19 de març del 2010

La Generalitat millora la carretera de Vilalba dels Arcs i la travessera de Batea

[Nota de premsa] El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat en els últims dies 18 obres de millora a la xarxa viària arreu de Catalunya que sumen una inversió de 23,2 MEUR. Aquestes actuacions corresponen a treballs, principalment de reforç del ferm i reordenació d’encreuaments, que permetran millorar la seguretat i la comoditat en la conducció, així com garantir un estat òptim a les carreteres.

A les Terres de l’Ebre, el DPTOP ha iniciat recentment una actuació per tal de millorar el traçat de la TV-7231, entre Vilalba dels Arcs i la Pobla de Massaluca, amb l’objectiu d’afavorir la seguretat del trànsit i millorar les condicions per a la circulació. Els treballs comporten una inversió de 2,3 MEUR i tenen un termini d’execució de 9 mesos.

Les obres inclouen un conjunt d’actuacions en diferents punts al llarg d’un tram d’11,6 quilòmetres, entre les quals cal remarcar les següents:

A la travessera de Vilalba dels Arcs, es formaran passos elevats per tal de reduir la velocitat dels vehicles i, d’aquesta manera, afavorir la seguretat viària. Així mateix, s’eixamplarà la calçada en un tram al final de la travessera.

Al llarg del recorregut, se suavitzaran diversos revolts i s’adequaran encreuaments per a millorar la visibilitat i la seguretat. Per al pas de la carretera pel barranc de Varvall, es formaran sis calaixos de formigó.
A la travessera de la Pobla de Massaluca, s’eixamplarà la calçada i s’ampliarà i millorarà el mirador existent en aquest nucli.

· L’actuació es complementarà amb la millora dels elements de drenatge, la senyalització, l’abalisament i les barreres de seguretat.

Ferm de la travessera de Batea (C-221) 701.000 euros

El DPTOP ha iniciat els treballs corresponents a una actuació per tal de millorar el paviment de la travessera de Batea de la C-221, amb un pressupost de 701.000 euros. Els treballs abasten tot el tram a partir del qual la carretera ja té variant. Aquest tram té una longitud d’uns 2,6 quilòmetres; s’inicia al punt d’origen de la variant, a uns 1,5 quilòmetres del nucli de Batea, i finalitza a l’accés de la variant situat a l’oest del nucli.

Les obres inclouen els elements següents:

Fresatge i reposició de ferm. Estesa a tot l'àmbit d'actuació d'una capa d’asfalt.
Neteja i restitució de cunetes, passacunetes, obres de drenatge transversal i pous de cuneta existents, així com la construcció de nova cuneta de formigó.
Senyalització horitzontal i vertical, abalisament i millora dels sistemes de contenció.
Urbanització de la travessera en un tram de 380 metres i ampliació de la vorera en un altre tram de 30 metres.
Substitució dels semàfors de la travessera.
Substitució de lluminàries en dos trams de la travessera.

Els treballs tenen un termini d’execució de 4 quatre mesos. Un cop finalitzades les obres, el DPTOP cedirà a l’Ajuntament de Batea el tram més urbà de la travessera, aproximadament d’1 quilòmetre de longitud.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta