25 de novembre del 2007

Primera experiència amb la grua municipal

Aquest matí he tingut la meua primera experiència amb el servei municipal de retirada de vehicles de la via pública. Quan he anat a buscar el cotxe, a primera hora, no l'he trobat al lloc en què l'havia deixat estacionat, i el primer que he pensat és que algú me l'havia robat. En un primer moment he descartat qualsevol acció de la grua, ja que l'havia deixat a la rambla de Catalunya, en una zona autoritzada, sense trepitjar cap pas de vianants, davant de cap gual ni ocupant cap vorera, com sí n'hi ha a centenars, tots els dies, en aquesta zona de Ferreries. A més, al terra no hi havia cap enganxina de la grua. Abans de denunciar el robatori a la policia he comprovat que el cotxe no estigués en algun carrer proper, ja que de vegades no recordo exactament el lloc en què l'he deixat. Tambe he passat el pont i he anat fins davant de les Teresianes, ja que l'última vegada que recordava haver conduït vaig aparcar-lo al carrer Rosselló. Potser havia tornat cap a casa a peu, pensant que (com sempre faig) havia anat a la feina caminant. Finalment, he anat a la policia local i, després de mirar el registre de cotxes retirats per la grua durant els últims dies, l'agent que m'ha atès m'ha confirmat que la grua se l'havia emportat. He sentit que se'm treia un gran pes de sobre. A més, el policia m'ha dit que me l'havien retirat sense recàrrec, és a dir, que no havia de pagar cap multa. Pel que sembla, després de deixar-lo jo, ben estacionat, van posar els senyals de prohibit aparcar per una reserva de càrrega i descàrrega, i la grua va emportar-se els cotxes que hi havia a la zona. Per tant, els que estàvem aparcats d'abans que posessin el senyal no paguem, però els de després, sí. L'única molèstia ha estat haver d'anar al dipòsit de vehicles (sort que encara no l'havien traslladat a l'antiga Dacsa, sinó que era a l'antiga Hife, just quan comença la pujada del Seminari). Però he de dir que la policia municipal m'ha atès perfecta i molt amablement. Penso que, en casos com aquest, hauria d'haver algun mecanisme per avisar de l'acció de la grua els propietaris dels vehicles retirats. Sort que era diumenge al matí, tenia temps de sobra per fer els diferents tràmits i no necessitava el cotxe per alguna cosa urgent. Només m'ha sabut greu que al part haguessin escrit que el cotxe estava "en mal estat", quan l'únic que estava era una mica brut, per la pols del carrer i la pluja de fa uns dies.
Durant l'any 2006, la grua municipal de Tortosa va retirar un total de 1.356 cotxes de la via pública, uns 250 més que l'any anterior. A més, l'Ajuntament va tramitar la baixa d'uns 200 vehicles abandonats o fora d'ús. L'any que ve, quan algú repassi els números del 2007, em farà gràcia pensar que formo part de les estadístiques.

7 comentaris:

  1. Gustau,
    m'alegro que tot s'hagi quedat amb un ensurt i que no t'hagis hagut de rascar la butxaca. Mira, t'han donat motiu per a escriure un post més.
    bon diumenge,
    emigdi

    ResponElimina
  2. Pos no estic gens d'acord, Si te s'emporten el cotxe sense que tu haguis fet cap infraccio, i no et deixen ni tansols un avis a la vorera, el minim que poden i heurien de tindre la obligacio de fer es localizar-te ( per mig de la matricula) i comunicar-t'ho per telefon. A mi una vegada em van avisar per treure el cotxe del davant d'un garatge que, tot i no tindre gual, havia de sortir un cotxe per una urgencia.
    Destaques que la policia local t'ha ates correcta i amablement, faltaria mes, aquesta es el seu deure i sempre.

    ResponElimina
  3. home, sort que no ho necessitaves ... i que no t'han cobrat. De moment, jo no conec el sistema per sort pero un conegut m'ha dit que, si has aparcat malament et toca pagar dos coses - "el labor" de la grua, a mes a mes que una multa ?
    Un altre "expert" en cotxes també em va dir fa uns anys que segons quin sistema usen per "arrastrar" el cotxe a dalt de la grua, es podria fer mal al cotxe (al fre?) - jo no en tinc ni idea si es aixi?

    ResponElimina
  4. Jo també m'he trobat en algun cas semblant al teu, que et retiren el vehicle per poda o per alguna altre motiu, d'un lloc on el tenies ben aparcat. També penso que es podrien posar en contacte amb el propietari del vehicle, ja que segur que en tenen dades i ells s'estalviarien la feina de retirar-lo i nosaltres l'ensurt i el problema d'anar-lo a buscar.

    ResponElimina
  5. A mi un dia tot i ben estacionat, hem van trucar perque s'havien equivocat amb la senyal. Per si el podia apartar perque la senyal havia d'estar uns metres més enrere. Per tant si volen poden fer-ho això de trucar i avisar-te.

    ResponElimina
  6. A mi això em va passar a BCN al sortir de veure un partit al Camp Nou, per tot el que acaba bé no se l'hi ha de donar més importancia.

    Canviat de tema, Gustau que saps d'uns robatoris que darrerament hi ha hagut al carrer d'en Carbó, al d'Angelita i a una perruqeria, i d'un atracament a Ferreries.

    Més que res, perquè si mesos enrera era noticia que van atracar a la llibreria del carrer d'en Carbó que el donis a tots la mateixa categoria, sino jo penso que no els estas donant el mateix tracte i tu el senyor Carrasco es una persona important, o no?

    ResponElimina
  7. No sabia lo dels atracaments al carrer de'n Carbó ni a lo d'Angelita. Sí d'un atracament amb una certa violència en una botiga de mobles de Ferreries, a la rambla de Catalunya. Si no he dit res és perquè normalment no faig notícies de successos, no perquè no consideri que no és notícia.
    I sobre el senyor Carrasco, és una persona important, com tu bé dius, però per mi totes les persones són igual d'importants.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta