Tot i la línia creada a l'IES de l'Ebre, la majoria dels alumnes es matriculen a l'IES Joaquim Bau
El mateix dia que el Síndic de Greuges donava la raó als serveis territorials d'Educació en el conflicte per la creació de la nova línia d'ESO a l'IES de l'Ebre, la majoria dels 27 alumnes que s'havien quedat sense plaça a l'IES Joaquim Bau van poder matricular-se en aquest centre. La matriculació es va produir per sorpresa, gràcies a les places vacants que havien quedat a l'IES Joaquim Bau, ja que finalment hi ha hagut menys repetidors dels esperats i també perquè alguns dels preinscrits no van formalitzar la matrícula. El Síndic insta Educació a impulsar «polítiques integrals» per combatre la «segregació escolar» a Tortosa.
El conflicte per la creació d'una nova línia d'ESO als instituts públics de Tortosa està més a prop del final. Amb tot, la situació va fer ahir un gir rocambolesc. Així, 24 dels 27 alumnes que havien sol·licitat una plaça a l'IES Joaquim Bau, però que Educació obligava a inscriure'ls a l'IES de l'Ebre, van poder matricular-se al centre que havien triat en primera opció. Segons va avançar Ràdio Ebre al migdia, això va ser possible gràcies a les places que finalment havien quedat a l'IES Joaquim Bau, que ha tingut menys alumnes repetidors dels previstos, i també perquè alguns dels preinscrits no han formalitzat la matrícula dins del període estipulat.
Així ho va confirmar un dels pares que ahir va poder matricular el seu fill a l'IES Joaquim Bau. «Dimecres a la tarda ens van trucar per dir-nos que tots els que estàvem en llista d'espera podíem anar a fer la matrícula, perquè s'havien produït vacants», va explicar. «Estem contents perquè al final hem pogut matricular els nostres fills a l'institut que havíem triat en primera opció, però també disgustats per la manera com ens han tractat a Educació, i pel fet que l'equip directiu de l'IES Joaquim Bau haja hagut de dimitir», va afegir-hi. La mateixa font va recordar que la nova línia d'ESO va crear-se després del període de preinscripció, i que «tot el problema va venir per un error en la planificació per part d'Educació». Segons el pare, «no haurien d'haver creat el nou grup d'ESO a l'IES de l'Ebre després que la demanda s'hagués generat per al Bau». A més, tot i que el final ha estat feliç, tampoc els ha agradat que Educació pretengués «homogeneïtzar» els alumnes d'un institut portant els seus fills d'un lloc a l'altre.
Comissió de zonificació
La directora dels serveis territorials d'Educació ja ha anunciat que convocarà la comissió d'escolarització de Tortosa per impulsar el procés de zonificació del municipi. L'objectiu és arribar a fórmules de consens i millorar la planificació escolar a la ciutat, tant en l'ensenyament primari com en el secundari. Tortosa és zona única i, fins ara, criteris com ara la proximitat al centre no es tenen en compte a l'hora de garantir una plaça en un centre públic o concertat. En aquest sentit, també es considera l'Ebre com una barrera física que complica el procés. El marge dret del riu concentra els dos instituts públics, però al barri de Ferreries no hi ha cap col·legi concertat. A més, els dos centres del nucli històric són els que registren uns percentatges més alts d'alumnes procedents d'altres països. En aquest context, Educació ja va fer fa un parell d'anys una proposta de zonificació que l'Ajuntament de Tortosa va rebutjar. L'alcalde és partidari de trobar una fórmula de zonificació més flexible, com la dels cercles concèntrics implantada a Reus, en què les famílies poden triar un centre públic o privat de la seua àrea d'influència.
Evitar el desequilibri a les escoles
El síndic de greuges, Rafel Ribó, va demanar ahir al Departament d'Educació que impulsi «polítiques integrals per combatre plenament» la segregació escolar que hi ha al municipi de Tortosa. Segons les dades aportades per Educació, l'IES Joaquim Bau presenta un 23,9% d'alumnat estranger i un 8,1% d'alumnes amb necessitats educatives específiques, mentre que a l'IES de l'Ebre els alumnes nouvinguts representen el 43% i els que tenen necessitats educatives, el 9,4%. «Aquestes dades i el rebuig dels pares a escolaritzar els seus fills a l'IES de l'Ebre constaten que el municipi pateix, com a mínim a secundària, importants nivells de segregació escolar, i que aquest fet comporta una vulneració dels drets educatius bàsics dels infants», assenyala el síndic. La directora dels serveis territorials, Marian Rojas, va dir a Ràdio Ebre que iniciaran el procés per evitar la segregació escolar. Fa unes setmanes, Ribó va visitar la capital del Baix Ebre i va atendre un total de 42 queixes sobre l'ampliació, després del període de preinscripció, d'un grup d'ESO a l'IES de l'Ebre en detriment de l'IES Joaquim Bau, que era l'opció demanada per les famílies. En la seua resolució, el síndic no aprecia cap irregularitat en l'actuació d'Educació, ja que la mesura «afavoreix l'equitat en l'admissió i en la composició social dels centres». Tot i així, Ribó també considera que hi ha hagut una falta de previsió per part del departament a l'hora de preveure l'oferta de places, ja que si aquesta s'hagués fet correctament no hauria calgut crear un nou grup després del procés de preinscripció.
Publicat a http://www.elpunt.cat/ i a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 10-07-2009 Pàgina 10
10 de juliol del 2009
El Síndic avala Educació però alerta que a Tortosa se segreguen els estrangers a les escoles
5 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Fins que no es facen districtes escolars això no s'aclarirà, i menys quan la gent que li tocaria anar als CAEPs per zona marxen ràpid als concertats (concentrats en Centre i Temple, com aquell qui diu) o fan mans i manigues per entrar en els altres públics alegant empadronaments amb familiars, laborals, etc.
ResponEliminaSi voleu ho poden arreglar, però dotant no de recursos materials als CAEP i més professorat, potser també infraestructures, accessibilitat, i com bé s'alerta, impedint tanta concentració estrangera.
Tampoc crec que interesse això als concertats, però ja me comentarà algun si ho vol dir.
PD: Gustau, seguint-te cada dia des del Japó :)
l'errada de planificació del BAU al cacular el nombre de repetidors.....i a més a més, munten el follon. Per que no s'han esperat?
ResponEliminaAixò fa pudor¡.
Lo més greu que el sindic ha detectat que el pares que no volemn anar al ebre es per segregació escolar. I un equip directiu i un claustre de professor en peu de guerra per apojar-los.Denunciable.
A més a més, com s'han creat les noves vacants?. suposo que aprovant per la cara bonita per que aixi entravent tots, quins professionals.
Estic amb tu ebreesfera ara fa falta que l'ajuntament es desdigue i comencen a relitzar la zonificació.
Efectivament, s'han sortit amb la seva, amb lo qual, cal felicitar-los suposo. Jo no tinc proves de res del que diu bitxo, però si això era possible que passes, com es que els propi equip o director no en van parlar massa d'aquesta possibilitat?. O era una carta que tenien guardada?.
ResponEliminaPer altra part, lo de la segregació i el motius del transfons ja s'intuïen, per molt que algun pare ens vulgue fer creure que "creien en el projecte" i les ganes que els havia transmès el director, com aquest mati sentia a la radio.
Sí, el síndic alerta que les coses a Tortosa no s'estant fent bé.
ResponEliminaI no crec que utilitzar a un grup d'alumnes sigui la millor manera d'arreglar el que fa temps que s'està coent.
De previsió, res de res.
Que les coses a no s’estan fent bé no es cap descobriment, encara que aquesta afirmació pot servir per molt de llocs. No obstant, i considerant només aquest cas,tinc la opinió que s’ha ajornat un problema que tard o d’hora tornarà a sortir. El que s’ha fet es amagar el cap baix l’ala, i s’ aplicat el corresponent pedaç per acontentar determinats sectors de pares...
ResponEliminaQui han estat manipulats no son els alumnes sinó la societat sencera...El temps així en ho demostrarà...