29 d’octubre del 2009

La línia Tortosa-Barcelona tindrà la meitat dels trens nous que van a la línia Barcelona-Girona


L'absència d'un moviment social i polític en defensa de la millora dels serveis ferroviaris a les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, afegida a la poca sensibilitat de Renfe i a la inacció del govern català, ha provocat que les estacions i els usuaris del territori s'hagen quedat amb només 6 dels 18 trens nous que han de substituir els Catalunya Exprés. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va explicar ahir al Parlament que Renfe ha decidit incorporar a Girona 12 dels 18 nous trens de mitjana distància que substituiran els Catalunya Exprés, ja que a les demarcacions de Tarragona i de Lleida ja funciona l'Avant, el tren d'alta velocitat (TAV) regional. El que passa és que l'Avant només opera entre Barcelona i l'estació interurbana del Camp de Tarragona, a la Secuita, i en cap cas dóna servei a les estacions urbanes de Tortosa, Reus o Tarragona. Per tant, dotze dels divuit combois del nou model S-449 que renovaran la flota de trens de la mitjana distància catalana serviran per reforçar la línia Barcelona-Girona-Portbou (on fa temps que funcionava una plataforma reivindicativa d'usuaris), mentre que els altres sis operaran a partir del primer trimestre del 2010 en la línia que uneix Barcelona, Tarragona i Tortosa. Segons Nadal, el criteri de Renfe es justifica pel fet que els Avant funcionen en la línia d'alta velocitat entre Lleida, Tarragona i Barcelona, i "perquè hi ha una proporció major de viatgers a la línia del nord respecte a la del sud, sense comptar Lleida". Ja hi tornem a ser. L'Ebre perd el tren per culpa dels ebrencs, que l'utilitzem poc.

+Més informació a El Punt:
-Els nous Catalunya Exprés, a l'octubre
-La mitjana distància de Renfe a Girona rebrà el doble de trens nous que la del Camp i l'Ebre
-Renfe estrena els trens a la línia de Girona i n'apuja el preu dels bitllets fins a un 20%
-Justifiquen que els trens nous vagin a Girona perquè a Lleida i Tarragona ja hi ha l'Avant
-Trens nous, preus nous

Aquest bloc també és accessible des del portal Marfanta.com, amb connexió directa als millors articles de l'ebresfera

8 comentaris:

  1. Buñuel podria fer una pel·lícula sobre els ebrencs i els catalans ...

    ResponElimina
  2. Com ha dit un company meu, haurem d'agafar el carro i el macho per desplaçar-nos, però me sembla q des de les barcelones encara mos veuen així!

    ResponElimina
  3. Ilercavons i laietans, Brian?

    Bé, classificant el poder a Catalunya per màfies locals, assimilables a les tribus, podríem fer l'esquema:

    Esglaó 1er: Laietans, Ausetans e Indigets.
    Sub-esglaó 1er:Lacetans, Bergistans, Ceretans i Castelans.

    Esglaó segon: Cossetans e Ilergets.

    Esglaó tercer: Ilercavons, Andosins i Arenosis

    El mapa de referència :
    http://www.vegueries.com/historia/images/mapaiberos.gif

    Sempre darrera. I jo penso que mentrestant no canvie la mentalitat esta, per arribar al Montilla tenim que fer tota la cua del mon.
    I en lo Rei igual, a la cua de la professó dels catalans, a veure si queda algo. Que el Felip sigue príncep de Girona, i el Joan Carles compte de Barcelona, la veritat, això no ens ajuda gaire.
    (per amenitzar el debat polític ancestral)

    Ah! M'han xiulat que Amenabar després de Àgora te previst fer una altra "històrica". Un dels noms que és barregen és el "d'Indíbil", un altre és "Resistència". Hi apareixeria d'una princesa ilercavona que traeix a l'ilerget quan s'enamora del cabdill cartaginès, el qual la reclama, i obté, com a part del botí de guerra.
    Si no serà per guió....

    ResponElimina
  4. La princesa, com no, seria la Penelope Cruz.
    I el princep Ilerget el javier Bardem.

    ResponElimina
  5. Així ens va als que tenim que baixar cada divendres a Tortosa i torna a muntar els diumenges a Barcelona en més de dos hores i mitja de viatje. Que cada vegada ens cau pitjor la RENFE.

    ResponElimina
  6. Sempre ens quedarà la HIFE !

    ResponElimina
  7. Una vergonya.
    I una bona anàlisi:
    1) absència d'un moviment social i polític en defensa de la millora dels serveis ferroviaris a les Terres de l'Ebre
    2) poca sensibilitat de Renfe
    3)la inacció del govern català
    No estic segur de si aquest és l'ordre.
    Els treballadors de la Lear poden dir molt del nº3

    ResponElimina
  8. Ja fa uns mesos que denunciava que hi ha unes travesses velles tirades ambdós costats de la via, fins i tot fora de la zona de policia i que esta donant una imatge de deixadesa per part d’Adif, quan a l’estiu passat les varen substituir per altres de noves.
    Desconec si l’Ajuntament haurà fet gestions al respecte, però a dia d’avui la situació es la mateixa.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta