11 d’octubre del 2007

Primer pas per alliberar l'Ebre de peatges

L'anunci de l'alliberament dels peatges de l'autopista AP-7 entre Amposta i l'Ampolla podria ser una gran notícia si no fos perquè encara queden moltes coses per concretar. De moment, el resposable d'Acció Territorial, Antoni Sabaté, només ha avançat que el govern de la Generalitat inclourà al pressupost del 2008 una partida de bonificació de peatges, i que un dels trams que ha decidit alliberar serà aquest de l'AP-7, com a mínim mentre durin les obres de la variant de l'Aldea. I és que només faltaria... El més normal és que, mentre durin les obres de construcció de la variant de l'N-340, si és que algun dia comencen, s'aixequin les barreres de l'autopista per evitar els més que segurs col·lapses circulatoris. Els sectors socioeconòmics de les Terres de l'Ebre, i també alguns partits com ERC, fa temps que reclamen la gratuïtat de l'autopista al territori, però crec que qui més ha encertat en les reivindicacions ha estat la Cambra de Comerç de Tortosa. La institució afirma que caldria alliberar els peatges entre Ulldecona i l'Ametlla de Mar, com a mínim mentre es facin les obres de la nova autovia de l'interior, ja que l'AP-7 és l'única via ràpida que tenim a les Terres de l'Ebre. Lamentablement, fins ara la majoria dels partits i les altres institucions de l'Ebre han deixat sola la Cambra de Comerç en aquest tema, predicant en el desert del desequilibri territorial...

També pots llegir aquest article al bloc Política Ebrenca.
Podeu llegir la notícia al diari El Punt
-L'autopista AP-7 serà gratuïta entre Amposta i l'Ampolla a partir del 2008

6 comentaris:

  1. home, un pas una mica "escarransit", però bé, millor això que lo que havia fet ciu i pp al pacte del majestic. AU!!!

    ResponElimina
  2. Com la veu de l'ebre té les exclusives que té?

    ResponElimina
  3. Efectivament hi han moltes llacunes en aquest simulacre de gratuitat. Que vol dir que estará lliure de peatge pels usuaris habituals ? Com es justifica un us habitual? S'haurá de pagar les primeres vuit passades ? No entenc res..

    ResponElimina
  4. Em sembla bé que sigui gratuït aquest tram de l'autopista mentre durin les obres de la variant de l'aldea, però crec que ha de continuar sent pagant un cop enllestida. És necessari que sigui pagant per evitar que l'utilitzi tothom per a qualsevol desplaçament, ja que llavors si que hi haurà un caos circulatori a l'autopista i deixarà de ser una via ràpida i ens tocarà anar als qui l'utilitzem habitualment pagant a 80km/h en lloc dels 120 habituals. Crec que aquesta mesura només benefecia a alguns i el que hauria de fer la cambra de comerç és demanar altres mitjans de transport alternatius dels quals ni tan sols ni se'n parla com és el tren, començant per demanar la parada de l'euromed a l'estació de l'aldea. Aquest fet si que realment donaria vida al territori i no la gratuïtat d'aquest tram de l'autopista que ens pot suposar un estalvi de menys d'un euro si utilitzem l'autopista habitualment per desplaçar-nos a les capitals (tarragona, barcelona, valència...).

    ResponElimina
  5. A Tarragona ja fa temps que tenen la gratuïtat de l'autopista i no van pas lents. Estic d'acord en que s'haurien de potenciar altres mitjans de comunicació (Ferrocarril), però tal i com vanles coses, ben vinguda la gratuitat de l'autopista per a les Terres de L'Ebre que farà també que les empreses puguen ser més competitives.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta