26 de febrer del 2009

Tortosa adverteix que l'Estat ja ha tirat pel dret amb el traçat de la futura A-7

L'alcalde reclama el suport de la Generalitat i de tots els partits per evitar el trinxament de Campredó amb la nova autovia

Cop mortal al consens viari de les Terres de l'Ebre. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va advertir ahir que el Ministeri de Foment ha rebutjat les al·legacions que diversos ajuntaments de l'Ebre i centenars de veïns, amb el suport de la Generalitat, van presentar fa més d'un any a l'estudi informatiu del traçat de la futura autovia A-7. De fet, Bel va remarcar que Foment ni tan sols contestarà a les al·legacions, sinó que les resoldrà internament i seran incorporades a l'expedient del projecte, del qual ara s'encarregarà la declaració d'impacte ambiental. En aquest sentit, el 2007 Tortosa va rebutjar l'estudi de traçat, que ja no havia tingut en compte el consens viari assolit al territori, perquè la nova autovia limitaria el creixement de Campredó i separaria el barri de Font de Quinto.

El Ministeri de Foment ha desestimat les al·legacions que l'Ajuntament de Tortosa, amb altres municipis i centenars de particulars, van presentar a l'estudi informatiu del traçat de la nova autovia de l'interior (A-7). Això és el que va anunciar ahir l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, que va recordar que l'Estat ja va menystenir, l'octubre del 2007, el consens viari que s'havia assolit a les Terres de l'Ebre sobre el traçat de l'A-7 i l'impuls al desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12). En aquest sentit, les al·legacions de Tortosa, que estaven consensuades amb la Generalitat i amb els ajuntaments de l'Aldea i d'Amposta, reclamaven que l'Estat respectés l'acord del territori sobre l'A-7. Per tant, calia que Foment desplacés el traçat mig quilòmetre, per evitar l'afectació directa sobre Campredó, el barri de Font de Quinto i el Raval del Pom. Però dilluns, després d'esperar la contestació de les al·legacions, la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé, i l'alcalde pedani de Campredó, Joan Sanahuja, van corroborar a València quines són les intencions del Ministeri de Foment.

Roigé i Sanahuja van reunir-se amb el cap de la demarcació de Carreteres de València, José Vicente Pedrola, de qui depèn la tramitació de l'estudi de traçat, però no van poder veure l'expedient. Tot i el bon tracte que van rebre, Bel va lamentar ahir que el cap de Carreteres els digués que les al·legacions havien estat rebutjades però que no les contestaran per escrit, sinó que seran resoltes internament i incorporades a l'expedient. De fet, l'Ajuntament només podrà revisar l'expedient del projecte quan s'encarregue la redacció del traçat definitiu. Segons l'alcalde, el responsable de Carreteres va justificar el rebuig a les al·legacions per motius tècnics i mediambientals, però Bel va posar en dubte que dos tècnics de Carreteres de la Generalitat hagin validat la proposta de Foment, així com l'existència d'un hipotètic informe de Cultura que autoritzaria la destrucció de les tombes antropomòrfiques de Campredó. En aquest sentit, l'alcalde va explicar que ja s'havia posat en contacte amb el delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Lluís Salvadó, que li va assegurar que no tenia cap coneixement d'aquest tema.

«Empara del govern» De fet, Bel va ser contundent i va reclamar «l'empara del govern català», així com la implicació directa de la Generalitat per evitar que l'autovia de l'interior afecte Campredó. «Volem que l'autovia es faci, perquè és una infraestructura estratègica per al territori; però també reclamem que es faci respectant les nostres al·legacions», va dir l'alcalde, conscient que «com més avance la tramitació del projecte, més difícil serà de redreçar». A més, Bel va anunciar que ja ha demanat una reunió amb la subdelegada del govern de l'Estat a Tarragona, Teresa Pallarès, per informar-la de la situació. Per la seua banda, l'alcalde pedani de Campredó va lamentar la «falta de sensibilitat» de l'administració estatal, i va explicar que convocarà el consell assessor del poble per analitzar els fets. Sanahuja va avançar que la mobilització dels veïns de Campredó podria ser «molt forta».

El Punt (26-Febrer-2009)

Més informació:
-Tortosa esmena el nou pla territorial per l'A-7 i la variant de l'eix de l'Ebre
-Anar contra Tortosa sempre funciona
-Tortosa demana a Foment que el traçat de l'autovia es mogui mig quilòmetre
-Amposta aprova les al·legacions al traçat de l'autovia de l'interior
-Tortosa refà el consens i demanarà que la nova autovia no trenqui Campredó
-L'autovia de l'interior ja té traçat

El tema als blocs:
-Entre Campredó i Font de Quinto, ni parlar-ne (Soldevila)
-Poval d'aigua gelada...i en ple hivern! (Lo Barber)

3 comentaris:

  1. EL CAMI ESTA MINAT
    Els projectes presentats pel anterior grup municipal, ara a l’oposició, i dels que determinats sectors se’n vanaglorien de que el nou equip el que fa es únicament executar-los, ara ha topat amb uns exemples que son prou clarificadors.
    Tanatori amb crematori al peu del Cementiri municipal, proposat pel antic equip de govern , i que ara, sota l’excusa de la reacció ciutadana son partidaris de trobar un altre emplaçament.
    Traçat de l’AP 7 presentat pel anterior equip de govern i del que ara es desdiuen...
    Que pot passar amb els terrenys del futur Hospital que va defensar a capa i espasa l’anterior govern municipal, en que ja es va constituir la corresponent junta de compensació ?
    Podríem enumerar projectes efectivament elaborats per l’anterior govern municipal i que en aquets moments encara son fum. Un exemple molt clar es el centre geriàtric del Raval de la Llet que una iniciativa privada volia que fora operatiu al febrer del 2007 i que les obres romanen suspeses cautelarment....incompetència o manca de voluntat ?
    Podríem trobar mes exemples que han trontollat, i encara poden fer-ho, com el Portal Tortosa Sud, o com el campus de la Rovira i Virgili en que ara la cessió dels terrenys, ara el finançament, ara la rivalitat i prebendes polítiques, han qüestionat la seva realització al•legant motius econòmics...

    Senyors; el camí esta minat. Sols ens faltava l’enfrontament dialèctic i personal (Ple d’avui) per a que Barcelona s’emporti la grossa en detriment de les raquítiques inversions previstes al territori.

    ResponElimina
  2. "Los hombres y pueblos en decadencia viven acordándose de dónde vienen; los hombres geniales y pueblos fuertes sólo necesitan saber a dónde van."

    Sr. Bel no hipoteque el futur de Tortosa per quatre vots de Font de Quinto, després no servirà de res arrepentir-nos-en. No valdrà dir que no venen empreses perquè no estem ben comunicats, de vegades es pitjor el remei que la malaltia. Aprofitem el moment.

    ResponElimina
  3. Que li passa al Portal Sud Sr. Mc. Calan?
    Li agrada la Caserna de la Policia Local de Tortosa?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta