15 d’octubre del 2009

Xina, Turquia i els països del Magrib, els mercats que desperten més interès als empresaris del Baix Ebre


Xina, Turquia i els països del Magrib són els mercats que desperten més interès als empresaris del Baix Ebre, segons es desprèn de les conclusions de la jornada interACC1Ó que va tenir lloc ahir matí a Tortosa. Un total de 120 empresaris van participar en aquesta sessió organitzada per ACC1Ó i que, al llarg dels mesos de setembre i octubre té lloc arreu de Catalunya amb l’objectiu d’acostar als empresaris les oportunitats de negoci existents actualment en els mercats exteriors. La jornada va comptar amb la participació de Joan Cortés, director de LTC Project, qui va conduir un debat entre dos empresaris del territori, el gerent de Mistral Bonsai, Manuel Ibáñez, i el director de Plásticos Castellà, Emilio Castellà, que van explicar als assistents com han tirat endavant amb èxit les seues experiències empresarials, tot apostant per la innovació i la internacionalització.

En aquest sentit, Sergi Barbens, coordinador de centres de prospectiva de l’OME, va presentar les principals conclusions del mapa d’oportunitats elaborat per l’Observatori, i que recull les oportunitats de negoci existents a curt i mig termini en diferents sectors estratègics d’una trentena d’economies avançades i emergents. Els resultats presentats a Tortosa corresponen a una selecció de sis països amb important potencial de creixement: Índia, Xina, Brasil, Mèxic, Turquia i Rússia. Barbens va donar a conèixer als assistents les oportunitats que presenten aquests països en alguns sectors rellevants per Catalunya com l'agroalimentació, la farma-salut i els components d’automoció, i altres sectors de nova generació com biotecnologia, TIC, medi ambient i energies renovables. En aquest sentit, els empresaris van detectar oportunitats de negoci per a les seves empreses a països com Xina, Turquia i la zona del Magrib. En els cas de Xina, els empresaris destaquen la mida d’aquest mercat i les perspectives de creixement de la renda com a factors d’interès que els poden animar a plantejar-se obrir-se a aquest mercat. La posició estratègica, els costos laborals i la competència han estat els factors claus que porten els empresaris a assenyalar Turquia com un altre dels mercats més atractius. Pel que fa als països del Magrib, Marroc és el destí que més va interessar als assistents, degut a factors com les perspectives de creixement de la renda, els costos laborals i la posició estratègica. Tot i això, els empresaris també van mostrar-se interessats en un ampli ventall de països com Índia, Rússia, Mèxic o França.

Foto: Cedida

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta