12 d’abril del 2007

Un metre cúbic de ferralla

Reciclatges Forés és l'únic gestor autoritzat a l'Ebre per desballestar vehicles fora d'ús

Quan un cotxe entra per la porta de l'empresa tortosina Reciclatges Forés, el seu destí inevitable és convertir-se en un metre cúbic de ferralla. Reciclatges Forés és l'única empresa del territori que està acreditada i té l'autorització de la Generalitat per fer el desballestament dels cotxes i la gestió completa dels seus residus. Al llarg del 2006, l'empresa va desballestar, va descontaminar i va premsar més de 2.100 vehicles, provinents de particulars, concessionaris de cotxes i diversos ajuntaments de les Terres de l'Ebre. El consistori que més vehicles va portar-hi va ser el de Tortosa, amb més de 200 cotxes, tot i que també és important el centenar d'unitats de Deltebre. Altres ajuntaments del territori que porten els vehicles a Reciclatges Forés són els de Sant Jaume d'Enveja, l'Ampolla, el Perelló i Sant Carles de la Ràpita.
Tortosa va regularitzar la seua relació amb Reciclatges Forés fa gairebé dos anys, quan va adjudicar-li el servei per concurs públic. A canvi, l'Ajuntament ingressa un cànon de 2,40 euros per cada 100 quilos lliurats com a residu, ja que després l'empresa pot fer negoci amb els subproductes i components, a partir del reciclatge i la recuperació de les diverses peces del vehicle desballestat. El contracte ha beneficiat l'Ajuntament amb uns 3.000 euros anuals, que abans no es recaptaven, però també li ha permès adequar la gestió dels vehicles abandonats a la normativa. La llei obliga els ajuntaments catalans a assumir aquesta competència, ja que la Generalitat considera que els vehicles fora d'ús són residus municipals. De totes maneres, fonts de l'empresa van explicar que a Reciclatges Forés arriben tot tipus de vehicles, incloent-hi motocicletes, microcotxes i autobusos. De fet, durant l'últim any també s'han descontaminat i s'han premsat dues embarcacions, a les quals es va aplicar un altre procés de neteja i desballestament. Abans que el cotxe quedi reduït a un metre cúbic de ferralla, que pot pesar entre 600 i 800 quilos, Reciclatges Forés ha de tramitar el certificat de baixa del vehicle i extraure els líquids tòxics, així com la bateria i els pneumàtics. A alguns cotxes també se'ls trau el catalitzador, i després la ferralla resultant es ven a altres gestors de residus, i en alguns casos es destina a fer nous vehicles o altres materials de ferro.

>
200 cotxes abandonats als carrers

La regidora de Governació, Consol Cordero, va fer una valoració molt positiva de l'acord amb Reciclatges Forés, ja que ha permès a l'Ajuntament fer una gestió correcta i mediambientalment responsable dels vehicles abandonats i fora d'ús. A més, Cordero va detallar que la majoria dels 200 cotxes que Tortosa va donar de baixa durant l'any passat són de ciutadans estrangers, que els deixen abandonats al carrer. «Alguns se'n van a treballar quatre o cinc mesos fora, o de vacances als seus països, i l'Ajuntament acaba per retirar els vehicles, portar-los al dipòsit i encarregar-se dels tràmits», va dir. Segons Cordero, en alguns casos els costa més pagar la taxa i la multa que comprar-se un altre cotxe, i és quan l'empresa de reciclatge entra en acció.

El Punt (12-Abril-2007)

2 comentaris:

  1. lo forés d'ERC té alguna relació amb reciclatges forés???

    ResponElimina
  2. Que no em parlin d'EFICIENCIA en retirar vehicles de la via publica, quan personalment vaig estar un any denunciant periódicament l'existència d'un cotxe que al final li vàren posar la pegatina de consideració de residu urbá y finalment al cap d'un any i mitg se'l van emportar.Sabeu que passa? Que la grua cobra, i l'Ajuntament de moment ha de pagar.Per aixó aquest vehicle no es va retirar fins que no vaig mostrarme un pel arisc...Una mostra més de que la teoria i la praxis va per camins diferents..Un exemple més de la bona gestió que tenim..

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta