27 de novembre del 2006

Enquesta telefònica per esbrinar les causes de l'alta abstenció a les passades eleccions

L'altre dia, mentre encara estava treballant, van trucar-me per telèfon per fer-me una enquesta de política general catalana, encara que bona part de les preguntes estaven relacionades amb qüestions com la participació en entitats cíviques, l'interès per la política i l'abstencionisme. De fet, el primer que va preguntar-me l'enquestadora va ser quina em pensava jo que era la causa de l'alta abstenció a les últimes eleccions autonòmiques. Evidentment, li vaig contestar que no ho sabia... La veritat és que no ho he reflexionat a fons, i per contestar-li amb exactitud potser hauria de fer una enquesta com la que ella m'estava fent a mi. Les altres preguntes sí vaig contestar-li, perquè sempre intento respondre aquest tipus d'enquestes, que acostumen a fer llicenciats en periodisme o de ciències polítiques, que no han trobat una feina millor. Entre d'altres, les preguntes eren si havia anat a votar o no; a qui havia votat; si havia votat el mateix a les autonòmiques que a les municipals; si tornaria a votar el mateix partit; que posés nota als diferents partits; que em situés a la dreta o a l'esquerra de l'espectre polític, i que em definís sobre la qüestió nacional... En total, gairebé deu minuts d'enquesta telefònica, que vaig resistir valent i sense defallir, com un corredor de la marató. Però quan no vaig aguantar-me el riure va ser quan va preguntar-me si utilitzava internet, i si usava internet per informar-me de política...

9 comentaris:

  1. A que no et van preguntar per les llistes obertes?

    ResponElimina
  2. Pos no, aquesta pregunta no me la van fer...

    ResponElimina
  3. Per a l'enquesta de Gustau
    No vaig votar perquè no hi havia res bo que votar.
    Si es presentessin el Nacho Vidal o la Rahola si que hi hauria que votar.

    ResponElimina
  4. I els dos junts al mateix partit seria la canya... Ja m'imagino els espots electorals....

    ResponElimina
  5. Comedianta,
    la majoria de les fundacions que promouen estes enqüestes estan financiades pels partits polítics, no deixant gaire lloc a investigacions sobre genialitats com la que tu dius.

    I si, malhauradament la ciutadania que s'informa de política a través d'Internet és encara 4 gats i pocs més.

    ResponElimina
  6. Sí sinyor, Al-Turtusí,
    és exactamnet lo que jo penso.
    Los partits polítics estan tan agarrats a la mamella que no la soltaran així com així a no ser que hi haigue molta presió popular.
    Ara, que tú. com jo, pots fer la teua pròpia enquesta. Voras que et diu la gent del voltant sobre les llistes obertes.
    Quan la tingues feta, ne parlem!

    ResponElimina
  7. proveu de contestar com si fosseu àcrates, les enquestadores flipen per un auricular, i dones vida a les minories, los més putejats

    ResponElimina
  8. buaaaaaaaaaaaaaaaa, sempre plorant!

    ResponElimina
  9. Aquestes enquestes em sonen "llei de finançament dels partits politics...".

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta