19 d’octubre del 2006

Les diferents propostes electorals fan perillar el consens viari de les Terres de l'Ebre

Avui, al bloc Eleccions2006, gestionat per l'ampostí Manel Zaera, he llegit una entrada molt interessant i encertada sobre la situació de les carreteres a les Terres de l'Ebre. Zaera ens recorda que l'actual legislatura s'ha acabat l'autovia Tortosa-Aldea, i que per fer els seus 11 quilòmetres la Generalitat ha trigat gairebé 11 anys. Una autovia que, malgrat ser-ho, només permet conduir a 100 quilòmetres per hora entre Campredó i l'entrada de l'autopista AP-7. Entre Campredó i la primera rotonda de Tortosa s'ha d'anar com a màxim a 80 quilòmetres per hora. En canvi, a l'eix de l'Ebre (C-12), que no serà desdoblat fins aquí un grapat d'anys, ens permeten circular a 90 quilòmetres per hora entre Amposta i Tortosa. L'article també ens recorda que entrar a Tortosa a primera hora del matí és un caos, amb retencions a la C-12 que sovint comencen a l'altura de Vinallop o a l'altura de l'escorxador de Padesa, passat el pont del Català.
Ara que estem en campanya electoral, els partits abandonen el consens viari assolit fa uns mesos a les Terres de l'Ebre i cadascú fa la guerra pel seu compte. Potser el cas més extravagant és el del PP, que promet un total de quatre grans autovies (amb el desdoblament de l'N-420 i l'eix de l'Ebre, així com amb la perllongació de l'autovia de la Plana de Castelló per l'interior del territori i el desdoblament de l'actual N-340). I mentrestant, a l'AP-7 continuem pagant els peatges més cars del país, com s'ha encarregat de recordar-nos ERC... El dilema, però, és si hem de continuar trinxant el terriori amb més infraestructures, en lloc de millorar les existents i potenciar el transport públic i les comunicacions ferroviàries. En campanyes anteriors, Maragall sempre arribava en tren a l'Aldea, per reclamar l'aturada de l'Euromed, però quan ja era president sembla que el tema ja no era prioritari. M'agradaria que la proposta d'ICV d'intercomunicar les quatre capitals de comarca amb un tren fos viable. Ni que fos amb un d'aquells trenets que utilitzen els Quicos al seu espectacle Torna el Carrilet!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta