Crec que realment és una bona notícia, l'anunci que el nou pla d'aeroports, aeròdroms i heliports de la Generalitat preveu la construcció d'un aeroport entre Tortosa i Amposta. Tot i que no puc evitar ser una mica escèptic, m'ha agradat comprovar que sortim al mapa, i també el neguit amb què la Cambra de Comerç de Reus ha rebut el tema, ja que considera que abans de fer un nou aeroport a l'Ebre caldria millorar les deficiències que té l'aeroport reusenc. En aquest sentit, ha reaccionat més ràpid la Cambra de Reus que la nostra Cambra de Comerç, que (quan el territori rebia la notícia de l'aeroport) era a Barcelona presentant a la Generalitat el projecte dels assuts per millorar la navegació fluvial. De fet, crec que no sóc el primer que pensa que el que hauria de fer la Cambra, en matèria d'infraestructures, és reclamar millors carreteres, més trens i que tiri endavant la construcció de l'aeroport. En aquest sentit, si els transports del futur es faran per tren i per aire, no seria més lògic dedicar més esforços als ferrocarrils i als avions?
El que ja no m'ha agradat és veure la poca inversió prevista per a l'aeroport de les Terres de l'Ebre, 27,2 milions d'euros (menys que la variant de l'eix de l'Ebre pel Canalet), i també llegir en diferents llocs que l'aeroport ebrenc no entra dintre de les prioritats de la Generalitat, i que per tant no caldrà que esperem l'inici de les obres abans del 2010. D'altra banda, l'aeroport connectarà el sud de Catalunya amb la resta del país amb vols xàrter i serveis d'aerotaxi, i també donarà suport als serveis públics sanitaris i als bombers. Podrem anar en avió al Prat, Reus o Girona, però poca cosa més. A més, ara s'ha de fer el pla director i l'estudi de viabilitat econòmica, que també servirà per definir el model de gestió. És per això que dubto que tiri endavant un aeroport que, tot i així, ja estava dibuixat al pla territorial de les Terres de l'Ebre. Paper mullat? La llegenda diu que això de l'aeroport va ser idea del tortosí Josep Bayerri i de l'ampostí Josep Maria Simó, redactors de l'antic pla estratègic del PSC per a les Terres de l'Ebre. Ho van proposar per veure si colava, i de retruc tots els partits van incloure l'aeroport als seus programes electorals. Bayerri i Simó van proposar l'aeroport a la sortida de Vinallop, a la carretera de Santa Bàrbara. Però l'aeròdrom tortosí més antic va instal·lar-se al pla d'Abària, com mostra la imatge que il·lustra aquesta entrada, obra del fotògraf Ramon Borrell. Era Diumenge de Rams de l'any 1913 i els Sindicato de Iniciativas para la Atracción de Forasteros va organitzar una exhibició de vol amb biplans, amb uns aviadors famosos. El pla d'Abària, pels que no ho sabeu, és la zona on hi ha el cementiri de Sant Llàtzer. Acabarà el projecte de l'aeroport de les Terres de l'Ebre, també, al cementiri?
12 de desembre del 2007
12 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Crec que la cambra del comerç de tortosa ja s'hauria d'haver pronunciat respecte això ja fa temps. Hauria de reclamar millorar les infraestructures ferroviàries i les aèries, ja que no podem pretendre un desenvolupament econòmic important del territori si no és així.
ResponEliminaQuines empreses s'instalaran a les terres de l'ebre si no poden acudir ni per tren ni per aire?? Els grans dirigents no vindran en autocar a veure les seves empreses
No m'agradaria escriure això, però no cal ni recordar perquè tothom sap que és així, que certs dirigents de la cambra tenen importants interessos en empreses de transport per carretera, i per tant, això dificulta molt que aquests dirigents reclamin aquestes infraestructures, actuant en contra del territori.
És trist, però és el que tenim.
Gustau (permet-me que et tracti com si ens coneguéssim tot i que no tinc el plaer), qui us ha dit que la cambra no treballa en el tema d'infraestructures? abans d'escriure sobre un tema s'ha d'estar molt ben informat.
ResponEliminaRespecte a l'anònim anterior, tan sols et diré una cosa : "piensa el ladrón que todos son de su condición". Potser millor en català: qui mal pensa, mal fa.
I abans que pugueu dir res, ja us adelanto i us asseguro que no treballo a la cambra, però sí conec de primera mà el que s'està fent. I tornant a l'anònim, em sembla de molt poca categoria que es critique una gent que fa tan poc temps que està a la Cambra i que, a més a més no cobren.
Jo sí que puc dir que la gent que hi ha ara a la Cambra està currant moltíssim i està aconseguint moltes coses per al territori. Prova d'això és la quantitat de notícies que estan generant.
Dit això, Gustau, t'encoratjo a que continues amb aquest blog. Crec que estàs fent una bona feina. Entro cada dia per assabentar-me de coses que passen a les nostres terres.
Tot i que m'agradaria que fos una mica més objectiu, entenc que és un blog i per tant, es tracte des d'una visió més subjectiva.
Em consta que la Cambra treballa per a la millora de les infraestructures. De fet, ja he escrit altres vegades sobre el tema i sobre les reclamacions que fa la Cambra. Si t'ho llegeixes bé, veuràs que no dic el contrari. El que jo dic és que tinc la sensació que, el tema aeroport, ha agafat a la Cambra una mica fora de joc, de moment. Espero que a partir d'ara no sigue així, tot i que reitero que sóc bàsicament escèptic, en això de l'aeroport.
ResponEliminaCom que soc pilot d'IBERIA si hi ha aeroport li demanaré a la companyia que em deixi anar a casa amb el meu Jumbo!
ResponEliminaAbans de parlar d'aeroports caldria que tinguéssem un servei ferroviari en condicions! Tantes mancances a nivell d'infraestructures que patim al territori i ara ens surten amb això....
ResponEliminaGustau lo del pressupost baixet que no t'extranye. Vaig sentir al conseller que volen convertir la Torre de la Carrova en la torre de control de l'aeroport per reduir costos de construcció. BON NADAL A TOTHOM!
ResponEliminaCom pot ser que no veieu que és prioritari optimitzar el Prat i Reus i que és 20 vegades més important per a les TE aturar l'Euromed que tenir un aeroport de 2a B?
ResponEliminaMillor que 1 són dos aeroports! que al de la Sénia sols fa falta treure les oliveres.
ResponEliminajo en coneixo a un que se queda tot sol pintant mones i aeroports.
ResponEliminacom dia un anònim, trenssssssssssssssssssssssss!
I lleve-vos los assuts de la mollera de plastic.
Pesseteros!
Soc el primer anònim un altre cop. No critico a la cambra perquè no demani infraestructures, de fet, en tema de carreteres i altres com el riu, està fent un treball extraoridinari. Però si veiem el decàleg de prioritats que té la cambra, en cap moment apareix la paraula "infraestructura ferroviària", i no és perquè no sigui de les 10 primeres prioritats, perquè sota el meu punt de vista, és la primera. A un territori on no pari l'alta velocitat no podem esperar un desenvolupament econòmic important. Torno a repetir que els dirigents no és presenten a les seves empreses amb bus.
ResponEliminaContestant a "lluitem tots units pel territori" m'agradaria dirli que no és el que pensi, són els fets, és veritat que els de la cambra generen moltes notícies, però no aborden el tema dels trens, en quan és d'una importància màxima. M'agradaria dir també, que el fet que els dirigents no cobrin, no vol dir que no puguin fer actuacions en interessos particulars.
gràcies
A Campredó,un aeroport?
ResponEliminaEntre Font de Quinto i Campredó ni parlar-ne.
Torno a ser el primer anònonim un altre cop, que abans m'he deixat de dir que m'agradaria poder dir el contrari del que he dit de la cambra, espero que en poc temps es posin a demanar infraestructures ferroviaries i aeoroportuaries.
ResponEliminaSalut!