19 de març del 2013
Dalmau (PP), convençut que l’Euromed s’aturarà a l’Aldea
TORTOSA (Baix Ebre).- El portaveu del grup municipal del Partit Popular a l’Ajuntament de Tortosa, Xavier Dalmau, s’ha mostrat convençut que el govern de l’Estat acabarà autoritzant l’aturada dels trens Euromed a l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, Dalmau ha volgut recordar aquest dimarts que la majoria de les mesures que s’estan reclamant per millorar el servei de Rodalies a les Terres de l’Ebre, com ara la qualitat dels combois i les horaris i freqüències dels trens, són competència directa de la Generalitat, ja que només les vies i les andanes depenen de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif). Tot i així, sobre la reivindicació històrica per aturar els Euromed a l’estació central de les Terres de l’Ebre, Dalmau ha reconegut que el Partit Popular va prometre que aquest tren d’alta velocitat s’aturaria a l’Aldea. En aquest sentit, el regidor ha remarcat que el Partit Popular encara està treballant per assolir-ho. De fet, ha estat en aquest punt que ha rebutjat els arguments del ministeri de Foment, tot assegurant que finalment es podrà aconseguir l’aturada de l’Euromed a les Terres de l’Ebre.
En la mateixa entrevista, Dalmau ha afirmat que considera molt necessari el naixement d’un moviment social per reivindicar la millora dels serveis ferroviaris, com ara la nova Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre. Així, a cinc dies de la primera mobilització convocada per la plataforma Trens Dignes –un tall de la carretera N-340 a l’Aldea, aquest proper diumenge-, el portaveu del PP a l’Ajuntament de Tortosa ha donat suport al moviment ciutadà. Dalmau ha posat l’exemple de la Plataforma en Defensa de l’Ebre i ha recomanat que les seues reivindicacions haurien de ser pacífiques, a més d’afirmar que caldria evitar la politització de la plataforma.
D’altra banda, el portaveu del PP a l’Ajuntament de Tortosa ha demanat que el futur pla de mobilitat de les Terres de l’Ebre, que ja està redactant la Generalitat, s’acabe concretant amb mesures reals per millorar el servei ferroviari i el transport per carretera. Finalment, també ha volgut rebutjar qualsevol traçat del corredor del Mediterrani que deixe de banda el port de Tarragona i les Terres de l’Ebre. De fet, ha afirmat que el Ministeri de Foment pot projectar tots els ramals que considere oportuns, però que el PP de Tortosa i de les Terres de l’Ebre tenen molt clar que el corredor del Mediterrani ha d’anar tot recte, des de Figueres fins a Algesires.
1 comentari:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Més important que s'aturi són els horaris en què ho faria. Un Euromed que no et deixi a Barcelona, o a València, abans de les 9 del matí, no sé ben bé de què serveix.
ResponEliminaJa passa ara amb l'oferta de trens ràpids de l'estació de l'Aldea, que no és menyspreable pel que fa a nombre de serveis, però inútil pel que fa a horaris. Perquè s'entengui: un tren que només et permeti anar a berenar a Barcelona i a València, i igual no et deixi tornar fins l'endemà, li fa servei a poca gent.
Hi ha el perill evident que Renfe decideixi fer una aturada simbòlica, a una hora "inofensiva" que no provoquin retards als convois que circulen en hores punta. I el perill encara més greu que tothom ho celebri, per allò tan ebrenc d'aconseguir reconeixement, sense fixar-se en els aspectes pràctics.
Ah, el preu no és secundari. El preu per quilòmetre no pot ser el doble que en tren regional, si l'estalvi de temps de viatge és de poc més d'un quart d'hora.