31 de març del 2010

La Cambra celebra l'acabament de la carretera d'Horta i reclama l'eix de l'Ebre

[Nota de premsa] Desprès de tres anys i mig d’obres i de talls, finalment s’ha inaugurat la nova carretera d’Horta de Sant Joan-Xerta. Aquesta nova via retalla la distància entre les dues poblacions, redueix la durada del trajecte i, sobre tot, facilita les comunicacions de les poblacions de la Terra Alta amb els municipis del Baix Ebre i Montsià. La millora d’aquesta carretera era imprescindible per apropar-nos a l’Aragò. Durant massa anys, els usuaris d’aquesta carretera han estat patint unes deficiències que es feien més patents quan aquesta via establia la connexió amb la comunitat aragonesa. Felicitem al govern de la Generalitat per la determinació d’escometre aquesta obra amb una inversió de prop de 42 milions d’euros.

A la vegada que fem constar la nostra felicitació al Govern de la Generalitat per aquesta nova via, li demanem l’acceleració dels estudis necessaris per executar el desdoblament de la C-12 en tot el seu traçat i, especialment en el tram que transcorre per les Terres de l’Ebre. Si volem ser competitius, hem de tenir les infraestructures adients per afavorir-ho.

El desdoblament de l’Eix de l’Ebre és una de les sis infraestructures prioritàries que el conjunt de les cambres catalanes varen establir i presentar al Departament d’Obres públiques de la Generalitat. Això vol dir que aquest desdoblament es converteix en una infraestructura bàsica i d’interès general no només per la Cambra de Tortosa, sinó per al conjunt de les cambres catalanes. Es tracta d’una actuació prioritària que demanda el desenvolupament socio-econòmic del conjunt de les empreses catalanes, i no només els empresaris de les Terres de l’Ebre.

Afortunadament aquesta prioritat es compartida per la totalitat de tots els forces polítiques, com van tenir ocasió de manifestar públicament en el manifest de Gandesa de l’any passat al subscriure el document en favor de l’opció catalana de la futura A-68 (desdoblament de la N-420), la qual comportava també l’execució del desdoblament de la C-12 i la C-43. Malauradament, l’opció catalana de la A-68 ha estat rebutjada pel Govern de l’Estat. Malgrat això, les raons que es van considerar per apostar per aquell desdoblament encara subsisteixen i és hora ja d’emprendre tot el procés que ens porti a un EIX DE L’EBRE PLENAMENT DESDOBLAT.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta