16 d’abril de 2014

El govern adjudica la redacció dels projectes de dos trams de la futura Anella Viària del Delta


CAMARLES (Baix Ebre).- El Departament de Territori i Sostenibilitat, a través de l'empresa pública Infraestructures.cat, ha adjudicat la redacció dels projectes constructius de dos trams de la futura Anella del Delta de l'Ebre, una infraestructura que tindrà una longitud total d'uns 49 quilòmetres i inclourà un recorregut viari i un altre per a vianants i ciclistes. En concret, s'han impulsat els projectes del tram de la Badia dels Alfacs a Camarles i de l'Aldea a Sant Carles de la Ràpita, que abasten 28 quilòmetres. En la configuració de l'anella es preveuen quatre trams. Ja estan en redacció els projectes constructius de dos primers trams, al nord i al sud: Camarles-l'Aldea i Sant Carles de la Ràpita-Badia dels Alfacs.

Ara s'ha adjudicat la redacció dels projectes dels altres dos trams, a l'est i a l'oest: Badia dels Alfacs-Camarles i l'Aldea-Sant Carles de la Ràpita. Alguns trams de la futura anella del Delta aprofitaran carreteres o vials municipals existents, i altres seran de nova construcció. Es preveu per a aquesta actuació una inversió total d'uns 60 milions d'euros. Segons informen fonts del Departament, aquesta actuació té com a objectiu equilibrar la vialitat dels dos hemideltes, dotant-los d'una bona infraestructura de comunicació entre tots els seus nuclis urbans, proporcionant, així mateix, un recorregut que permeti el recorregut en bicicleta i aproximant la natura als habitants de la zona i als visitants.

En aquest projecte hi ha dues actuacions que ja s'han portat a terme: la construcció d'un nou pont sobre l'Ebre -18 milions d'euros- que, a més, ha permès unir les poblacions de Sant Jaume d'Enveja i de Deltebre, i la variant de Sant Jaume d'Enveja -2,3 milions. Com a actuació complementària, el Departament ha previst una nova carretera entre l'Ampolla i Camarles, que ha d'esdevenir la connexió cap al nord de l'anella. L'estudi informatiu corresponent està pendent d'aprovació.

Els projectes viaris dels trams est i oest, en detall

Pel que fa als projectes que s'han adjudicat aquest dimecres, les principals característiques, pel que fa al recorregut viari, del tram de la Badia dels Alfacs a Camarles destaca que és el més situat cap a l'est de l'anella, i que abasta una longitud d'uns 16 quilòmetres, la meitat dels quals seran de nova carretera. Addicionalment, es duran a terme millores puntuals en carreteres ja existents en aquest itinerari. Es preveu una inversió de 12,3 milions d'euros. Comprèn els termes municipals de Camarles, Deltebre, Sant Jaume d'Enveja, Amposta, al Baix Ebre i al Montsià.

En la part situada al nord del l'Ebre, el projecte inclourà la millora puntual de connectivitat entre la TV-3409 -carretera de Camarles a Deltebre- i la T-340 -carretera d'accés a Deltebre des de l'N-340. També es preveu una millora de la connexió amb la TV-3454 -carretera d'accés a Deltebre des de l'N-340- amb el carrer Girona de Deltebre. A continuació, el recorregut passarà pel nou pont entre Deltebre i Sant Jaume d'Enveja i seguirà per la variant de Sant Jaume d'Enveja. Posteriorment, se situa el tram de nova carretera, d'uns 8 quilòmetres de longitud que aprofita diferents camins existents, com el camí del Riu Vell, per fer el recorregut entre la rotonda del final de la variant de Sant Jaume d'Enveja i la badia dels Alfacs. Aquest tram tindrà una secció formada per dos carrils de 3 metres i dos vorals d'1 metre. Preveu la formació de rotondes amb l'encreuament amb les carreteres TV-3404 -d'accés a Sant Jaume d'Enveja des del sud-, amb la TV-3405 -d'accés als Eucaliptus- i amb la carretera del Trabucador.

Pel que fa al recorregut de l'Aldea a Sant Carles de la Ràpita, és el tram situat més cap a l'oest de l'Anella del Delta, entre l'Aldea, Amposta i el terme de Sant Carles de la Ràpita, que abasta una longitud total de prop de 13 quilòmetres. El pressupost que s'estima per aquest tram és d'uns 7,9 milions d'euros. En aquest tram, l'actuació correspon a la millora i adequació d'un conjunt de trams de carretera existents, per formar una via amb dos carrils, un per sentit, de 3 metres i dos vorals d'1 metre d'amplada. Principalment, el projecte comportarà el condicionament de la carretera TV-3408, d'Amposta a Sant Carles de la Ràpita, que és sensiblement paral·lela a l'N-340, en un tram de 9,8 quilòmetres. A més, es preveu l'adequació de dos trams d'1 quilòmetre de la TV-3405 i de la TV-3454, anterior i posterior al pont penjat d'Amposta.

El circuit ciclista

Com a característiques generals de l'anella ciclista, des del Departament s'indica que tindrà una amplada de 2 metres i estarà pavimentat amb material granular. Es formarà sobre camins de servei dels canals de reg, camins agrícoles o pistes de nova creació, en contigüitat amb l'anella viari, però segregada d'aquesta, amb l'objectiu de promoure el seu ús turístic.

Via ACN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta