12 de març del 2008

Jesús Tibau presenta 'El vertigen del trapezista' a Tortosa

L'escriptor i blocaire Jesús M. Tibau presenta avui el seu nou recull de relats, El vertigen del trapezista, a la biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa, a partir de les vuit del vepre. El narrador de Cornudella de Montsant, afincat des de fa anys a Tortosa, estarà acompanyat pel regidor de Cultura, Joan Caballol, i per la també escriptora tortosina Estrella Ramon, que llegirà algun dels contes del llibre. També es possible que s'hi puga afegir el cantautor Jesús Fusté o altres companys de lletres de Tibau. De fet, no és la primera vegada que el llibre es presenta a Tortosa, ja que ahir El vertigen del trapezista va ser presentat a l'Ajuntament de Tortosa, en un acte privat per als treballadors de la casa i per tant companys de feina de Tibau. I fa uns dies, els nous relats de Tibau també van estar presents a la Fira Literària Joan Cid i Mulet, a l'EMD de Jesús. El vertigen del trapezista, que ja vaig comprar-me fa uns dies, és un recull de contes que té molt a veure amb el món dels blocs. Per començar, el títol està manllevat del nom d'un bloc homònim (amb el permís de l'autor). En segon lloc, perquè el primer regal que Tibau va sortejar entre els participants als seus jocs literaris va ser que el guanyador podria convertir-se en protagonista d'un dels contes. Aquest regal va materialitzar-se en el conte Ametlles garapinyades, en què el protagonista porta el nom d'un altre blocaire. Finalment, a l'epíleg del llibre,Tibau també ha mostrat el resultat d'un dels jocs literaris de tipus creatiu que acostuma a proposar al seu bloc. En aquest cas, va demanar que els participants s'inventessin el final d'un dels contes que tenia inacabats.
D'altra banda, cal dir que Tibau ja va explicar-me al gener, amb motiu d'una entrevista, algun dels eixos centrals del seu nou llibre. "M'agradava la idea d'un trapezista a la corda fluixa, amb vertigen, perquè els personatges de molts dels meus contes es troben en situacions d'inestabilitat, dubte i indecisió, pensant en la vida que ells somniaven tenir i la que finalment han portat. També m'interessava evocar tota la màgia del circ". Tibau també va avançar-me quin era el denominador comú dels contes: "Sobretot l'estil breu, amb una dosi de tendresa i humor. A més, els personatges estan sempre condicionats pel dubte de com podria haver estat la seua vida. Però són una trentena de contes molt diversos, que busquen la sorpresa del lector, i que són molt breus. El més llarg es titula Monedes. El conte va ser premiat el 2004 a Valldoreix i fins ara estava inèdit". Podeu llegir la resta d'aquella entrevista clicant aquí.

Les properes presentacions d'El vertigen del trapezista són
-22 de març, a Cornudella de Montsant
-9 d'abril, a la llibreria Catalònia de Barcelona
-11 d'abril, a la Biblioteca Municipal de Roquetes
-25 d'abril, Santa Bàrbara
-30 d'abril, a Blanes

3 comentaris:

  1. Gràcies per la difusió, Gustau, que m'anirà molt bé, especialment per venir del nostre número 1.

    ResponElimina
  2. Jo era una de les companyes que hi era a la presentació que va fer a l'Ajuntament. I només em cal dir: quina enveja ! però ei, enveja sana de veure com a poc a poc Jesus va publicant aquests relats, i com cada vegada m'estan agradant més. La meva enhorabona Jesús, i ànims, que no paris d'escriure.

    ResponElimina
  3. Jo era una de les companyes que hi era a la presentació que va fer a l'Ajuntament. I només em cal dir: quina enveja ! però ei, enveja sana de veure com a poc a poc Jesus va publicant aquests relats, i com cada vegada m'estan agradant més. La meva enhorabona Jesús, i ànims, que no paris d'escriure.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta