure qui imposa qui....
    I pel fons del tema....has dit: "..... em molesta més que s'usen per al "gaudiment" que no és consumeixin per menjar ", llavors he entès que, d'alguna manera, sinó diferenciaves, com jo faig, entre alimentar-se i exclusiva fruïció, no entenc la discriminació d'uns determinats animals en relació altres. Repeteixo, les ostres, també es mengen, però no crec que tinguin en la seua principal funció la d'alimentar als humans. Però si al fons el que defenses és no matar cap animal per menjar, llavors callo. Però fixat que continuem mesclant: matar amb -presumpta-ment- assetja una vaqueta a una plaça o carrer.
    Em sembla perfecte que parles d'ètica, però clar, si cadascú la fem anar segons el nostre personal ( i respectable ) criteri, no ens aclarirem massa. Acceptant que un vegetarià estricte pot ser-ho per ètica per respecte absolut als animals ( algú hi haurà que ho faci exclusivament perquè creu que és més saludable, suposo ) hem d'internar però, recórrer a l'ètica més universal o, com a mínim, majoritàriament acceptada si volem que sigui assumida com a tal. La meua ètica pot defensar no menjar verdures, llavors, que aclarirem ? .
    Insisteixo ( em diràs que una cosa no treu l'altra etc. ) però al món hi han milions i milions, i més milions de persones assetjades des de que surten de casa fins que tornen ( i de vagades, a casa i tot ) jo em nego a admetre com un problema ètic o de assetjament animal que a una plaça de bous d'Alfara o Xerta solten unes vaquetes per còrrer amunt i avall per a que xalen uns turistes russos o els propis habitants del territori.
    Espero que no et sentis assetjat, perquè, desprès del que m'has dit......

    ResponElimina
  14. "i": hablar de Ghandi, es mucho hablar, mezclamos lo terrenal con lo del otro "lado", este hombre, era nacido, criado en la "joya del Imperio" (la India), estaba super orgulloso de formar parte del Imperio Britanico, es mas formaba parte de la maquinaria mundial del servicio de su Graciosa Majestad..., hasta que fue destinado a Africa del Sur, en el mil ochocientos setenta y pico, un buen pico, casi cerca de los ochenta, aun no se habia inventado la polvora sin humo, los militares ingleses aun llevaban el celebre fusil Martini-Henry (o Henrry...), y estallo la guerra de los Zulues, primero estos guerreros comparados al Paraleolitico, masacraron a todo un ejercito expidicionario ingles, posteriormente el Imperio Britanico se reorganizo y los destrozaron con gran crueldad por parte de las fuerzas britanicas (tal vez fue a causa de que los zulues, se toparon con el principe Napoleon -frances- y pese a ser un superprotegido de la corona y gobierno ingles, los zulues los destrozaron a todos los del grupo, dejando sin futuro heredero del trono frances...) y este señor indu, viendo la forma como masacraban al pueblo zulu, decidio que su tierra, en un futuro se desligaria de la cruel Inglaterra, posteriormente regreso a su pais indostanico, se relaciono con los "santones", se hizo vegetariano...y todo eso..., pero no creeras que un organismo oriental-indu, es el mismo que uno occidental, y dentro de los occidentales no es lo mismo un cuerpo moreno que un cuerpo rubio, las terminaciones nerviosas son mas sensibles en los cuerpos rubios...

    ResponElimina
  15. Home Ximo, pos una mica si, :-)
    Lo que passa és que jo mantinc un tema, el tracte amb animals, i dono una postura, més o menys diferent, en canvi, em responeu amb multitud d'arguments que divergeixen del tema relacionat amb els bous i el seu ús com a gaudi, que em pot semblar, més o menys ètic.
    Clar, la meva postura és menys o menys assumible per extrema, comte, només és una postura més de les possibles i que defensa la coexistència pacífica amb la població animal. No és gaire estranya si ho mires bé, inclús experimentable dintre de la comunitat humana.
    Ja em poso uns límits, com evitar incidir plenament sobre el conjunt de les mesures a prendre.
    No imposar, això és totalment bàsic en la "filosofia". Jo no imposo, aixi de senzill, pel mateix motiu que no em sembla ètic. Exposo, potser no prou bé per les meves mancances literàries o mentals.
    Disculpam per no contestar tot el teu argumentari, igualment disculpeu-me Guti, i Albert. podria, però, no dono per a tant. Ja repeteixo la meva postura,.

    ResponElimina
  16. No hi ha res que disculpar " i ".....

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta