28 de desembre del 2006

Les cambres de Reus i Tarragona també reclamen l'autovia d'Aragó

El front comú per aconseguir el desdoblament de l'N-420 encara ha de tancar l'acord amb Tortosa

La proposta dels ajuntaments de Gandesa, Móra d'Ebre i Falset, perquè la nova autovia d'Aragó (A-68) continuï fins a la costa mediterrània amb el desdoblament de l'N-420, ja té el suport de les cambres de comerç de Reus i Tarragona. El front comú no va poder lligar el suport de la Cambra de Tortosa, que va excusar la seua absència per un problema d'agenda, tot i que fa pocs dies també va manifestar que considera prioritaris altres desdoblaments, com el de la C-43 i la C-12. La pròxima reunió confirmada serà el 10 de gener a Móra d'Ebre, per demanar l'adhesió de Port Aventura, la indústria petroquímica i el Port de Tarragona.

Les cambres de comerç de Reus i Tarragona van donar ahir suport a la proposta liderada pels ajuntaments de Gandesa, Móra d'Ebre i Falset, que han constituït un front comú per aconseguir que el Ministeri de Foment incloga en la seua planificació el desdoblament de l'N-420. L'objectiu més immediat de la proposta és millorar una de les principals infraestructures viàries de la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Priorat, amb un desdoblament de l'N-420 que quedaria enllaçat amb l'autovia A-68, per connectar la població d'Alcanyís amb el corredor del Mediterrani. Fins ara, l'opció té el suport dels ajuntaments i dels consells comarcals de la Terra Alta i la Ribera d'Ebre, dels sindicats UGT i CCOO, i de les organitzacions empresarials de la demarcació de Tarragona: l'Associació d'Empresaris de les Comarques de l'Ebre (Aece), la Cepta i Pimec.
Després de la reunió d'ahir, la mesa territorial espera lligar també el suport de la Cambra de Tortosa, amb motiu d'una reunió que encara ha de convocar-se, i que podria fer-se durant la setmana que ve. De fet, l'alcalde de Gandesa i portaveu del front comú, l'independent Miquel Aubà, va atribuir l'absència de la Cambra de Tortosa a un «malentès» i un «problema d'agenda», i va mostrar-se confiat que finalment també s'assolirà un acord. En aquest sentit, Aubà va detallar que la Cambra de Tortosa també vol posar damunt de la taula la necessitat de millorar altres infraestructures del territori, com l'eix de l'Ebre i la C-43. «En l'àmbit territorial poden fer-se molts matisos, però hem d'anar a Madrid amb una posició unitària i parlant només de les carreteres que són competència de l'Estat», va dir Aubà.

>
Cal consens abans d'anar a Madrid

«No s'entendria que no tinguéssim el suport de la Cambra de Tortosa», va valorar ahir l'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, que va insistir que els matisos a la proposta global han de fer-se «en clau territorial». «Hem de ser prudents a l'hora de valorar les discrepàncies, i sobretot molt conscients que aconseguir el desdoblament de la carretera N-420 no serà gens fàcil, ja que és un projecte molt complex», va afegir el tinent d'alcalde de Móra d'Ebre, Joan Baptista Montagut. En aquest sentit, Montagut va dir que «és normal» que hi hagi sectors de les Terres de l'Ebre amb altres prioritats, però també va apostar per ampliar el consens actual. «De fet, és bo que les discrepàncies surtin i es parlin ara, abans d'anar a Madrid», va afegir-hi. El Ministeri de Foment ja ha anunciat que té previst estudiar dues propostes de traçat per continuar l'A-68: el desdoblament de l'N-420 i la millora de l'N-232, que és l'opció defensada per la zona de Morella i Vinaròs. Però el front comú creu que la seua proposta és millor perquè connectaria Aragó amb el port de Tarragona, l'aeroport de Reus i el turisme de la Costa Daurada.

El Punt (28-Desembre-2006)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta