28 de gener del 2009

La posició d'ICV sobre el traçat de l'autovia de l'Aragó és una incògnita

Una de les incògnites més interessants de l'actualitat política tortosina és saber què votarà el grup d'ICV al ple de dilluns, en la moció que ha presentat el PSC de Joan Sabaté sobre la necessitat que el traçat de la futura autovia de l'Aragó (A-68) desemboque al corredor del Mediterrani a través de l'eix viari que formen l'N-420, la carretera de Gandesa (C-43) i l'eix de l'Ebre (C-12), desdoblada fins al port dels Alfacs. A les comarques de Castelló, Iniciativa està fent una intensa campanya política en favor d'una de les altres dues opcions, la que faria anar l'autovia per l'actual N-232, és a dir, per Morella i Vinaròs. Així, Iniciativa per Castelló ha denunciat el silenci del govern de l'Estat a l'hora de contestar una sèrie de qüestions presentades pel diputat d'ICV a Madrid, Joan Herrera, que "havia preguntat sobre el traçat que es preveu per a la futura autovia A-68, on una de les opcions és aprofitar l’actual traçat de l'N-232".

Des d’Iniciativa a les comarques de Castelló s’ha defensat aquesta darrera opció per davant dels dos traçats catalans (per la Terra Alta, el Baix Ebre i el Montsià; o bé per la Terra Alta i la Ribera d'Ebre, cap al Camp de Tarragona), i s’ha demanat que es prenga com a prioritària la inversió pública en l'N-232, "via de vital necessitat per connectar tant les comarques litorals ( Baix Maestrat), com l’interior (Els Ports), al centre i Nord de l’Estat ( Aragó, Navarra, País Basc), fonamental per turisme estatal, i per revitalitzar les comarques més interiors". Mentrestant, el regidor tortosí Jaume Forcadell admetia avui que encara s'han de mirar què votaran, ja que fer baixar l'autovia per Benifallet podria tenir força impacte, i es manifestava estranyat davant la possibilitat que Herrera hagués defensat a Madrid l'opció del traçat pel nord de Castelló. En aquest sentit, el tercer protagonista en discòrdia seria el reusenc Daniel Pi, que no cal ser molt viu per endevenir que davant de la direcció nacional d'ICV defensarà un traçat de l'A-68 per Gandesa, Móra d'Ebre, Falset i Reus, fins al port de Tarragona. Per tant, en la mesura del possible, Forcadell hauria d'actuar de forma que no semblés que cedeix un pam de terreny davant del seu company de partit al Camp de Tarragona, i al mateix temps deixar clar a Herrera que va ser diputat amb els vots de Catalunya, i no del nord de Castelló.

Per saber més:
-Iniciativa recorda que el Govern Central guarda silenci sobre el traçat de la futura A-68, que els ecosocialistes reclamen per Castelló (Bloc d'Iniciativa per Castelló)
-El PSC reobre la reivindicació de Tortosa a favor de l'autovia d'Aragó

5 comentaris:

  1. JAUME ES UNA DE LES PERSONES MES INTEL.LIGENTS I ASTUTES QUE HE CONEGUT. SEGUR QUE SABRÀ EL QUE FER.

    ResponElimina
  2. Darrerament a Castelló sempre toca la loteria....

    ResponElimina
  3. Es que ja sabem que n'opinen els dels altres partits, CiU, ERC i PP? Si es així expliqueu-me u gracies.

    ResponElimina
  4. Si el que es tracta es de cercar una solució "intel·ligent" segur que el Jaume la trobarà, sobretot si es tracta d'equilibris fonambulistes. Ara bé, la cosa ja serà més difícil si es tracta de trobar una proposta "coherent amb el territori". Es reunirà l'assemblea local per decidir què votarà al ple municipal?????????

    ResponElimina
  5. I la Madeleine Albright qué diu ..?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta