28 de juliol del 2009

Aparcament gratuït amb 130 places i nou carril bici al barri del Temple de Tortosa

Les obres del pàrquing ja han començat al costat del pont del Mil·lenari, amb un pressupost de més de 365.000 euros

L'Ajuntament de Tortosa ja està construint un nou aparcament en superfície gratuït de 130 places al barri del Temple, en el marc d'un projecte que també inclou la creació d'un carril bici que connectarà el passeig de Ribera amb el carrer Ferran d'Aragó, i, a la vegada, amb la via verda del Baix Ebre. Aquesta és una iniciativa programada en el Pla d'Actuació Municipal (PAM) que es finança mitjançant el fons estatal d'inversió local (FEIL). El cost d'aquesta actuació és de 365.298 euros i ha estat adjudicat a l'empresa Servidel.

El projecte va ser presentat a peu d'obra per l'alcalde, Ferran Bel, la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé, i el regidor de Medi Ambient i Mobilitat, Valentí Marín. L'aparcament s'ubica en un solar que ocupa 2.925 metres quadrats, entre els carrers Enric d'Ossó i Mossèn Manyà, a tocar del pont del Mil·lenari. La seua situació, en un dels principals accessos a la ciutat, és estratègica i contribuirà a reduir els problemes de mobilitat i d'aparcament al nucli urbà. El nou aparcament al barri del Temple estarà degudament il·luminat, i tindrà dos accessos pels carrers Enric d'Ossó i Mossèn Manyà, i un de sortida per Enric d'Ossó. Entre els serveis amb què es dotarà aquest nou equipament, s'inclouen dues noves illes de contenidors soterrats (al carrer Enric d'Ossó i a la plaça del Temple). A més, l'obra suposa la creació d'una vorera al llarg de tot l'aparcament, la renovació de la de Mossèn Manyà i la millora de l'enllumenat d'aquest carrer i el de Montserrat Viladrich. A banda, com a complement a l'aparcament, l'Ajuntament habilitarà un miniparc infantil amb una zona enjardinada.

Bel va valorar molt positivament l'evolució de les obres, que haurien d'estar acabades a finals del mes d'agost, perquè l'aparcament siga operatiu durant les festes de la Cinta. L'alcalde també va incidir en el fet que les noves places d'aparcament solventaran els problemes per estacionar en aquesta zona de la ciutat. De fet, el projecte forma part d'un pla d'aparcaments impulsat pel govern de Tortosa en aquest mandat. Així, a Ferreries es posarà en servei un altre aparcament en superfície gratuït, als quals se sumaran els aparcaments soterrats projectats a la plaça del Carrilet (Temple), edifici de les delegacions (carrer Montcada), plaça Mossèn Sol (Rastre), i plaça Joaquim Bau (Ferreries), a més del previst a la zona centre de la ciutat, quan siga efectiu l'alliberament dels terrenys de Renfe.

Nou carril bici

El projecte posat en marxa per l'Ajuntament inclou també la construcció d'un carril bici que discorrerà en paral·lel a aquest aparcament, amb una longitud total de 710 metres. El punt de partida serà el passeig de Ribera, on enllaçarà amb el vial verd que la Direcció General de Costes ha de construir junt a la continuació de la via verda pel pont del ferrocarril. El carril bici continuarà pel carrer Mossèn Manyà, creuarà l'avinguda Generalitat, passarà pel passeig Jaume I, per la plaça del Temple i pel carrer Montserrat Viladrich fins arribar al carrer Ferran d'Aragó, al costat del canal de l'Esquerra. En aquest punt, aquest carril bici proseguirà amb el que s'està construint en el projecte d'urbanització dels Portals de Ciutat Centre i Nord i que continuarà en sentit sud per la vora del canal. L'alcalde va recordar que aquest nou tram de carril bici forma part de la xarxa urbana de carrils bici que a finals de mandat superarà els 4 quilòmetres de llargada.

També pots llegir:
-Tortosa dissenya un aparcament en superfície i un carril bici per millorar la mobilitat al Temple

Més informació a El Punt:
-Tortosa tindrà un aparcament de 130 places al Temple al setembre

Foto: Ajuntament de Tortosa

18 comentaris:

  1. Agrairia a qui em pugues facilitar un petit plànol de com quedaran aquets 4 Km de carril bici en via urbana. Els actuals estan senyalitzats ?

    ResponElimina
  2. Sort n'hi ha que els diners rebuts del pla zapatero es veuen reflectits als carrer. A n'aquest alcalde se li comença a veure el plumero....per cert a n'alguna que altra obra se li oblida posar el cartell en lo que diu qui ho paga.

    ResponElimina
  3. Aquesta situació es dona diluns, dimars... vaja tots els dies.
    Per cert, jo al policia de barri no l'he vist per en lloc.

    ResponElimina
  4. I altra cosa es la dispilfarrada de pasta que s'ha fet des de l'Ajuntament amb el cuento de "estem millorant Tortosa", una vergonya sense limits una bona campanya pagant tos i totes.Be pagant ja ho veurem per que pagar pagar l'ajuntament ultimament es el que pitjor fa, i sino pregunteu a les empreses que treballent per aquesta tropa. Llastimós.

    ResponElimina
  5. L'ultim hort que quedava entre el Pont del Bimilenari i Voraparc ja és història. Almenys han deixat unes quantes palmeres!

    ResponElimina
  6. Fa molts anys que va deixar de ésser hort ... Si no m’equivoco es propietat del Ministeris d’Obres Públiques Departament de Carreteres.

    ResponElimina
  7. Mira Albert nomes faltaria que el govern no dones diners en temps de crisi, a pesar que jo penso que ho fa més per salvar la cara que per un altra cosa. I no vull entrar en el debat del finançament, ja que per mi aquests diners són nostres (catalans) per tant no en els dona, en tot cas ens els torna.
    El fet es que els diners els ha donat a totes les ciutats i poques els han aprofitat tant com Tortosa, per tant alguna cosa ha hagut de fer bé l'Ajuntament, al menys demanar-los. No se si politics o tècnics, ojo.
    Recorda que abans aqui manaven uns altres i no es va rebre cap subvenció important del govern central tot i que manaven els mateixos.

    ResponElimina
  8. Perdona que matitzi el teu darrer paràgraf, Josep Maria, però et recordo que "abans", com tú dius, els qui manaven no van rebre cap subvenció tan quantitativament important perquè, entre altres coses, la situació econòmica del moment no era ni molt menys la que hi ha en l'actualitat.
    Així que, si us plau, no fem comparacions dels dos casos perquè no tenen res a veure. I, ja se sap, "las comparaciones son odiosas.."

    ResponElimina
  9. El pla Zapatero ha arribat a cada ciutat pel nombre d'habitans que hi viuent,es a dir, tans caps tants barrets, i lo de que Tortosa es la ciuat que millor els ha gastat, es una rucada com una casa de pagés, cada ciutat ha fet el que millor li ha semblat o ha prioritzat les obres que més falta li feien.
    I per cert, dir que no es va rebre cap subvenció important amb l'anterior govern només pot ser producte de no tenir memoria o de tenir-la de peix, recordo que en l'alterior mandat i aquesta si demanada i treballada i producte d'una feina molt extensa amb memories, projectes i demés, estrategica per la ciutat, va ser la participació en la llei de barris, que esta fent que una bona part de la ciutat, molt descuidada, per cert, per anteriors governs municipals, vagi netejant la seva cara i que sigui més agradable per als seus veins continuar vivint allí.

    ResponElimina
  10. I aquest super govern ha tingut l'oportunitat de poder participar en un altra de les convocatories de la llei de barris i no ho ha fet, així la part del casc antic que no va poder entrar en la primera, per no complir alguna de les condicions, tindrà que esperar a un govern nou més ambiciós en el terreny de lo públic.

    ResponElimina
  11. Esperava la vostra resposta la veritat.
    Si has llegit be, en el meu comentari he intentat no parlar del govern municipal actual, sino de l'ajuntament, incloent a tècnics.
    Sobre la llei de barris, jo parlo de Zp, o sigui del govern central, no de la Generalitat, ja se que ara maneu a tot arreu, per poc temps segons totes les enquestes, però no digues coses que jo no he dit.
    Jo no em referia tant a la crisis, sino abans, quant a Madrid hi havia un govern socialista i a la Generalitat manava CIU, ciutats com Lleida o Girona van aprofitar fons estatals per canviar i millorar molt, aqui a Tortosa res de res.
    Sobre la llei de barris, el teu anyorat govern socialista va perdre 1 any en demanar-la, com ara s'ha perdut, per herencia anterior, el tema de les cases de la catedral.
    La veritat si encara falta executar alguns dels projectes que s'han tingut que refer, com hem de demanar més subvencions, acabem les que tenim, ja tenim prous problemes de trafic ara com per a reformar més carres de cop.

    ResponElimina
  12. La gent que diu i despres diu que no diu al final el que volen es sembla que parlen per parlar i som els demés els que fem apol.logia de quelcom.
    Mira qui primer parla del govern municipal ets tu i només tu, per tant, no ens prenguis per tontos que potser l'unic que et delates ets tu.

    ResponElimina
  13. pel parking, molt bé. ara verem quina excusa te la gent que s'aparqui on li dona la gana pel Temple ?
    continuarem tenint gent damunt de les voreres i passos de vianants a l'hora d'entrar i sortir del colegi quan tenen un aparcament a 2 minuts a peu ???

    o tothom en doble, o triple, fila per carrers com aquest de les botigues, Cid, Asia etc (no recordo el nom) comprant, quan tenen un aparcament a , fiquem-li 4 minuts??

    sobre el carril bic, bé, pero .. de moment no enllaçarà ni per davant ni per detras pero suposo que algo es algo ...

    ResponElimina
  14. Suposo que el parking serà per ocasions especials, perquè actualment ja hi ha lloc de sobres per als veins. Però aixi i tot aparquen damunt la vorera ! A l'estiu suposo que ho fan perquè l'edifici dona ombra, pero jo l'aparco on toca em cremo i m'aguanto.

    ResponElimina
  15. Dins d'aquestes 130 places d'aparcament noves ja s'han descomptat les 40 aprox. que s'han perdut al c/ mossen manya, entre alqueza i mapfre? i les que es perdran en la continuació del carril bici?
    Que consti que estic mol content que es faci aquest carril bici (a veure si l'enllacen amb el pont del tren), però que no es posin medalles per fer més aparcaments i no contin els que destrossen.

    ResponElimina
  16. Brian; parlant del carril bici , crec que si que enllaça per darrera, amb el carril bici paral•lel al canal (Escoles del Temple) i per davant per un carril bici paral•lel al futur passeig fluvial de Vora Parc direcció pont ferrocarril... El que passa es que no hi ha massa informació a l’abast de tothom.

    ResponElimina
  17. Pos mira que tu mc calan, sempre has demostrat estar ben informat eh?.

    L'altre dia demanant uns planos, ara això. Que perdem contactes o que?.

    ResponElimina
  18. No perdo contactes....Es que estan de vacances, i ja saps que a mi no m’agrada molestar...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta