5 de novembre del 2006

El nou circuit dispara el turisme i Móra d'Ebre busca promotors que facin hotels

L'Ajuntament ja ha mostrat terrenys a diferents inversors perquè l'oferta d'allotjaments a la comarca s'ha quedat petita

L'entrada en funcionament del nou circuit de Móra d'Ebre, que ahir ja va ser l'escenari d'una trobada estatal de supermotards, podria deixar completament obsoleta l'oferta d'allotjaments a la comarca. De fet, l'Ajuntament ja ha previst aprofitar la gran afluència d'aficionats al món del motor que cada setmana arriben a Móra, i ja prepara un pla per promocionar el comerç local i difondre els atractius turístics de la població i del conjunt de la Ribera d'Ebre. El nou circuit, en què es podran fer campionats de Catalunya i d'Espanya de supermotards i curses europees de kàrting, ha estat una iniciativa privada d'un grup de socis del motoclub de Móra d'Ebre, que han invertit dos milions d'euros. Els propietaris del circuit i l'Ajuntament ja busquen promotors hotelers.

«Un dels principals problemes que tenim ara és que ni Móra d'Ebre ni la resta de pobles de la comarca tenen hotels per poder oferir allotjament als participants en els campionats que podríem organitzar», va afirmar Ramon Lleixà, el president de la societat limitada que gestiona el nou circuit de Móra d'Ebre. Lleixà, que també és el president del motoclub Galatxo, va explicar que els primers aficionats que ja han utilitzat el circuit, durant els últims quinze dies, han arribat a col·lapsar els hostals i les fondes de Móra d'Ebre i Móra la Nova, així com les cases rurals de la zona de Miravet, Benissanet i Rasquera. «El comerç local i el sector de la restauració s'està començant a beneficiar de la posada en marxa del circuit, i nosaltres ja hem entrat en contacte amb diferents inversors, per intentar que algun promotor construeixi un hotel a Móra d'Ebre», va concloure.
De fet, la falta d'infraestructures hoteleres també es veu amb una certa preocupació des de l'Ajuntament, i és per això que també s'han posat en contacte amb grups hotelers, per aconseguir una inversió que millori l'oferta d'allotjaments de Móra d'Ebre i de la resta de la comarca. En aquesta línia, el regidor de Cultura i Turisme, Joan Josep Duran, va avançar que un grup d'inversors italians han visitat recentment la capital de la Ribera d'Ebre, amb la intenció de construir un complex de turisme rural. «Esperem que el nou circuit de Móra d'Ebre siga un element de promoció molt important per a la població, perquè quan arriba tanta gent de fora sempre fan créixer els ingressos econòmics del sector de la restauració, dels allotjaments i del comerç», hi va afegir Duran. Però el regidor de Turisme va remarcar que la falta de places hoteleres és un dèficit que Móra d'Ebre encara ha de resoldre, i va confirmar que l'Ajuntament ha contactat amb diferents promotors, per aconseguir la construcció «d'un bon hotel» a la població. Segons Duran, el consistori podria incentivar la implantació d'algun complex hoteler amb diferents mesures, i va recordar que Móra d'Ebre té terrenys disponibles tant als afores com al nucli urbà, així com diferents cases senyorials que es podrien transformar en petits hotels amb encant. «D'altra banda, el nou pla d'ordenació urbana també recomana la construcció d'algun equipament hoteler a la vora de l'Ebre, per aprofitar les vistes al riu i potenciar el projecte de navegació fluvial», va destacar Duran.
Per la seua banda, el regidor d'Esports, Josep Solé Arnal, també va destacar la importància del circuit com un servei més que Móra d'Ebre ofereix a la comarca, que té un nou valor afegit com a destí turístic des del moment en què la pista ja ha començat a atraure molts visitants. Solé Arnal també va refermar el suport municipal als propietaris del circuit, un grup d'aficionats que van costejar la construcció de la pista per poder practicar, sense tants problemes, la seua afició al motor. «Sortir a la carretera és cada dia més perillós, i anar pels camins rurals també és cada vegada més complicat, perquè hi ha moltes prohibicions», va afegir-hi. El regidor va explicar que l'Ajuntament només ha col·laborat en l'asfaltatge del camí d'accés i la bonificació de les obres.

> Una inversió privada de 2 milions

El president de la societat Circuit de Móra d'Ebre, Ramon Lleixà, va detallar que la nova pista ha estat possible gràcies a la inversió privada de 52 dels 150 socis del motoclub Galatxo, una entitat que ell també presideix. Els propietaris del circuit, que van constituir una societat limitada per assegurar els diners dels socis que havien decidit posar-hi diners, van demanar diferents subvencions per cofinançar les obres del circuit, però se'ls va denegar perquè havien deixat de ser una entitat sense ànim de lucre. «Ha estat una mica lamentable, perquè en realitat presideixo el motoclub i també el circuit, però no hem pogut arribar a cap acord i ara cada cop que l'entitat vulga organitzar alguna prova ens haurà de llogar la pista», va admetre Lleixà. El president del circuit va afegir que el projecte va començar fa uns quatre anys, a partir de la idea d'un grup molt reduït d'aficionats morencs que més tard va anar ampliant-se, fins a aconseguir tirar endavant unes obres que han costat uns 2 milions d'euros. «Cada soci s'ha espavilat pel seu compte a l'hora d'aconseguir els diners, però ha valgut la pena perquè estem molt contents i molt orgullosos pel que hem aconseguit, amb molt poc suport institucional», va dir. Lleixà va afegir que també han d'acabar de negociar amb la federació.

> Una pista única a tot l'Estat

En aquests moments, no hi ha cap altre circuit a l'Estat que tinga les mateixes característiques que la nova pista de Móra d'Ebre, que podrà ser la seu de proves del campionat nacional i estatal de supermotards, així com del campionat europeu de karts. De fet, el president de la societat Circuit de Móra d'Ebre, Ramon Lleixà, va avançar que el juny del 2007 tenen previst organitzar el seu primer campionat de Catalunya de supermotards i que ja tenen la data reservada. De fet, només els falta tancar l'acord definitiu amb el Motoclub i la Federació Catalana de Motociclisme. El nou circuit de Móra d'Ebre, situat vora la carretera N-420 en direcció a Gandesa, té una longitud d'un quilòmetre i 400 metres, i una amplada d'entre 10 i 12 metres, així com una capacitat per a uns 5.000 espectadors. Amb tot, el circuit no es limitarà únicament a ser l'escenari de competicions oficials, sinó que estarà obert cada dia perquè puguin utilitzar-lo els particulars, les escuderies i les empreses que així ho desitgin, tant per fer cursets de conducció com per provar nous models de cotxe. Tot i que el circuit ja funciona a ple rendiment, com per exemple amb la trobada estatal de supermotards que va tenir lloc ahir, encara no hi ha una data prevista per celebrar-hi la inauguració oficial.

El Punt (5-Novembre-2006)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta