2 d’octubre del 2007

Boadella, Abelló i la situació dels trens a Tarragona i l'Ebre

Ahir al migdia vaig tenir l'oportunitat de fer el trajecte Madrid-Camp de Tarragona amb un tren d'alta velocitat espanyola (AVE). A l'estació de Puerta de Atocha, al marge de la famosa professional Lara Dibildos, vaig poder veure l'actor, dramaturg i bufó Albert Boadella, així com al subdelegat del Govern de l'Estat a Tarragona, Joan Maria Abelló. Tots tres vam agafar el tren de les 15.00 hores, tot i que Boadella i la dona que l'acompanyava van pujar al cotxe de la classe Club, mentre que nosaltres ho féiem al cotxe de la classe Preferent. Crec que Abelló també. El viatge entre Madrid i l'estació del Camp de Tarragona és força ràpid i còmode (2 hores i 38 minuts). Però el que em va sorprendre és veure la similitud de preus entre agafar un taxi des de l'estació del Camp de Tarragona a l'estació de Renfe de Tarragona ciutat, que costa uns 20 euros, i el bitllet d'un tren Talgo entre Cáceres i Madrid, que va costar-me 22 euros. Fer uns 14 quilòmetres va costar-me el mateix que fer-ne més de 300. Després, el que va indignar-me va ser l'excessiva massificació del tren Regional Express que vaig utilitzar per anar des de Tarragona a l'estació de Tortosa, que Renfe ens cobra a preu de Catalunya Express (5,60 euros) quan ni la rapidesa ni la comoditat no són la mateixa. Això sí, Renfe ha posat unes estovalles als seients en què podem llegir que els trens són de Media Distancia. I mentre m'esperava més d'una hora a Tarragona perquè arribés el Regional Express, encara vaig poder veure el mateix Euromed que passa sense aturar-se per l'estació de l'Aldea-Amposta-Tortosa. Per què l'Euromed no para cada 100 quilòmetres a Catalunya, i sí ho fa al País Valencià, aturant-se a Castelló, València i Alacant?
Tot plegat em va fer pensar que llàstima que Abelló i Boadella només compartissin ahir amb nosaltres el viatge en tren fins a l'estació del Camp de Tarragona. El subdelegat potser comunicaria al govern de l'Estat la mala comunicació ferroviària entre el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. I per la seua banda, Boadella potser ens faria sortir en alguna de les seues obres de teatre, per no queixar-nos prou fort de la situació lamentable que els ebrencs patim en silenci.

7 comentaris:

  1. Situar l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona allà on l'han situada no té cap sentit racional des del punt de vista de la intermodalitat i només s'explica pel fet no de fer massa aturadades abans de Barcelona.
    Què hi hauria de negatiu de fer una aturada a Reus i una altra a Tarragona CIUTAT si més al nord, i abans d'entrar a França, l'AVE s'aturarà a Girona i a Figueres?
    Totalment incomprensible, fa pudor aquest assumpte a l'estil de l'estació de l'AVE de Guadalajara, com també fa pudor la mala gestió de RENFE vers els trens de "Media Distancia".

    ResponElimina
  2. és molt trist veure com la renfe tracta a la província de tarragona i en especial a les terres de l'ebre. Els regionals o catalunya exprés que fan el recorregut Tortosa-Barcelona i viceversa van excessivament carregats, et fan pagar el seient quan probablement has de fer més de mig trajecte de peus i a més a més paguem per un servei per tal d'estar a una hora determinada al nostre destí, però a la realitat s'arriba a una hora ben diferent. de vegades amb retrassos de més de mitja hora. A les notícies veiem cada dia els retrassos de 10 minuts dels cercanies de Barcelona però no se'n fa ni cas dels retrassos que tenim a les terres de l'ebre de més de mitja hora. Realment lamentable.

    ResponElimina
  3. NO sóc gaire usuari del tren. I em sembla que seguiré sense ser-ho. Diumenge vaig agafar un Talgo que parava a l'estació de l'Aldea a les 13,30. No havia estat programat. Arribo al far-west de l'estació de l'Aldea i Oh!, Sorpresa!, l'autobús de la Hife més proper passa a l'estació a les 15,45. Vaig pujar a Tortosa amb taxi. 13 Euros. Venir de Barcelona amb Talgo me'n va costar 20,90. Les Terres de l'Ebre van bé.

    ResponElimina
  4. A mi mai hem treu ningú del cap que el problema l’arrosseguem de quan varem perdre l’estació de Tortosa. Suposo que no es va digué fer be la negociació de les compensacions, per que des de llavors anem perden cada cop més, en aquest sentit jo proposaria un acord de tots els partits polítics i forces socials (empresaris i sindicats) per demanar a Madrid, que al menys i per començar pare l’Euromed. Si podem aconseguir
    un munt de milions per altres coses, també molt necessàries, no entenc que no poguéssim aconseguir que pari l’Euromed. I després d’això, un altra cosa.

    ResponElimina
  5. Si, el Sr. Sabaté que vol portar la gasificadora podria aconseguir del seu partit, ara que ja no ha de fer d'alcalde i aprofitant que els seus manen a Madrid, alguna cosa ferroviària. Estaria bé, que tinguem millores d'infrastructures. Llavors, si volen , ja ens podran portar tota la merda que vulguin.

    ResponElimina
  6. Estic molt d'acord en tot el que diu l'anònim de les 10:35. L'euromed para cada 100km excepte a les terres de l'ebre que les passa de llarg i fa un tram de 200km sense aturar-se. Tant partits polítics com empresaris s'haurien de posar les piles demanant això, fins i tot els dirigents de les empreses d'autobusos, ja que la millora ferroviària aportaria riquesa a la zona i per tant beneficis per a qualsevol tipus d'empresa.

    ResponElimina
  7. Si pararia l'AVE a l'estació de l'Aldea i el viatger no podria agafar cap autobús. Llastimós!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta