9 de setembre de 2015

Germà Bel atribueix les morts al tram ebrenc de l'N-340 a la 'molt deficient gestió' de les carreteres de l'Estat



TARRAGONA.- El cap de llista per la demarcació de Tarragona de Junts pel Sí, l’ebrenc Germà Bel, lamenta el nou accident mortal que s’ha produït aquest dimecres matí al tram de l’N-340 al terme del Perelló. Aquest accident s’ha produït prop d’on dilluns també van perdre la vida tres persones i un altra va resultar ferida greu, fet que suposa que des de principis d’any siguin tretze les persones que han perdut la vida al tram ebrenc de l’N-340, el doble que l’any passat.

Bel ha manifestat que "fa dècades que la gestió de les carreteres de l’Estat, AP-7, N-420 i N-340, al corredor mediterrani és molt deficient. Això ho paguem de moltes maneres a les Terres de l’Ebre i d’altres llocs de la demarcació de Tarragona, també amb una deficient seguretat viària i més accidents i pèrdues humanes". El candidat ha recordat les contínues demandes dels ajuntaments, partits, agents socials i econòmics del territori per aplicar alternatives que permetin alliberar de trànsit l’N-340. Segons Bel, "patim un Estat que ens tracta com a súbdits i no com a ciutadans, que no escolta ni atén les urgències de la gent i el territori des de fa anys".

El candidat s’ha mostrat indignat per la ineficiència de l’administració i els diferents governs espanyols: "Al mes de maig d’aquest any, es va obrir la duplicació en autopista lliure entre Benavente i Zamora, província on va nàixer la ministra de Foment, i per la que circulen 7.000 vehicles al dia, el 14% dels quals són pesats. Mentrestant, per l’N-340 a les Terres de l’Ebre en transiten més de 17.000 amb una proporció desmesurada de vehicles pesats, els quals representen el 39%. Queda clar, per tant, que les prioritats que s’han seguit no han tingut en compte les necessitats socials i econòmiques, i això provoca grans danys".

Segons Bel, "ara, el que és urgent és aplicar als trams no desdoblats de l’N-340 l’obligatorietat de desviament de camions a l’AP-7, per millorar la fluïdesa de trànsit i la seguretat viària a l’N‑340. L’AP-7 pot absorbir perfectament el trànsit pesat, i el cost de la mesura per a l’administració és zero, com ja va passar al nord de Catalunya: en el tram Massanet-Frontera de l’N-II, el trànsit de camions va baixar de 3.600 a 500 al dia amb l’aplicació d’aquesta mesura. Tanmateix, el Govern central s’oposa a aplicar-ho a l’N-340 per no indisposar-se amb associacions de transport per carretera. La pregunta a fer-se és: què és més important, la seguretat viària o els interessos privats?".

El candidat ebrenc, a més, ha afegit que "de cara al futur, més endavant, els catalans haurem de prendre decisions sobre com organitzem el model de finançament d’autopistes a Catalunya, i quin tipus d’opcions prenem al venciment de les concessions actuals com, per exemple, l’any 2019 amb l’AP-7 a les Terres de l’Ebre". En aquest sentit, Bel ha recordat que "mentre no tinguem les eines d’un Estat per poder decidir on i com fer les infraestructures, es decidirà des de Madrid i, per tant, no podrem donar resposta a les necessitats urgents de la gent i el territori. Per això, l’altra solució que necessitem és tenir al més aviat possible un estat propi que ens permeti fer les polítiques apropiades"./ Imatge ACN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta