
El complex de Vinallop costarà 1,3 milions d'euros i podria ser operatiu a la primavera del 2008
L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va fer ahir una crida al consens dels grups de l'Ajuntament i de les entitats ciclistes del territori, amb l'objectiu de tirar endavant el nou centre de tecnificació de ciclisme que es construirà a la zona esportiva de Vinallop. En aquest sentit, Sabaté va presentar ahir la memòria valorada del projecte, que costarà 1,3 milions d'euros i podria ser operatiu a la primavera del 2008, si es compleixen els terminis previstos. L'alcalde va afirmar que el complex inclourà un velòdrom, i que la seua construcció anirà en paral·lel a la reforma de l'estadi municipal, on l'actual velòdrom serà substituït per les noves piscines.
La presentació de la memòria valorada del centre de tecnificació de ciclisme de Vinallop, ahir a la tarda, va ser només unes hores després que l'alcalde de Tortosa presidís, dimecres a la nit, una reunió amb diferents entitats ciclistes del territori. «Fins ara, el que hem volgut saber era si als terrenys municipals de Vinallop hi havia prou lloc per encabir-hi les diferents instal·lacions, així com si l'Ajuntament té prou disponibilitat pressupostària per afrontar-les», va explicar Joan Sabaté. L'alcalde va recordar que l'Ajuntament ja té la documentació preparada per acceptar la subvenció de 550.000 euros que ha atorgat el Consell Català de l'Esport, i va anunciar que el consistori incrementarà la part que tenia previst assumir amb fons propis. Així, Sabaté va explicar que finalment el consistori aportarà més de 800.000 euros, perquè siga viable la totalitat de l'àrea ciclista, que segons els últims càlculs podria costar uns 1,3 milions d'euros.
El complex, que dependrà del Centre de Tecnificació de Ciclisme de les Terres de l'Ebre, amb seu a Amposta, serà gestionat pel municipi en un primer moment. Amb tot, la previsió és que tant la programació com l'assessorament tècnic es facin sota el paraigua del Consell Català de l'Esport i la Federació Catalana de Ciclisme. «Ja hem presentat el projecte en junta de portaveus i a les entitats del sector, i en quinze dies tornarem a fer una reunió per prendre una decisió definitiva», va dir Sabaté. En aquest sentit, va remarcar que l'equip de govern ha trobat «una sortida molt positiva» al conflicte per l'enderrocament de l'actual velòdrom. «Però el que no entendríem és que ara algú s'entestés, per raons polítiques, a voler mantenir el velòdrom actual, quan tenim la possibilitat de tenir tot un complex de tecnificació de ciclisme a Vinallop», va advertir Sabaté. L'alcalde va afegir que, si en les properes setmanes es tanca un acord en ferm, l'Ajuntament encarregarà el projecte, amb l'objectiu de tramitar en paral·lel la construcció de l'àrea ciclista i la reforma de les instal·lacions de l'estadi. «El que no tindria sentit és tenir dos equipaments ciclistes, ja que a l'estadi hem de construir les noves piscines i el nou camp de gespa artificial, que ja està aprovat», va insistir Sabaté per justificar la demolició del velòdrom actual. «Som conscients que hi ha opinions per a tots els gustos, però com a alcalde vaig assumir el compromís d'aconseguir el màxim consens possible, amb el món del ciclisme i també dins de l'Ajuntament», va afegir-hi. Sabaté va concloure que el projecte podria estar enllestit a la primavera, i que el complex podria ser operatiu a principi del 2008, si es compleixen els tràmits i el calendari de les obres.
> Una gran zona poliesportivaEl complex ciclista de Vinallop es construirà en uns terrenys municipals de 32.000 metres quadrats, situats a la vora de la carretera de Tortosa a Ulldecona. La proposta preveu tres equipaments centrals: un velòdrom descobert, una pista de BMX i un circuit de rodament, amb una longitud de 700 metres, que tindrà diferents desnivells i curvatures, i on també es podrà fer fúting. El nou velòdrom tindrà 250 metres de corda, amb paviment de formigó i dues grades que tindran una capacitat aproximada de 1.300 persones. El circuit de BMX, paral·lel al velòdrom, tindrà una longitud de 250 metres i una amplada mínima de 6 metres, amb 8 metres a la rampa de sortida. A la vora es reservarà una zona d'influència, en què es podran instal·lar grades per als espectadors, en cas de competició. Els vestidors, que ocuparan 197,34 metres quadrats, incorporarien uns banys exteriors, un magatzem i una sala d'instal·lacions, així com dependències administratives. El complex es completarà amb el camp de tir annex i amb la pista poliesportiva que ja existeix a Vinallop, i que l'Ajuntament ha previst cobrir al desembre.