
Ja el vaig veure divendres, durant l'acte de
proclamació de les pubilles, entre el públic que hi havia al passeig central del parc. L'escriptor i periodista
Pepe Rodríguez havia tornat a la ciutat, i pel que veig a la nota de premsa enviada per l'Ajuntament, també va assistir diumenge al tradicional
acte d'homenatge als tortosins absents. Es tracta d'una diada molt interessant i necessària, que durant els últims anys havia decaigut per la mania de col·locar-la en el
dilluns de la Cinta, quan molta gent que viu fora (precisament
els tortosins absents) marxaven de Tortosa perquè en altres llocs no és festa. De fet, és un dels pocs actes de les nostres festes que ens han copiat altres pobles de la vora... Molt
encertadament, enguany han decidit programar l'homenatge en diumenge al matí, al nou
Espai Sant Domènec, que crec que és un lloc molt adient per aquest tipus d'actes. En total, la diada va reunir
37 tortosins que, tot i residir fora de la ciutat, van participar en un dels actes més importants i solemnes de la Cinta. L’acte d’homenatge al
Tortosí Absent va tancar-se amb la música de gralles de la
Colla Jove de Dolçainers, que va interpretar una sempre emotiva versió de
l'Himne de Tortosa. Foto: Ajuntament de Tortosa
Gustau, crec que has oblidat esmentar que si aquest any es disposa d'un espai com Sant Domènec, es gràcies a la rehabilitació d'aquest lloc emblemàtic de la nostra ciutat, que va portar a terme l'anterior govern municipal.
ResponEliminaHome, com te passes!
ResponEliminaCrec que això no cal dir-ho. Entre d'altres coses, perquè ja s'ha dit altres vegades. Per exemple, a l'abril d'enguany, quan la sala va ser inaugurada (per l'anterior alcalde, Joan Sabaté) amb motiu de l'entrega de la medalla de plata de Tortosa al músic i compositor Rossend Aymí.
De totes maneres, gràcies per l'apunt.
Més que una mania crec que els tortosins haviem encetat una etapa de prosperitat que ens podia portar a que cada cop menys tortosins haurein d'absentar-se, per tant la tornada al diumenge d'aquesta tradïció desitjo que no sigui el preludi de noves absències. Per cert Kurt bona l'apreciació.
ResponEliminaNo se si aquest bon home havia vingut altres vegades, però sincerament a mi no em fa cap falta que vingue.
ResponEliminaVaig sentir l'entrevista que Silvia Tejedor li va fer a la cadena ser la temporada passada i certament, personatges com aquest com més lluny de Tortosa millor.
Encara que potser ara es sent comode amb el crack Bel, tractan-se de cracks.
Pos jo de personatjes com aquest en voldria una dotzena...i a Tortosa.
ResponEliminaPer cert, Gustau, a part de si l'hem vist pel parc o per la xiquina, no seria mes interesant haver-nos fet resor del prego que va fer a les festes de remolins?
Ximo, em sembla molt bé que fes el pregó de les festes de Remolins. Però ni jo ho sabia, ni ningú de Remolins va avisar-me. Les coses, els periodistes no les sabem per il·luminació divina.
ResponEliminaAra si que m'has fotut Gustau.
ResponEliminaFa uns quants anys, quan jo formaba part de la executiva de una organitzacio sindical, em cridava prou l'atencio el fet de que els "periodistes" de la epoca (sobre tot alguns) nomes informaben d'allo que se'ls passaba a traves d'un comunicat, i que mai ningu s'atansava a preguntar i "escudrinyar" sobre res
Curiosa manera -pensaba jo- d'informar-se sobre els temes.
I ara tu em vens a dir ( i no es el primer cop ) que d'allo que no t'avisen no pots enterarar-ten.
Vull pensar que totes les noticies que tant amablement ens dones a La Marfanta, encara que no siguen producte de l'il·luminacio divina, tampoc siguen perque t'he les donen mastegadetes i sense moure't de la cadira.
Del contari, que seria dels periodistes d'investigacio?.
Ximo, amb tots els respectes cap a tu i cap a la gent de Remolins, però no crec que el pregó de les festes d'aquest barri es mereixin fer cap periodisme d'investigació.
ResponEliminaDe totes maneres, per què no ens comentes una mica què va dir Pepe Rodríguez al pregó?
Que llest que ets Gustau.
ResponEliminaQuants llenyataires passegen pel bosc de la Marfanta!!!! De vegades alguns, maldestres amb les eines, s'acaben malferint.
M'has "liquidat" molt rapid, Gustau , si et parlo del periodisme d'investigacio, es com a resposta al que tu dius sobre que ,per a parlar o informar d'un tema, t'han d'avisar, i si vols, a la paraula investigacio, posal·li les cometes que vulgues pero evidenment no em refereixo -en aquest cas- a una accio detectivesca. Si vols, t'en proposare d'altres de questions que si serien mereixedores d'investigacio i denuncia.
ResponEliminaEn quan a " Socrates ".... ves en conte, no sigue cosa que et toque algun escarrixs amb tanta motoserra i destral.
"Andosiau"
iSr. Ximo. Al final encara estem esperant que ens conti el pregó del Sr. Rodriguez. Serà que no el va sentir?
ResponEliminaReclamem als altres allò que nosaltres no sabem fer.
Kanito, l'hi volia contestar, pero sap que, agafes la mateixa contestacio que l'hi fan a l'entrada de la noticia del conflicte de protocol, com si fos meua.
ResponEliminaI van dos...
Apa.
Si, si, Sr. Ximo. Encara esperem que ens conti el pregó.
ResponElimina