9 d’abril de 2014

Els sindicats de l'Ebre reclamen a Ensenyament la retirada del decret de provisió de plantilles






TORTOSA (Baix Ebre).- La Junta de Personal Docent de les Terres de l’Ebre ha protagonitzat aquest dimecres una concentració a Tortosa, per reclamar al Departament d’Ensenyament la retirada del nou decret de provisió de plantilles. Segons els sindicats, el nou decret no permetrà la innovació pedagògica i sembrarà la competència i la desconfiança entre els docents. De fet, fins i tot han reclamat la destitució de la consellera Irene Rigau.

Sobre aquest tema, després de rebre el comunicat de la Junta de Personal Docent de les Terres de l’Ebre, el director dels serveis territorials d’Ensenyament, Antoni Martí, ha volgut recordar que els sindicats d’ensenyament van ser convocats a les taules de reunió amb el Departament, i que el decret va ser aprovat pel Consell Escolar de Catalunya. Martí ha remarcat que el decret permetrà que les direccions del centres puguen perfilar una part de la seua plantilla per tirar endavant el seu projecte educatiu, i que en cap cas hi haurà cap arbitrarietat en l’assignació de professorat.

Vídeo Canal 21 Ebre

6 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. L'objectiu del Departament d'Ensenyament és buscar el millor perfil de professor per a cada substitució o vacant que hi hagi en els centres docents públics, i que en aquesta cerca hi intervingui el centre receptor que és al cap i a la fi amb qui treballarà aquesta persona que es seleccioni. Crec que és un bon objectiu i que actualment fa falta al sistema educatiu, i que permetrà millorar-lo. Ho dic per experiència pròpia, un cop vaig ser seleccionat per Ensenyament (serveis centrals a barcelona) per ocupar un interinatge i després quan vaig anar a presentar-me al centre docent de Terres de l'Ebre, van estar-hi molt recelosos de la selecció perquè no m'ajustava al perfil que el centre necessitava i esperaven els hi fora enviat. Tot i que he de dir que en la normativa actual ja hi ha mecanismes, tot i que molt limitats, que permeten als centres docents d'indicar perfils de professors, i també he de dir que en el cas de la meva experiència, aquests mecanismes no varen ser utilitzats per l'equip directiu del centre. La qual cosa em fa reflexionar que potser el personal que treballa als centres educatius ja esta prou carregat de feina. La voluntat d'Ensenyament és bona, però en la meva humil opinió no és adequada la manera com ho està fent. Un canvi així no es pot fer d'avui per demà, s'ha d'anar abans preparant el personal implicat i això no em consta que s'hagi fet. Amb aquesta preparació hi ha temps per posar d'acord a tota la comunitat educativa i evitar protestes com la d'aquesta noticia. Si es llegeix el publicat al DOGC, s'explica el procediment que ha de seguir el centre educatiu per fer la tria, també ha de guardar durant un temps la documentació. ¿Amb quins mitjans humans i materials podran dur a terme els centres docents totes les tasques que els hi assigna la nova normativa? Enlloc se'n parla. Crec humilment que aquest canvi es vol fer massa rapid i precipitadament, i que altre cop en sortiran perjudicats els de sempre, els professors, en especial els substituts, que seguiran abandonats encara més a la seva sort. També els professors que tinguin alguna discapacitat, dels quals la nova normativa no en parla. ¿Quin director/a d'un centre educatiu escollirà un professor minusvàlid després de fer-li la entrevista? Segurament ni tan sols sigui entrevistat. Un altre aspecte, els professors de fora, com ara els valencians (som territori limitrof), la normativa actual els hi facilita massa l'accés, ja que no és el mateix viure aqui i treballar aqui, que venir de fora. La nova normativa no en parla, amb el qual crec que passaran d'un extrem a un altre (de tenir-ho massa fàcil a massa difícil). He sentit queixes de professors davant la nova normativa, però també de pares d'alumnes, que creuen que el director/a del centre on estudien els seus fills podrà col·locar a treballar les seves amistats.

    ResponElimina
  4. i les embarassades? qui les triarà? i la gent que fa anys que està treballant però sols té una especialitat, on queda l'experiència docent? de totes maneres no ens enganyem, aquest decret juntament amb els d'autonomia de centre i el de direccions, està fet per convertir l'escola pública en una empresa privada, on es valora el rendiment. A qui triarà un director de carrera, al mestre que va a treballar en caps de setmana i fa algunes horetes extra o al que compleix el seu horari? al mestre que protesta i és queixa quan estan retallant les seves condicions laborals o el que està calladet? AQUEST DECRET FA MOOOLTA PUDOR I NO OBLIDEM QUI EL FA, CIU, QUE PRECISAMENT MOLT AMICS DEL PÚBLIC NO SÓN....I SI REALMENT VOLEN MILLORAR L'EDUCACIÓ PÚBLICA COM ÉS QUE ENVIEN ELS SUBSTITUTS EL MATEIX DIA DE COMENÇAR LES CLASSES SENSE TEMPS DE PREPARAR RES?

    ResponElimina
  5. Per a l'educació no hi ha diners. Molta feina s'ha de fer, molta normativa nova, pero menys. Al professorat substitut se'l contracta de manera que facin la mateixa feina que abans pero tenint dret a menys retribucions. Et nomenen en divendres, o sigui el darrer dia de la setmana ja saps al centre on has d'anar a treballar i et recomanen que truquis. Truques i et diuen les classes que has de fer. Clar que et prepares les classes. Pero el contracte, sou i seguretat social, no comença per dilluns. Et contracten al 86% de jornada, cobrant menys, no hauries de fer guardies de pati, ni reunions, pero a la practica des del centre educatiu et demanen que ho facis, amb la nova normativa a la mà, negar-se a fer-ho es despedir-se de tornar a treballar en aquell centre. Si es vol millorar la Educació, treure millor resultat al PISA, comencem per deixar d'aplicar les retallades que s'han fet, i despres veiem quins canvis s'han de fer, consensuat amb tothom, i a poc a poc, que doni temps a assumir-ho.

    ResponElimina
  6. Per a l'educació no hi ha diners. Molta feina s'ha de fer, molta normativa nova, pero menys recursos, més ratio d'alumnes, ... Al professorat substitut se'l contracta de manera que facin la mateixa feina que abans pero tenint dret a menys retribucions. Et nomenen en divendres, o sigui el darrer dia de la setmana ja saps al centre on has d'anar a treballar i et recomanen que truquis. Truques i et diuen les classes que has de fer. Clar que et prepares les classes el cap de setmana. Pero el contracte, sou i seguretat social, no comença fins dilluns. Et contracten al 86% de jornada, cobrant menys, no hauries de fer guardies de pati, ni reunions, pero a la practica des del centre educatiu et demanen que ho facis, amb la nova normativa a la mà, negar-se a fer-ho es despedir-se de tornar a treballar en aquell centre. Si es vol millorar la Educació, treure millor resultat al PISA, comencem per deixar d'aplicar les retallades que s'han fet, i despres veiem quins canvis s'han de fer, consensuat amb tothom, i a poc a poc, que doni temps a assumir-ho. - See more at: http://lamarfanta.blogspot.com.es/2014/04/els-sindicats-de-lebre-reclamen.html?showComment=1397124520947#c1524781030680364401

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta