20 de febrer del 2015

Tortosa expedienta sis agents de la Policia Local per irregularitats en la retirada de vehicles




TORTOSA (Baix Ebre).- L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i l'inspector en cap de la Policia Local, Jesús Fernández, han hagut de comparèixer aquest divendres per informar que l'Ajuntament ha posat en coneixement de la Fiscalia, aquest mateix dijous, sis casos d'agents implicats en presumptes irregularitats relacionades amb la gestió de la taxa per retirada de vehicles de la via pública. Dilluns passat, en disposar del primer informe, l'alcalde va convocar la Junta de Portaveus per transmetre el seu contingut i les actuacions que s'estaven portant a terme. Aquest dijous, els fets van ser posats en coneixement de la Fiscalia, i l'alcalde i el mateix inspector en cap van mantenir una segona reunió per informar als portaveus municipals.

Bel ha volgut lamentar uns fets que considera "aïlats, i que no es corresponen amb la professionalitat, honestedat i integritat que caracteritza el conjunt de la plantilla de la Policia Local". També ha destacat la diligència i celeritat amb què s'ha enllestit la investigació interna, que ha permès conèixer l'abast real de la situació i posar-la en coneixement del Ministeri Fiscal.

Es tracta de situacions que, segons l'Ajuntament, no tenen a veure entre sí i amb imports diferents. Un primer cas es correspon amb quantitats de 4.606,03, 4.253,25 i 1.651,95 euros, que correspondrien a tres agents que en el moment en què se'ls va requerir no havien fet els pertinents ingressos a la Tresoreria Municipal. Però aquest divendres aquestes quantitats ja han estat ingressades. Hi ha dos agents més, amb irregularitats detectades per import de 2.961,55 i 3.519,10 euros respectivament, que els haurien ingressat amb retard i que porten a pensar que haurien pogut ser utilitzats per al seu ús personal. I, finalment, hi ha una tercera situació que afecta un únic agent amb cobraments per valor de 435,20 euros que han estat localitzats en el seu armer i que, en aquest cas, no hi ha indicis que s'hagi produït un ús personal del fons.

Dels primers indicis, l'alcalde en va tenir coneixement divendres passat, quan va encarregar una investigació interna que ha conduït a la delimitació de responsabilitats, obrint els corresponents expedients informatius, i a la voluntat de posar-ho en coneixement de la Fiscalia davant la possibilitat que se'n derivi la constitució d'un il·lícit penal.


5 comentaris:

  1. ...¿pero que estas multas no se pagan haciendo el infractor un ingreso a las cuentas bancarias?..., un agente no tiene porque cobrar en efectivo, no esta en sus funciones, el tiene solo que hacer los partes y proteger al encargado de la grua de que no reciba agresiones por parte del conductor o familia o amigos de este conductor..., ahora si ese señor agente cobra personalmente, quien es realmente responsable de ello es la propia alcaldia... y en su defecto la cupula de mando de la propia policia, en su caja fuerte tener los dineros depositados, ademas el caso seria punible si la suma fuese de "X" miles de euros, cosa que si se investiga por separado, las cantidades descritas no llegan a la altura de considerarlas delito, y ademas un agente que tenga cierta cantidad de dinero, cuando la entregue el responsable (mando) tiene que darle al susodicho agente un justificante de tal cantidad, cantidad amparada por las matrices de las sanciones, en fin señores mios, creo que todo eso es una metedura de pata has la ingle..., si los agentes expedientados se mueven con abogados, la alcaldia podra pasar por ciertos apuros...

    ResponElimina
  2. Como extensión de la noticia debo añadir lo siguiente:
    Ayer a las 20,30 h llegue al Hospital Verge de la Cinta y aparque como pude en zona de minusválido. Al bajar de mi coche con la silla me encuentro un guardia municipal mirando que vehículos tenían tarjeta de minusválido. Una persona de unos 50 años, corpulento y poquísimo pelo.
    Al lado del mío había uno que no la tenia.
    A las 21,15 h salgo del Hospital y me encuentro a dos guardias municipales, uno de ellos era el encontrado anteriormente, un persona de seguridad del Hospital, la alcaldesa de PAULS y su marido y la grúa municipal. Y algunas personas más.
    La grúa estaba cargando el vehículo. El vehículo tiene puesta la hoja de la denuncia. La alcaldesa y su marido estaban hablando con los municipales.
    El municipal corpulento se mofaba de una señora porque tenia problemas para poner la marcha tras en su vehículo. Su compañero solo observaba tratando de no mezclarse.
    De repente, el marido de la alcaldesa de PAULS, sube al vehículo de la grúa y se marchan.
    Yo tras poner la silla en mi vehículo, subo al mío y me voy. La alcaldesa se queda hablando con el municipal.
    Al llegar a la carretera de la Simpática, me encuentro un vehículo con los 'pilulos' encendidos. Resulta ser ha grúa que está descargando el vehículo.
    Paso lentamente por su lado y puedo ver perfectamente al marido de la alcaldesa al lado de la grúa.
    Esto es legal?. Para mi todo esto tiene un nombre.
    Yo creía que solo se podía retirar el vehículo en el deposito tras abonar la multa y la grúa. Para mi todo esto tiene un nombre.
    HUELE A PODRIDO.

    ResponElimina
  3. La policia s'ha ficat a la moda, tots a pegar lo palo:
    http://humorcillet.blogspot.com.es/2015/02/palocia-local-de-tortosa.html

    ResponElimina
  4. Que fàcil és!!! difama que algo queda!!!

    ResponElimina
  5. Como respuesta a tus comentarios tengo que decir lo siguiente:
    1. Yo en ningún momento he dicho que no pagases la denuncia. Eso lo dices tú. Si no estás de acuerdo, vuelve a leer lo que escribí en su momento.
    2. El que teme, algo debe.
    Pero si que tengo que añadir lo siguiente:
    A.- Dudo muchísimo que pagases la denuncia antes de que la grúa descargara el vehículo. Te recuerdo que eran las 9,30 tocadas. Tenias mucha prisa en subir al vehículo de la grúa.
    B.- Te recuerdo que al cabo de 4/5 minutos pasé yo y estabas esperando al lado de la grúa. Di si esto es cierto o no. Es posible que pagases la multa después de verme a mí. Porque nos vimos bien.
    Tú, difícilmente pudiste ir a pagar la multa antes de retirar el vehículo. Tendrás que demostrar a que hora y día pagaste la multa de la grúa.
    C.- Si sabes leer busca las ordenanzas municipales de Tortosa para saber cual es el procedimiento para recuperar un vehículo que se lo ha llevado la grúa.
    D.- Me pregunto, quien dio la orden al señor de la grúa para descargar el vehículo en la Carretera de la Simpática??. Es esto legal??. Si retiraste el vehículo antes de pagar la grúa, ESTO ES ILEGAL. Con la salvedad que venga de una orden directa de algún superior. Desde mi punto de vista todo esto tiene un nombre.
    3. No olvides que hay testigos y pruebas de lo que hiciste. No fui el único que lo pude presenciar.
    4. Y queda el punto más importante. Y la denuncia por aparcar en zona de minusválido?. Y los puntos en el carnet de conducir?. Es cierto que cuando pasó por delante de mi el vehículo con la grúa tenia la papeleta de la denuncia (Por la grúa, por aparcar en zona de minusválido, o por ambas). Esto lo tendrás que demostrar. Por favor, lee las ordenanzas municipales.
    5. AHORA SI QUE PIENSO QUE LA DENUNCIA DE LA GRUA NO LA PAGASTE ANTES DE RETIRAR EL VEHICULO. DEMUESTRAME CUANDO PAGASTE LA MULTA Y A QUE HORA.
    Nota final: ESTO HUELE A PODRIDO.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta