27 de juny del 2011
Caos al tren de Tortosa, que arriba a Barcelona gairebé cinc hores després
El tren Regional Express que havia de sortir aquest diumenge a les 18.03 hores va acumular una sèrie d'incidències que van fer que arribés a Barcelona gairebé cinc hores després, cap a les 22.45 hores de la nit. En primer lloc, els viatgers van veure que en lloc de ser un Regional Express, el seu tren era un comboi de Rodalies, "dels que tenen els seients durs". Només emprendre el viatge, per l’altaveu se'ls va dir que "excepcionalment" haurien de fer un transbordament a l'Aldea. Però quan només portaven un parell de quilòmetres, el tren es va aturar i van estar més de trenta minuts atrapats als vagons, amb les portes tancades, sense aire condicionat i sense ningú que els donés cap informació del que estava passant.
"De cop, el tren es va engegar i miraculosament, en lloc de tirar endavant, vam tornar enrere! I a les 18.45 tornàvem a estar a Tortosa", ha explicat Roser Sebastià, una de les viatgeres. Això va fer que a l'estació de Tortosa s'ajuntés la gent del tren de les 18.03 i les persones que volien agafar el de les 18.50 hores. Després d'uns moments de caos i d'informació confusa pels altaveus de l'estació, tots els viatgers van haver de pujar a un segon tren. Així, no va ser fins a les 19.30 hores que tornaven a sortir de Tortosa camí de l'Aldea. "Va començar a pujar tota la gent que pels retards acumulats s’esperava allà i es va omplir de seguida el tren. I vinga, una vegada més, un altre moment de confusió. La gent de Renfe dient-nos un per una banda que havíem de tornar a canviar de tren, un altre per una altra que no, que era aquell... Per si no en teníem prou, finalment, va ser que sí que havíem de canviar, i de nou, agafa les maletes i cap a l’altre tren", ha lamentat Sebastià. Tot seguit, el tren va fer totes les parades de la línia, incloses Camarles, Mont-roig del Camp i Vilanova i la Geltrú, i havia d'aturar-se "cada dos per tres" per deixar pas als trens Talgo i Euromed. En arribar a Barcelona, a més, l’oficina d’Atenció al Client ja era tancada, i no van poder tramitar les reclamacions.
4 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
http://www.youtube.com/watch?v=Gbajf_rHzys
ResponEliminaMentre estem ocupats amb pubilles, bous capllaçats i monuments no mon donem compte que ens estan condemnant a l'ostracisme i a l'aillament, sense mitjans de transport dignes que ens comuniquin amb les grans ciutats i que los trens siguen cada dia més borregueros, que per anar a Barcelona ràpid haguéssem de pagar peatge, que no pare ni un trist Euromed...RENFE arrruinada amb l'AVE i la Generalitat en les rodalies de Barcelona ja en té prou, qui gestiona els nostres transports?sense comunicacions dignes lo nostre territori no te futur...
ResponEliminaEl tren cada dia va pitjor. No fa tant, en 2h s'arribava a BCN, ara són 2h30' però el problema és que sempre fa tard. Si has d'anar a fer una gestió no te'n pots fiar.
ResponEliminaUn altre problema és que ens fiquen "borregueros". Quina diferència amb el tren que va de BCN a Girona-figueres.
De tornada és un escàndol, els últims trens de la nit. Si puges a Sants, de vegades no et pots asseure fins Salou, ja que el tren està atapeït.
Ja sé que els nostres sacrificats polítics van amb un altre tipus de transport, i això del Transport Públic només és una bonica figura retòrica per als seus discursos (acompanyat de "estalvi energètic" "ecologia" etc.)
Tanmateix, podrien ficar a l'agenda el treballar per uns trens DECENTS, al cap i a la fi crec que és més fàcil que resoldre el tema de l'atur. Així no caldrà que prometin tan i facin quelcom tangible.
Vull, com a ebrenc, tenir els trens que tenen els ciutadans de Figueres. Srs polítics, és impossible la meva demanda?
Certament, fa potser uns 10 anys es podia arribar en 2h i quart, ara minim 2h i mitja teòriques, sempre són 5-10 minuts extra. Tot el problema ve per 1) no haver fet doble via en els trams que falten i 2) posar molts trens rapids addicionals en vies que ja estaven saturades. RENFE no té remei!
ResponElimina