La mancomunitat Tortosa-Roquetes compleix els primers cinc anys amb un balanç irregular
La mancomunitat Tortosa-Roquetes acaba de complir cinc anys, ja que va constituir-se formalment el 5 d'abril del 2002, amb el roquetenc Mariano Gil com a primer president. En un primer moment, l'assemblea general estava formada per 14 membres, set de cada ajuntament, i els seus principals objectius eren gestionar els serveis municipals comuns del nou polígon industrial del Pla de l'Estació, i altres serveis que poguessin afectar les dues ciutats. La mancomunitat també havia de contribuir al desenvolupament «industrial, turístic, agrari i social del territori», però poca cosa s'ha fet en aquesta línia. Tampoc s'ha fet gaire per impulsar iniciatives que incideixin en el desenvolupament integral de les Terres de l'Ebre. Tot i així, l'exalcalde de Tortosa Joan Sabaté considera que la mancomunitat ha fet un paper important durant l'últim mandat. «Com que és un instrument, s'activa i se li encarreguen els projectes quan ho necessitem, tot i que també és cert que podria fer més actuacions», assenyala Sabaté. «Però hem solucionat aspectes molt importants, sobretot en l'àmbit del port, amb el compromís amb el Departament de Medi Ambient per millorar la carretera d'accés a Caro, i amb la redacció del pla especial de la zona urbana del Port, a través de la mancomunitat i en col·laboració amb Alfara de Carles», concreta l'exalcalde. Segons Sabaté, la mancomunitat no funciona com una administració autònoma, però el seu caràcter instrumental podria servir per gestionar serveis i també per construir equipaments comuns. «De fet, la realitat social de les dues poblacions ja funciona com una conurbació, perquè Tortosa té els cinemes a Roquetes, i Roquetes té els hotels a Tortosa», hi afegeix. En canvi, el nou alcalde, Ferran Bel, fa un balanç «una mica trist» de la feina feta per la mancomunitat. «Hem fet un gran esforç econòmic per condicionar la carretera de Caro, però Medi Ambient encara no ha començat les obres», recorda Bel. «El millor de la mancomunitat ha estat la seua creació, perquè el seu funcionament ha estat pèssim», lamenta. En el seu naixement, CiU va criticar la mancomunitat per la falta de representació de l'EMD de Jesús en els òrgans de govern. Al Consell Comarcal del Baix Ebre, CiU també va advertir que «posava en perill» les competències del mateix ens comarcal. En aquell moment, el vicepresident del Consell Comarcal i regidor d'Urbanisme de Roquetes, Miquel Castelló, ja va assenyalar que a més dels serveis del polígon del Pla de l'Estació la mancomunitat també podia gestionar serveis i equipaments comuns. «No té sentit duplicar equipaments, i també podríem coordinar les àrees de Governació i l'actuació de les policies locals», suggereix el portaveu del PSC a Roquetes.
> La carretera de Roquetes a Jesús
«Durant l'últim mandat hem començat a omplir la botella», valora l'exregidor d'Urbanisme de Roquetes Miquel Castelló. Un dels èxits, segons Castelló i el tortosí Joan Sabaté, ha estat l'impuls al projecte de millora de la carretera d'accés a Caro, que finalment executarà Medi Ambient. «Potser l'ideal seria que aquesta via tingués tractament de carretera, i que passés a ser competència de la Diputació», proposa Castelló per valorar el retard dels treballs. Una altra obra que acumula un retard d'un parell d'anys, en aquest cas per les dificultats en les expropiacions, és la millora integral de la carretera de Roquetes a Jesús. «Els tràmits han estat molt lents, però les obres podran començar de manera immediata», afirma l'alcalde de Roquetes, Francesc Gas.
El Punt (26-Juny-2007)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.