Antoni Zabalza ha fet aquestes declaracions després de la seua intervenció en un acte organitzat per Esade Alumni, per debatre el model de finançament de Catalunya i les relacions econòmiques entre Espanya i Catalunya.
Un cop finalitzada la seva intervenció, Zabalza ha atès a un grup de periodistes per reclamar a tothom, fins i tot a ell mateix, de no ''interferir'' en la taula de negociació de la planta de Flix on la responsabilitat d'arribar a un acord és únicament dels representants de l'empresa i dels treballadors que estan asseguts a la taula.
Per al president són els membres de la taula els que tenen la responsabilitat ''d'explorar i de contrastar'' les seves opinions per intentar arribar a un acord.
Zabalza ha reconegut que en aquests moments encara queda una setmana per negociar i que en les tres setmanes que es porten de converses ''s'ha avançat tot i l'entorn hostil'' que ha planejat fora de la taula de negociació.
Segons el president d'Ercros, la seua responsabilitat és que la negociació es dugui a terme ''amb les condicions més tranquil·les possibles i també amb les menys pressions''. En la resolució d'aquest ERO cal crear un ambient on només comptin les opinions i les dades de les parts bel·ligerants en la negociació, ha dit.
En aquest sentit, Zabalza, tot i la insistència dels periodistes, no ha volgut parlar més sobre la negociació i ha defensat el manteniment de la seua posició allunyada de la taula que ha tingut durant aquestes tres primeres setmanes. ''Ara que queda una setmana de negociació, no vull ser jo qui provoqui una interferència''.
Generalitat
En relació amb el rebuig d'Ercros d'atendre a les crides a la negociació de la Generalitat i en concret del Departament d'Empresa i Ocupació, Zabalza ha reconegut que hi hagut converses telefòniques, però mai ''negociació''. El president d'Ercros ha informat que en aquestes converses ha dit als representants de la Generalitat que ''no interfereixin'' en una negociació on els participants de la taula són els responsables d'arribar a un acord.
Responsabilitat social
Preguntat sobre la seua opinió en relació amb si en les converses només es tenen en compte 'strictu sensu' les xifres econòmiques o bé també es té en compte la responsabilitat social de la companyia entorn a un territori on l'empresa ha estat instal·lada durant més d'un segle, Zabalza ha tornat a repetir la necessitat de no ''interferir'' tot i que ha reconegut que aquest factor de responsabilitat ''també està sobre de la taula''.
Per últim, el president d'Ercros ha dit que entenia la preocupació de les autoritats locals i de la Generalitat, però ha afegit que aquestes ''preocupacions són compatibles en no interferir'' en la taula de negociació.
Via ACN
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.