11 de gener del 2007

La cambra de Tortosa rectifica i aposta pels Alfacs

La Cambra de Comerç de Tortosa va matisar ahir l'acord assolit la setmana passada amb els ajuntaments de Gandesa i Móra d'Ebre, i ara lidera un altre front institucional que reclama que l'autovia de l'Aragó continuï exclusivament per les Terres de l'Ebre, a través del desdoblament de les carreteres N-420, C-43 i C-12 (eix de l'Ebre). El nou acord es va prendre després d'una reunió en què van participar els ajuntaments de Tortosa i Amposta, així com els consells comarcals del Baix Ebre, el Montsià i la Terra Alta, i a què finalment no van assistir els alcaldes de Gandesa i Móra d'Ebre, ni tampoc el president de la Ribera d'Ebre. El vicepresident primer de la cambra de Tortosa, Josep Maria Chavarria, va precisar que no s'oposen al desdoblament complet de l'N-420, però va remarcar que el territori necessita que l'autovia de l'Aragó continuï des de Gandesa, per la C-43, i tot seguit baixi per Tortosa i Amposta, a través de l'eix de l'Ebre desdoblat, fins al port rapitenc dels Alfacs i les Cases d'Alcanar. «Qualsevol nova autovia entre Alcanyís i el mar ha d'anar per Gandesa i la C-12», va insistir Chavarria, que va remarcar que el front institucional té ara l'objectiu de propiciar un conveni entre l'Estat i la Generalitat, ja que la C-43 i l'eix de l'Ebre són del govern català. De fet, Chavarria va afegir que l'alcalde de Tortosa i senador, Joan Sabaté, demanarà una reunió de treball a Madrid amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, per explicar-li la proposta. En aquesta línia, Sabaté va refermar que el Ministeri de Foment hauria de planificar el seu «corredor viari estratègic» a través de l'N-420, la C-43 i la C-12, tenint en compte que la Generalitat ja ha aprovat el desdoblament de l'eix de l'Ebre. Tant Sabaté com el primer tinent d'alcalde d'Amposta, Manel Ferré, van recordar que l'Ajuntament i els sectors comercials i empresarials de la zona d'Alcanyís ja van fer una proposta, el 2004, perquè l'autovia de l'Aragó quedés connectada amb el port dels Alfacs. Els representants del front van minimitzar el possible impacte ambiental d'un desdoblament de la C-43, i van evitar criticar Gandesa i Móra d'Ebre perquè reclamen una opció que «afavoriria el creixement del Camp de Tarragona».

El Punt (11-Gener-2007)

Per saber més:
-
Falta d'unitat a la demarcació pel tram de l'autovia d'Aragó fins a la costa
- Aubà: «La Generalitat no voldrà fer una autovia estatal»
-La Cambra de Tortosa dóna suport al pas de l'autovia per Gandesa i Móra
-Aubà visita avui la Cambra de Tortosa per consensuar el traçat de l'autovia
-Les cambres de Reus i Tarragona també reclamen l'autovia d'Aragó
-Front comú per aconseguir que l'autovia de l'Aragó continuï per la Terra Alta, la Ribera i el Priorat

6 comentaris:

  1. Ara el Ministeri de Foment ja té la resposta servida amb safata:"como los catalanes no se ponen de acuerdo, vamos a optar por la opción construir la autovia por Castellón"

    ResponElimina
  2. Ja ens tornem a barallar entre nosaltres... no n'aprendrem mai???

    ResponElimina
  3. No ens barallem, ja que per primera vegada en molt de temps Tortosa i Amposta van de bracet per demanar una cosa i això pot assenyalar alguna cosa.
    A més perquè nassos ha d'anar l'autovia de Saragossa cap al Camp de Tarragona ¿per potenciar encara més el Port de Tarragona? perquè a Salou i Cambrils i a Port Aventura hi vagin més maños? Per a que el Baix Aragó hi continui anant més a comprar a Reus?.
    La sortida històrica de les mercaderies aragoneses era per Tortosa i els Alfacs, no per Tarragona. Recuperem un greuge històric del segle XIX quan es va fer la línia de tren Reus-Casp.
    O si no per a què servia el Val de Zafan?

    ResponElimina
  4. Ho tenim ben "fotut" per moltes raons..Els pols Tarragona Castelló , amb els aeroports de Reus , i el futur de Castelló; (en construcció) hem fan èsser pessimista..Per quan l'aeródrom previst al Pla Territorial de les TTEE ???

    ResponElimina
  5. A pedregal.
    Parles del Camp de Tarragona com de l'enemic. Però no penses en la gent de la Terra Alta, que quedarà exclosa del projecte si no acaba al Camp. Hauries de pensar en los companys de la Terra Alta, que també són de l'Ebre.
    Me sembla molt fort que algú digue que "usurpa" la carretera a l'Ebre. Ara rivalitzarem Terres de l'Ebre i Camp de Tarragona? Pensem en lo territori sencer i no només en Amposta i Tortosa, que són els dos pobles més grans, però no són el centre de l'univers.
    A més el projecte cap al camp tinc entès (pel que diuen los diaris) que ja tenia el consens de tots els partits polítics, i ara per què canvien de parer?
    La política no l'entendré mai. Ara sí, ara no, com si desfullessin una margarita.

    ResponElimina
  6. Escolta "guapet": Em sembla molt lícita la teva reivindicació, pero el Camp (com tú dius) ja té de tot. Fins i tot está arrivant a presses fetes a la saturació. Quin model de pais vols tú? Aquí ja no estic d'acord amb tú..Tot i que el poder politic que tenim aqui es de "pitaplám" i tampoc espero miracles; mai puc estar d'acord en potenciar en desmesura una zona i desvestir.ne un altra "para mayor honor i gloria" de la capitalitat provincial, i als demés que ens hipotequin el futur...Que també rima amb que ens donguin pel c...!!Gràcies

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta