30 de març de 2015

Puig compromet la Generalitat en el projecte del tren turístic de Móra la Nova



MÓRA LA NOVA (Ribera d'Ebre).- El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, s’ha compromès aquest dilluns -en la seua primera visita aquesta tarda al Centre d’Interpretació del Ferrocarril i a la Cotxera del Tren Turístic de Móra la Nova- a reforçar el suport a aquest projecte, que ha d’unir per tren la Costa Daurada amb les terres de l’interior, des de Tarragona, passant per Reus i Móra la Nova i fins arribar en una darrera fase fins a Casp. El conseller ha assegurat que és un projecte que “té potencialitat” tant “des del punt de vista de recuperació del patrimoni com de recurs turístic”, i ha recordat que des de fa temps ja se li està donant suport des de la Generalitat en temes de plans d’ocupació i senyalització, entre d'altres.

El conseller ha manifestat que “s’ha de mirar enguany o l’any que ve el seu estat per veure si pot ser un dels projectes que acabi eclosionant” els propers anys, sempre tenint en compte les prioritats de país. És en aquest marc que el conseller s’ha mostrat obert a valorar la possibilitat d’establir un conveni amb aportacions econòmiques per part de la Generalitat, tot i que ha apuntat que és un projecte que per tirar endavant necessita de la implicació d’altres administracions com puguin ser la Diputació, els consells comarcals i els ajuntaments.

El conseller Puig ha marxat de Móra la Nova amb tota mena d’informació sobre el projecte i amb les peticions que l’alcalde Ferran Bladé i el president de la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial, Jordi Sasplugas, li han fet arribar. Segons Sasplugas, es necessita “una implicació més decidida d’aquest departament en el projecte. Amb un reforç dels plans d’ocupació que estem desenvolupant per posar en valor els vehicles del tren turístic així com empenta econòmica i de gestió per poder posar en escena aquest tren”. Sasplugas ha remarcat que es necessita el suport de la direcció general de Turisme, depenent de la conselleria de Puig, per a l’empenta final en la gestió econòmica i turística d’aquest tren “bé ens poden donar suport econòmic a través de la taxa turística atorgant-nos una part d’aquesta o bé a través de subvencions per poder continuar amb els plans d’ocupació”.

Actualment tres persones estan treballant a través d’un pla d’ocupació en la rehabilitació de vagons de tren. Segons Sasplugas, “perquè el tren pugui ser una realitat fa falta rehabilitar la locomotora de vapor, cinc vagons de passatgers i el que és més important aconseguir l’homologació dels vehicles i l’explotació d’aquest recurs turístic, aquests darrers tràmits en mans exclusivament de Ferrocarrils de la Generalitat”. Fins al moment, respecte a aquest projecte turístic ja s’han recuperat la cotxera i el pont giratori. / Imatge Sirga Comunicació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta