18 de febrer del 2010

[Nota de premsa] L’Ajuntament de la Ràpita ha creat 2.500 noves places d’aparcament en tres anys

El pla local d’estacionament està inclòs dins el Pla de Mobilitat Urbana que afavorirà la mobilitat sostenible dins el casc urbà.

Sant Carles de la Ràpita, 18 de febrer de 2010.- L’Ajuntament de la Ràpita va crear 308 noves places d’estacionament al municipi durant l’any 2009, que, sumades a les generades des del 2006, pugen un total de 2.500 places (2.052 per a vehicles de 4 rodes; 343 per a 2 rodes; i 105 per a bicicletes) de nova creació en tres anys. I és que incrementar la disponibilitat d’aparcament al casc urbà és un dels objectius del Pla d’Estacionament, a partir del qual s’ha potenciat l’estacionament en bateria per sobre de l’estacionament en línia. Una de les iniciatives més destacades que s’han impulsat a través d’aquest pla és la de convertir els solars urbans que estan lliures en àrees d’aparcament gratuït. Fins a data d’avui, ja són un total de 26 els solars, públics o privats, que han passat a tenir aquest ús. Així, “gràcies a la cessió desinteressada dels seus propietaris aconseguim mantenir néts els solars que, anys enrere, tenien una problemàtica de salubritat, mentre oferim a la població espais d’aparcaments gratuït a dins del casc urbà”, destacava el regidor de Governació, Josep Pitarch.

Altres actuacions que s’han portat a terme des de la implantació del Pla d’Estacionament, l’any 2006, són la ubicació provisional de l’aparcament de vehicles pesats al lateral del camp de futbol; la urbanització de dos bosses d’aparcament gratuït en superfície davant el camp de futbol i davant el Col·legi Carles III, que, segons Josep Pitarch, “donen servei a persones que s’han de desplaçar a punts estratègics com el CAP, CEIP Carles III, Llar de Jubilats, el quarter de la Guàrdia Civil o la zona esportiva”. També s’ha incrementat, en els últimes tres anys, el nombre de zones de càrrega i descàrrega amb la creació de 38 zones que, fora de l’horari comercial, permeten l’estacionament lliure. Segons Pitarch, amb aquestes actuacions “hem aconseguit augmentar l’oferta d’estacionament, al mateix temps que es redueix el nombre d’infraccions per estacionament a sobre de les voreres o les dobles files i l’excés de velocitat”, que són els objectius del Pla d’Estacionament. Per als propers anys, l’àrea de Mobilitat de la Policia Local (depenent de la Regidoria de Governació) vol seguir inserint en un dels eixos estratègics del Pla de Mobilitat Urbana, "la mobilitat sostenible”, a partir del qual es tirarà endavant el projecte de carril bici urbà i, en aquest sentit, s’incrementarà el nombre d’estacionaments destinats a bicicletes.

El Pla d’Estacionament està inclòs dins el Pla de Mobilitat Urbana que té per objectius fomentar un canvi de la cultura viària; l’ordenació del trànsit a favor d’una millor fluïdesa circulatòria i de la recuperació d’espais per als vianants; millorar la informació i la senyalització de la via pública; augmentar la superfície i qualitat de la xarxa viària dedicada als vianants; arribar a un nivell òptim en la supressió de barreres arquitectòniques; la creació d’una xarxa viària dedicada a la bicicleta; i millorar l’oferta d’estacionament. A partir d’aquest pla, l’Ajuntament de la Ràpita té previst impulsar diferents projectes durant aquest 2010. Un d’ells és executar la primera fase del carril bici urbà, pressupostat en 889.140 euros i que tindrà una longitud de 14 quilòmetres. També hi ha previst impulsar la primera fase de l’anella interior de circulació, mitjançant la urbanització de rotondes a diverses cruïlles (Av. Sagrat Cor, Dr. Ferran, 8 de Gener, Codonyol, Av. Esports, i carrers Constitució i Catalunya), així com les obres de la 2ª fase de peatonalització dels carrers Estrella, La Cinta, L’Àngel, Calderon de la Barca, Devesa, Migdia, Comte de Floridablanca i Jaume I el Conqueridor.

Aquestes actuacions se sumaran a les que s’han vingut realitzant en els últims tres anys, com són la creació de 184 passos de vianants nous, les obres d’urbanització del carrer St. Francesc (convertint-lo en direcció única) i la urbanització de carrers veïnals al barri mariner del Xicago. Per fer realitats alguns dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana, també s’han creat l’Ordenança de Circulació i la figura del formador vial a les escoles i s’ha constituït la Taula de Mobilitat, representada pels diferents agents socials de la població que s’encarreguen de fer el control i seguiment de les actuacions portades a terme, així com les aportacions pertinents a les prioritats d’aplicació de les diferents actuacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta