L'alcalde recorda que també hi ha projectes pendents que no tenen l'oposició de cap plataforma
La trobada dels representants de la Generalitat a les Terres de l'Ebre amb membres dels sectors socioeconòmics del territori, avui fa una setmana, ja ha provocat una agra polèmica entre l'Ajuntament de Tortosa i el govern català. Al govern tortosí no li ha agradat que la Generalitat estiga acusant l'Ajuntament de posar-se al costat de les plataformes veïnals contràries a projectes com els pous d'emergència de Vinallop, la variant de l'eix de l'Ebre o l'autovia de l'interior. Així, l'alcalde Ferran Bel va rebutjar que s'estiguin buscant «excuses a la falta d'inversions», i va reclamar obres com el campus de la URV o el nou palau judicial.
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va comparèixer ahir per respondre a les acusacions de membres de la Generalitat, «velades o no, en què es responsabilitza Tortosa de paralitzar» algunes inversions vitals per al territori. És el cas dels pous d'emergència de Vinallop, que segons el govern català són necessaris per a la descontaminació del pantà de Flix i també com una alternativa de futur per garantir el subministrament d'aigua al polígon Catalunya Sud. Així, a la reunió de treball que fa una setmana van mantenir representants del govern català amb membres dels sectors socioeconòmics de l'Ebre, l'Ajuntament tortosí va ser l'objectiu d'algunes crítiques, per haver donat suport al col·lectiu de veïns afectats per les expropiacions i les obres dels pous. De la mateixa manera, els membres de la Delegació de la Generalitat també van lamentar que Tortosa haja donat cobertura a la plataforma veïnal Salvem lo Canalet, que s'oposa al traçat de la variant de l'eix de l'Ebre que proposa l'executiu català; i a la plataforma Entre Campredó i Font de Quinto Ni Parlar-ne, contrària al traçat que va dissenyar l'Estat per a la nova A-7, l'autovia per l'interior.
Bel va assenyalar que les crítiques de la Generalitat no són atacs polítics contra CiU o contra la seua persona, sinó que fan «una certa mala olor» de crítiques a la posició de Tortosa. Així, l'alcalde va recordar que l'Ajuntament fa molts anys que va consensuar una posició institucional i unànime sobre la variant de l'eix de l'Ebre, i que el mateix consens hi havia al territori sobre el traçat que havia de tenir la futura autovia de l'interior. «Si l'autovia no es fa no és un problema de Tortosa, ja que no hi havia ningú, cap ajuntament, que volgués el traçat entre Font de Quinto i Campredó», va remarcar Bel, que va insinuar que potser algú s'havia equivocat a l'hora d'enviar a Madrid els plànols de la proposta unitària de les Terres de l'Ebre. De fet, Bel va anar més enllà, i va recordar que l'Estat només ha previst una partida de 26.500 euros al pressupost del 2009 per al tram de l'A-7 entre la Jana i el Perelló.
Campus de la URV D'altra banda, l'alcalde de Tortosa va aprofitar per reclamar altres inversions de la Generalitat que no es troben «obstaculitzades ni paralitzades» pel conflicte amb cap plataforma, com el nou edifici judicial al nucli antic, el nou CEIP Sant Llàtzer i l'edifici del campus de la URV a les Terres de l'Ebre. Segons Bel, fa mesos que l'Ajuntament va cedir els terrenys, i va haver de fer «molts esforços» ja que en realitat pertanyien a l'Incasol. Tot i així, el delegat de la Generalitat, Lluís Salvadó, ja va emetre ahir un comunicat en què reclamava més «respecte institucional» a l'alcalde de Tortosa. Salvadó va titllar de «rebequeria improcedent» les declaracions de Bel, i va recordar que l'Ajuntament ha trigat més d'un any a cedir els terrenys. El delegat va dir que només fa un mes que el govern té l'expedient del campus, i que un acord de l'executiu és un tràmit complex, que té una durada mitjana de tres mesos.
El Punt (11-Novembre-2008)
11 de novembre del 2008
Bel rebutja que la Generalitat culpi Tortosa de la falta d'inversions a l'Ebre
14 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
No crec que ningú culpi a Tortosa. Tortosa, gràcies a dèu, es molt més que Bel. Este home l'únic que sap fer és dir una cosa per davant i fer-ne una altra per detràs. Això es diu populisme barat. I ara com que en realitat no té idea de com portar Tortosa es monta ell solet la pel.lícula.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaEl respecte institucional que reclama el delegat senyor Lluis Salvadó , ha de ésser mutu.
ResponEliminaMolt em temo que en tot aquest aldarull, hi han revenges partidistes i alguns interessos particulars que enrareixen de fa temps la relació entre el municipi i el govern de Entesa. Per cert, un govern que vol replantejar el pacte que varen signar, dons no ja no s’hi troben còmodes ni entre ells...
Per cert, respecte al endarreriment de les obres del campus universitari, no te res a dir el Sr. Ricard Forés, soci de govern de Bel, regidor d'universitats i company de partit del Conseller d'Universitats?
ResponEliminaLa culpa no sé de qui és, però el fracàs del territori per tirar endavant infrastructures és comú, no?
ResponEliminaLa gaceta econòmica d'aquest mes, portava un article de la Cambra de Reus que parlava que tots els projectes reclamats per la Cambra a l'àrea de Reus estavan acabats o acabant-se. Si algú va a Reus veurà totes les variants que s'han fet durant els últims anys, la majoria a càrrec de l'Estat.
És tan sols culpa de les administracions superiors que allí sí que es facin nombrosos desdoblaments i bypassos i a Tortosa no siguem capaços d'executar els projectes de la A-7 i de la C-12?
A nivell col.lectiu fem pena. Som uns fracassats.
Bel fot canya als seus propis socis de govern, tindrem que llogar cadires? o es més cuento, com lo de que no sap res de les plataformes, la del "canalet" ha rebut diners del bastió pataca1.500€ o més, la de per "ni per Font de Quinto"... el Sanahuja la te al seu bloc personal, no pero ells res de res, com lo del xiste, "yo no se nada agente, que me registren... ehhh bicho".
ResponEliminaTipical aficionats sense idees ni projecte pero amb més jeta que'l Dioni.
Em nego rotundament i en rodó a admetre que som uns fracasats o malaÏts, els pobles mai ho som, en tot cas ja politics fracassats o malaits.
ResponEliminaPere entenc el que dius. Però si ens bassem amb el resultat que patim podríem parlar de fracàs col.lectiu. El dia que assumim que estem fracassant i que cal buscar solucions i no culpables les coses canviaran.
ResponEliminakilt, si te a dir!!! ja ho va fer al seu moment arrimant " el ascua a su sardina" capitalitzant l'inversió cap al conseller, la conselleria i el partit.
ResponEliminaEmili, el que tu dius també es compren perfectament, inclús ho comparteixo prou. Ara, deixant de banda la mediocritat i falta d'influència històrica dels nostres polítics...els altres, els de mes amunt, als que d'alguna manera també votem, aquestos que? no tenen responsabilitat?. No vull pecar d'ingenu però les actuacions, inversions sobre tot en infraestructures d'un territori, s'han de fer en funció del que reclamem, dels polítics locals, o de les necessitats objectives de la gent i el territori?
ResponEliminaNo obstant crec recordar, axi sense pensar-hi massa que, ara mateix damunt la taula tenim:
Pont Sant Jaume/Deltebre
Variant C12
Variant L'Aldea
Ampliació C12/Horta
I no fa gaire s'inaugurava a Jesús la unitat de radioteràpia.
Alguna cosa es va fent, però tot tarda tant....no ens hem apartat massa del ritme d'execució de "l'autovia" l'Aldea/Tortosa.
O no estan marejant prou la perdiu amb el tema de la descontaminació de Flix?
Ximo, en cap moment he dit que aquí no es facin inversions. Però les estratègiques de veritat sempre han estat problemàtiques, sovint per culpa de la manca d'un consens assenyat en el nostre territori (recorda que va passar amb l'estació Tortosa-Aldea-Amposta en terrenys de ningú; o els endarreriments en la construcció de la A7 i la C12, per no trobar un traçat realment consensuat entre les forces polítiques al territori).
ResponEliminaPer cert, la carretera Prat de Compte-Horta de Sant Joan, continuació del tram Xerta-Prat de Compte que significarà una comunicació més eficaç amb el Baix Aragó, quants anys ha tardat? Ningú veia la necessitat de obrir-nos a l'Aragó?
La Rovira i Virgili la consideres una inversió problemática?
ResponEliminaNo és problemàtica. No hi ha cap col.lectiu veïnal, ni grup, ni plataforma, ni partit polític que s'oposi a la Universitat. No es pot dir el mateix amb les infrastructures viàries.
ResponEliminaDons llavors perquè no es tira endavant...? El Conseller Josep Huguet (ERC) va dir primer que no hi havia pressupost, desprès que si... Ara a que esperen ? Lo dels terrenys cedits en el termini que diuen no em val..
ResponElimina