3 de desembre del 2008

El portaveu del PP de Tortosa compara el general Franco amb Lluís Companys

El portaveu del PP de Tortosa, Antonio Faura, va fer dilluns a la nit una declaració que va sorprendre alguns membres de la corporació i el públic que assistia al ple en què es debatia sobre la retirada del monument de la Batalla de l'Ebre. Faura va voler comparar el general Franco amb el president de la Generalitat republicana, Lluís Companys, dels quals va dir que hi havia molt poques diferències. Segons Faura, les úniques diferències són que Franco va guanyar la guerra i que Companys va tenir un judici injust, ja que tots dos "van aixecar-se contra la República". D'altra banda, en aquesta fotografia es pot veure Franco desfilant amb Companys, el 6 de juliol del 1933 al Port de Palma, quan el futur dictador encara era comandant militar de Balears i, el futur president de la Generalitat, ministre de Marina del govern Azaña. La imatge històrica va ser feta per Josep Vila Coll, i en l'actualitat és propietat de l'Institut d'Estudis Baleàrics. Faltava poc més d'un any pels fets d'Octubre de 1934, en què Companys va rebel·lar-se contra el moviment involucionista de la Segona República, durant el període en què va ser governada pels partits de la dreta espanyola. Els fets d'Octubre, així com la revolta minera d'Astúries que el mateix Franco es va encarregar de reprimir, són dos esdeveniments que van fer que durant molt de temps els partidaris de l'aixecament feixista del 18 de juliol del 1936 i del règim de Franco afirmessen que la Guerra Civil en realitat havia començat l'any 1934.

13 comentaris:

  1. Jo no sóc molt vivet, és veritat, però me sembla que a Companys lo van "pelar", mentre que a Franco ningú el va pelar.

    Por 25 pesetas, díganme diferencias entre Companys y Franco como por ejemplo, que a uno lo pelaron, y el otro hizo lo que le dió la gana ... purup pu pup purupupupu ... pup pup ...

    ResponElimina
  2. Felicitats Gustau per una foto tant ben trobada.

    ResponElimina
  3. Lo de no molt vivet no ho se, ara, si a Franco l'haguessin pelat i Companys hagués mort al llit, tot seria diferent, respecte a la valoració de cadascú?

    ResponElimina
  4. Cucafera, jo no he entrat en la valoració, jo he manifestat una diferència més, per a mostrar-li al "senyoret" de les declaracions alguna diferència que sembla que ell no ha apreciat encara.

    ResponElimina
  5. sí, ja, i Anna Frank i Adolf Hitler també se pareixien molt, perquè tots dos rondaven per Alemanya durant els anys 30, no te fot?

    ResponElimina
  6. Jo entenc que tot és comparable. Encara que companys representi la llibertat i li donessin mort per això i “l’altre” signifiqui tot el contrari.

    ResponElimina
  7. Companys, feu molta punta al llapis.

    Un entrecot i una tifa es poden comparar dient que tot és matèria orgànica?

    Com diuen els castellans, "hay comparaciones odiosas".

    ResponElimina
  8. Jo opino que al Sr. Faura li ha mancat anàlisi, m'explico: tant Franco com Companys van revoltar-se contra la república, correcte. Ara bé, aquí Faura ha quedat malament perquè no li ha donat importància als valors pels quals van lluitar, i és precisament aquest punt el que els diferencia. Ai Faureta estos valors....

    ResponElimina
  9. En un país multicolooooor, nació una abeja bajo el sooool!

    I perquè no va cantar la cançó de "La Abeja Maya"? Ja posats a fer...

    ResponElimina
  10. Mira que content s’ha posat el senyor Gallardo...!

    ResponElimina
  11. Senyor McCalan, em sembla que qui està contentíssim aquesta setmana és vostè. Ho haurà celebrat amb el producte amb què es dóna nom a vostè mateix, no?

    Jo em limito a riure-me'n de rucades que no et pots agafar seriosament, per més greus que siguin. Ja sé que no ho entén. Més ben dit, ho entén a la perfecció, que de tonto no en té un pèl, però a vostè li va la música que li va. En té tot el dret. El mateix que jo a riure-me'n de les coses ridícules.

    ResponElimina
  12. Senyor Gallardo; deixim dir-li que es un xic reiteratiu, fins i tot pesadet amb el que fa referencia al icone que dona nom al meu nick. Quan al tema de celebracions , puc assegurar-li que el fet al que vosté fa referencia no te per mi cap relevancia digna de èsser celebrada ni en un sentit ni en l’oposat. Sencillament perque vosté ho sapiga; me es totalment indiferent.
    Amb aixó espero haver-li donat gust a la seva curiositat, que pel que he estat veient deriva ja en xafardería..Quan al estar content perque segon diu ho esta per “rucades”, a mi també m’han alegrat les seves.
    Atentament

    ResponElimina
  13. Jo no voldria atabalar, senyor McCalan, els lectors d'aquest bloc. Però si vol fer-ho llarg, per mi no és problema. Recordi que els qualificatius que em va dedicant de dia en dia (si no em descompto, ja anem per la mitja dotzena; avui sumem el de ruc) són tot un honor i un orgull venint de vosté.

    Sí, senyor McCalan, que un fantasma com vostè, capaç d'escriure coses repugnants, em digui ruc, ressentit i mal tortosí m'alegra moltíssim. Sap perquè? Perquè deixa claríssim que, afortunadament, sóc una persona molt diferent a vostè.

    Per acabar, només precisar-li que riure-se'n de les rucades no vol dir necessàriament estar-ne contents. I pel que fa a la meva reiteració cap al seu nick, un únic detall: se l'ha posat vostè (i molt apropiadament, crec) i la meva pesadesa es limita a la que em marca la bàscula.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta