30 de novembre del 2008
Pàrquing en bateria a la plaça del Carrilet
La plaça dels Dolors no és l'única que els conductors incívics utilitzen per estacionar-hi els seus cotxes incorrectament. Així, si fa uns dies mostràvem el que passa cada dia en aquesta plaça renovada del nucli antic, avui us portem la imatge de la situació que cada matí de cada dia laborable es veu a la plaça del Carrilet. El barri del Temple és un dels punts negres de la falta d'aparcament a Tortosa, però per alguns això no és cap problema, ja que la plaça del Carrilet és prou ampla com per deixar-hi el cotxe, ja que és molt difícil que la policia local els pose una multa o se'ls emporte la grua. Per què esperar a que l'Ajuntament face el pàrquing subterrani amb 200 places? Però fent d'advocat del dimoni, també caldria preguntar com és que l'Ajuntament no ha previst mai fer més aparcaments regulats en aquesta zona, en què les places podrien ser una mica més estretes i els carrers més amples, per poder habilitar-hi places de pàrquing en bateria.
8 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Jo per qüestions laborals fa uns mesos havia de vindre cada dia amb el cotxe fins aquest lloc i et put assegurar que el primer dia vaig està buscant aparcament mes de 30 minuts sense èxit, fins que baix aparcar al damunt la plaça. Crec que mentre no es faci el pàrking projectat a aquesta plaça no si podrà fer res. Ser de gent (botigues la majoria) que si fan el pàrking compraran o es faran socis immediatament.
ResponEliminaI per cert, lo dels carres estrets, se li hauria de pregunta al Sr. Arquitecte municipal, que algú hauria de preguntar-li que tots los carrers són estrets. Com es que les zones noves la majoria només tenen carrers d’un sol sentit i en una línia d’aparcaments i en fila?
Pepe, no es per dur la contraria però prop d'aquesta zona esta Vora parc on sempre, si no es dilluns de fira, hi ha algun aparcament.
ResponEliminaEl problema de tots es que volem aparcar davant mateix d'on anem, això de caminar una mica no ho tenim massa per mà.
Totalment d'acord en tu en el tema de l'arquitecte, i amb Gustau de fer les places més estretes.
Jo he treballat al Temple des de fa anys, també uso els serveis que hi ha, col·legi, CAP, botigues... i els dies que vinc en cotxe no he tingut mai cap problema en aparcar correctament.
ResponEliminaAixo si, com diu Josep Maria, de vegades a la vora del riu - pero és que queda a 3 minuts de la plaça del Carrilet a peu, per exemple. També tinc un altre parell de llocs que sempre puc aparcar pero no els dire, a vore si demà hi aparqueu tots ;)
M'intriga la frase de que "es dificil" per la policia ficar multes ....
No per falta de plaçes comodes, s'hauria de permetre el que es permet. Aneu a la entrada del CEIP a les 8.55 quan precisament estan arribant els més "debils", els xiquets, i veras cotxes en doble, triple fila, a les voreres, pasos de vianants, davant de guals, tot lo que vulguis .... i un municipal "vigilant" l'entrada principal mentre a 10m els conductors fan el que els doni la gana.
I no seria possible dedicar els diners de les multes (que en's les tindrien que posar) als infractors a fomentar el transport públic?.
ResponEliminaJo necessitava el vehicle constantment per portar coses a altres llocs de la ciutat i per tant havia de tenir el cotxe a un màxim de 100m, no només per la presa sinó perquè portava material.
ResponEliminaSi realment domés anés a treballar aniria a peu! ja que estic a 12 minuts de casa (cronometrat).
El teu cas demostra el problema, que si tothom vol aparcar-se a 10m de la feina, pos, es impossible, i pels que realment tenen la necessitat de fer-ho, com es el teu cas o d'una persona gran que ha d'anar al CAp etc, pos, acaben aparcant malament.
ResponEliminaSi els que poden/m, aparquem més racionalment (o anem a peu) deixariem espais per gent que si que te esta necessitat.
Exemple, no crec que el 100% dels que aparquen al costat de la porta del CEIP Temple ho fan per problemes de no poder caminar bé.. segur que hi ha alguns que ho fan per excesiva comoditat.
en fin ...
En la meva opinió i en contades excepcions, el disseny urbá que coneixem com urbanisme no ha pogut posar-se al dia com conseqüència dels preus especulatius del sol, i ara ja no sabem on posar els cotxes a pesar que l’Anfac es queixi d’una davallada en vendes del 50%. Per altra part les ultimes tendències aconsellen un desenvolupament urbá vertical per la seva “sostenibilitat” per l’abaratiment de costos en serveis contra el que suposaria el residencial molt mes car de mantenir pels ajuntaments. Així dons, mentre es discuteix que si son galgos o podencos, i no es faci una llei del sol diferent, continuarem deixant els cotxes on puguem, lo qual no vol dir necessariament transgredir el codi de circulació. Els cotxes no desapareixeran, encara que potenciem els serveis de transport col•lectiu, i es que aquesta ferralla ocupa el seu lloc al espai.
ResponEliminaParlant de verticalitat.
ResponEliminaAl Temple, a prop d'on treballo jo s'ha fet un mini-bloc de pisos. Potser només hi ha 4 pisos, pero crec més be que son 8. Aixo donarà 8 o 16 cotxes mes en un carrer on la gent JA aparca a les voreres.
No entenc pq no els obliguen a fer aparcaments quan fan blocs nous.
Ho entenc tan poc que vaig preguntar a un vei i ell em va dir que aixo nomes era una norma pel centre de Tortosa i aqui "a les afores" no era una obligacio ! com si el temple no fos un centre de creixement brutal. No sé si el que m'ho va dir te rao o no¿?