
Ahir vaig estar una bona estona a la
II Fira Literària Joan Cid i Mulet, que enguany va quedar instal·lada alpati del nou edifici de la Immaculada. Les principals novetats literàries van copar la fira, però sobretot els llibres
El vertigen del trapezista, de
Jesús M. Tibau; la
Guia de les Terres de l'Ebre, de
Vicent Pellicer; Cor de llop, de
Francesca Aliern, i
Faules mamíferes, de
Josep Igual. De fet, vaig tenir l'oportunitat de parlar amb calma amb
Pellicer, amb
Tibau i amb la
Paquita, però també amb aquest incansable activista cultural que és l'
Octavio de la
lliberaria Serret de
Vall-de-roures, a qui encara no coneixia personalment. La fira literària de Jesús és
un bon invent, i per tant cal felicitar la regidora de Cultura,
Dolors Queralt, i també el nostre amic
Emigdi Subirats, sens dubte dos dels motors d'aquesta cita. Però si se'm permet una
crítica constructiva, trobo que encara podria millorar molt més. Vaig trobar a faltar una
millor senyalització i que l'espai de la Fira Literària quedés clarament diferenciat de la Fira de l'Oli (l'any passat sí que s'aconseguia, ja que les parades de llibres estaven a la
plaça de la Verdura). No dic que torni a la plaça de la Verdura, però potser sí que caldria fer un esforç i delimitar la fira de llibres d'alguna manera, amb un gran cartell que anuncie que s'està entrant en un
àmbit d'exposició diferent. També estaria bé organitzar activitats de forma permanent, com
conta-contes, presentacions de llibres, lectures de poemes o
petits concerts, amb l'objectiu d'atraure els visitants de totes les edats. Finalment, vaig trobar a faltar
més llibreries de Tortosa, que potser haurien de prendre l'exemple de l'
Octavio Serret.
Gustau,
ResponEliminaGràcies pel post. Hem tingut una molt bona fira, que ens ha servit sobretot per entaular i aprofundir amistats. Tenim un cercle d'escriptors excel·lent en l'organització de la fira (Tibau, Pellicer, Aliern). Quant a l'organització de conta contes i conferències, ja les hem realitzat. Hem portat Òscar Pérez (d'Eslida-Plana Baixa) i Joan Pinyol (de Capellades Anoia). Hem organitzat uns actes importants per a estudiants divendres al matí i a la tarda, i presentacions de llibres divendres la tarda i diumenge al matí.
Quant a la senyalització, sí que es pot millorar. De moment, hem canviat d'ubicació, i l'any que ve mirarem de millorar l'assistència. Intentaré demà o dimecres penjar un post valorant la fira.
salut,
emigdi
Una de les millors coses de les fires és poder fer terúlies i aprofuncir en les relacions interpersonals. Per això va ser un plaer poder compartir la tarda de diumenge i les primeres gotes de pluja.
ResponEliminano, home, no, el que heu de fer és muntar un bar, i regalar una cervessa per cada llibre que portes de casa!
ResponElimina:DDD
felicitats per la Fira!