25 de juliol del 2012

Ha d'assumir Ferrocarrils de la Generalitat el servei de trens regionals entre Barcelona i les Terres de l'Ebre? #PrimeraColumna

En el programa d'aquest dimecres de Primera Columna hem volgut preguntar els espectadors de Canal 21 Ebre si consideren que els Ferrocarrils de la Generalitat haurien d’assumir el servei de trens regionals entre Barcelona, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. El grup d’ERC va anunciar ahir que presentarà al Parlament una proposta de resolució que demanarà al govern que estudie la viabilitat que l'empresa catalana Ferrocarrils de la Generalitat face el servei de regionals entre Barcelona i les comarques de Tarragona, arribant també fins a la Ribera d'Ebre, el Baix Ebre i el Montsià. I és que la línia entre Barcelona i Tarragona, amb sis milions de passatgers a l’any, és una de les més transitades i rendibles del país, i la Generalitat hauria d’aprofitar la liberalització del sector ferroviari per millorar el servei a partir del 2013. Segons Esquerra, Renfe Operadora posa a la venda més bitllets que places ofereix, i no ajusta el servei, les freqüències, els horaris i nombre de places a l'increment de la demanda que es registra en temporada alta, provocant que a l'estiu alguns dels combois siguen com llaunes de de sardines. Per tant, aquesta és la nostra pregunta del dia. Hauria d’assumir Ferrocarrils de la Generalitat el servei de trens regionals entre Barcelona, Tarragona i les Terres de l’Ebre?




Imatge Silva de Alcudia, a Flickr

1 comentari:

  1. Ferrocarrils de la Generalitat presta un servei de notable qualitat a les línies que gestiona entre Barcelona i el Vallès i el Baix Llobregat i l'anoia. També s'ha de dir que hi ha hagut trenta anys d'inversions, i que això deu ajudar bastant, cosa que no ha passat a les línies on opera Renfe.

    Ara, resulta pràcticament impossible fer més malament la feina i qualsevol canvi, per mínim que sigui, només pot ser a millor. De totes formes jo no esperaria miracles. Des que la Generalitat ha assumit la gestió de Rodalies de Barcelona poques millores s'han notat, a part del canvi de retolació dels trens. S'ha de reconèixer que en part és per les limitacions i els paranys del traspàs.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta